منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

معیارهای انتخاب یک مجله مناسب

انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله

معیارهای انتخاب یک مجله مناسب
به قلم:Researcheditor

در طول نوشتن یک مقاله یا حتی قبل از شروع به نوشتن، این سوال مدام در ذهن می گذرد؟ مقاله ام را به کدام مجله ارسال کنم؟ مطلب زیر سعی به جواب دادن این سوال دارد.

 

1- ترتیب انتشار مجله

مجلات مختلف به یکی از صورت های فصلنامه، ماهنامه، هفته نامه و ... به چاپ می رسند. هرچه فاصله زمانی چاپ دو شماره متوالی در یک مجله کمتر باشد، طبیعی است که زمان داوری مقالات کمتر و سرعت بررسی آن بالاتر است. البته بایستی به تعداد مقاله های چاپ شده در هر شماره نیز توجه نمود. به عنوان مثال هفته نامه ای که در هر شماره 3 یا 4 مقاله چاپ می کند با ماهنامه ای که در هر شماره 12 مقاله چاپ می کند تفاوت چندانی نخواهد داشت.

 

2Scope مجله

قبل از ارسال مقاله به مجله، باید مطمئن شد که آیا بین اهداف کلی مجله و محتوای مقاله تناسب وجود دارد؟

 

جهت پی بردن به Scope مجله 2 راه وجود دارد:

 

الف) بررسی محتوای مقاله های چاپ شده در شماره های قبلی مجله

ب) رجوع به قسمت about us در سایت مجله یا شماره چاپ شده. در این قسمت مشخص می شود که هر مجله چه عناوین و موضوعاتی را برای چاپ می پذیرد.

 

3-  تناسب Indexing و اعتبار علمی مجله با مقاله

این نکته بسیار مهم است که نویسنده با ارزیابی منصفانه مقاله خود، مجله را متناسب با سطح و کیفیت کارش انتخاب کرده و از ارسال مقالاتی که ارزش علمی و یا متدولوژی چندانی ندارند برای مجلات معتبر و دارای ایندکس های بالا خودداری کند.

 

4- کشور محل انتشار مقاله

توجه به کشور انتشار مقاله از نظر زبان ادبی غالب مجله اهمیت دارد. به این معنا که از نظر نکات نگارشی باید مقاله به صورت انگلیسی British یا American تنظیم کرد. همچنین با توجه به شرایط بومی هر کشور، اگر موضوع مقاله به مشکلات موجود در آن کشور مرتبط باشد و به بهبود آن کمک کند (خصوصاً در زمینه پزشکی)، احتمال پذیرش مقاله بالا می رود.

 

5- هزینه ارسال مقاله به مجله

در حال حاضر اکثر صاحب نظران معتقدند که مقالات را به مجلات APC (Article Processing Charge Journals) که هزینه انتشار مقاله را از نویسندگان دریافت می کنند ولی دریافت مقالات برای خوانندگان رایگان می باشد ارسال شود. در این صورت نتایج به راحتی در اختیار تعداد بیشتری از محققان قرار می گیرد و این امر باعث می شود ارجاع به مقاله یا Citation افزایش یابد.

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه مقاله به بخش های دیگر مطالب آموزشی مراجعه کنید.

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  - داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×