منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

چگونه بهترین مراکز برگزاری آزمون آیلتس را انتخاب کنیم؟

انتخاب محل برگزاری آزمون آیلتس

چگونه بهترین مراکز برگزاری آزمون آیلتس را انتخاب کنیم؟
به قلم:Researcheditor

 

مراکز معتبر برگزارکننده آزمون آیلتس در ایران

 

آیلتس یک آزمون استاندارد مهارت زبان انگلیسی در سطح بین‌المللی است. این آزمون چهار مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را طی دو مرحله کتبی و شفاهی می‌سنجد. آزمون کتبی آیلتس در یک روز و آزمون شفاهی آن در روز دیگری برگزار می‌شود. همچنین ازنظر نوع آزمون، آیلتس به دو نوع آکادمیک و جنرال تقسیم می شود . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیلتس آکادمیک و جنرال بر روی این لینک کلیک کنید.

 

آزمون کتبی (The Written Exam)

در آزمون کتبی سه مهارت شنیداری، نوشتاری و خواندن متقاضی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در 90 درصد مواقع ابتدا بخش شنیداری یا همان listening طی 40 دقیقه انجام‌شده، بعدازآن 60 دقیقه زمان برای بخش reading و 60 دقیقه برای بخش writing در نظر گرفته می‌شود.

 

آزمون شفاهی (The Spoken Exam)

آزمون شفاهی یا همان speaking، در یک بازه زمانی یک‌هفته‌ای قبل یا بعد از آزمون کتبی برگزار می‌شود. این آزمون درواقع مکالمه‌ای رودررو با یک ممتحن رسمی و تائید شده است و معمولا20 دقیقه زمان برای آن در نظر گرفته می‌شود. متقاضی با پاسخ دادن به سؤالات ممتحن، نمره‌ای در سطح عملکرد و مهارت صحبت کردن خود دریافت خواهد کرد.

 

علاوه بر دو مرحله آزمون، نحوه برگزاری آزمون نیز به دو نوع تقسیم می‌شود:

آیلتس کاغذی (Paper-Based IELTS: PBS)

نحوه برگزاری آیلتس از ابتدا به صورت کاغذی بوده است؛ در بخش کتبی سه دفترچه و پاسخنامه و در بخش شفاهی نیز، یک کاغذ برای نوشتن مطالب ضروری قبل از صحبت کردن در تسک دو به متقاضی داده می‌شود. برای تصحیح نیز فقط برگه های پاسخنامه بررسی شده و ملاک نمره ‌دهی قرار می‌گیرند. در حال حاضر که برگه های writing توسط IDP استرالیا تصحیح میشود ، برگه های پاسخ اسکن شده و برای آنها ارسال می‌گردد. نتیجه آزمون کاغذی معمولاً در یک بازه 14 روزه به متقاضی اعلام می‌شود.

 

آیلتس کامپیوتری(Computer-Delivered IELTS : CDI)

پیشتر آزمون های TOEFLE و PTE به صورت کامپیوتری برگزار می‌شدند، اما در حال حاضر برای آزمون آیلتس نیز این امکان وجود دارد. در آیلتس کامپیوتری، آزمون کتبی با استفاده از کامپیوتر و آزمون شفاهی به صورت حضوری (مانند آزمون کاغذی) انجام می‌شود. در مورد مزایای شرکت در آزمون به صورت کامپیوتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- امکان انتخاب روز و ساعت آزمون توسط متقاضی

- برگزاری آزمون کتبی و شفاهی در یک روز

- دریافت نتیجه آزمون طی پنج تا هفت روز پس از شرکت در آزمون

 

آزمون آیلتس به‌عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شناخته‌شده و زیر نظر موسسه IDP استرالیا و British Council برگزار می‌گردد. مراکز برگزارکننده آیلتس در سراسر دنیا می‌بایست از این دو موسسه مجوز برگزاری آزمون را اخذ نمایند. در ایران علاوه بر IDP و British Council، سازمان سنجش نیز در اعتبارسنجی مراکز مجاز به برگزاری آزمون نقش دارد. درواقع سازمان سنجش، تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس بوده و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز نداشته باشند، غیرقانونی و فاقد اعتبار است. طبق آخرین اعلامیه سازمان سنجش به‌طورکلی سه مرکز مجاز به برگزاری آزمون آیلتس در ایران می‌باشند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام

ایرسافام به نمایندگی از IDP استرالیا، آزمون آیلتس را با بهترین کیفیت در شهرهای مختلف ایران ازجمله تهران، اصفهان و شیراز برگزار می‌کند و توانسته است در سه سال متوالی جایزه بهترین مرکز ازنظر کیفیت، میزان رشد و خدمات مشتریان را از IDP استرالیا دریافت نماید. ازجمله خدمات ایرسافام علاوه بر آزمون آیلتس، برگزاری دوره‌های فشرده، آموزش‌های کارگاهی، خدمات تصحیح writing، آزمون‌های آزمایشی و خدمات مشاوره است.

آیلتس تهران

آیلتس تهران اولین مرکز رسمی برگزاری آزمون آیلتس در ایران است و بیش از 28 سال سابقه درزمینه ارائه خدمات آموزشی، مشاوره و برگزاری آزمون آیلتس دارد. این مرکز در شهرهای تهران، کرج، شیراز، اصفهان، زنجان و کیش فعال می‌باشد. ازجمله سایر خدمات آن شامل برگزاری کلاس‌های مقدماتی، آزمون‌های آزمایشی آیلتس و کارگاه‌های آموزشی است.

موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش در سال 1374 تأسیس‌شده و به دلیل ارتباط نزدیک و تعامل با دانشگاه، دارای امکانات خوب علمی و آموزشی است. یکی از خدمات این موسسه، برگزاری آزمون آیلتس در شهرهای تهران، تبریز، ساری و مشهد می‌باشد. علامه بر برگزاری آزمون‌های اصلی، در این موسسه آزمون‌های آزمایشی آیلتس نیز برگزار می‌گردد.

 

برای انتخاب مناسب‌ترین مرکز آزمون آیلتس می‌بایست به نکات زیر توجه کنید:

- آسان و راحت بودن مراحل ثبت‌نام آزمون در سایت مرکز برگزاری

- زمان‌بندی آزمون شفاهی

- شروع به‌موقع و رأس ساعت آزمون

- کیفیت سالن برگزاری آزمون (نور، راحتی صندلی‌ها، دسترسی به بخش‌های مختلف، تهویه)

- استفاده از هدفون برای بخش شنیداری آزمون و کیفیت هدفون‌های ارائه‌شده

- نحوه برخورد تیم اجرایی مرکز برگزارکننده آزمون

- کیفیت و نحوه پشتیبانی کارکنان مرکز قبل و بعد از آزمون

- سرعت و نحوه ارائه نتایج آزمون و مدرک آیلتس

 

شایعات در مورد انتخاب مرکز برگزاری آیلتس

- برگه‌های بخش نوشتاری یا همان writing چند سالی است که در خود مرکز IDP استرالیا توسط افراد نیتیو تصحیح‌شده و اینکه برخی میگویند در یک مرکز بخصوص نمره شما کمتر یا بیشتر از سطح واقعی شما ارزیابی می‌شود، تصوری کاملاً اشتباه است.

- کلیه اگزمینرهای آزمون، توسط IDP و British Council ارزیابی‌شده و به‌گونه‌ای آموزش‌دیده‌اند که عادلانه و بی‌طرفانه به متقاضیان نمره دهند. همچنین چک‌لیستی از معیارهای نمره دهی در اختیار آن‌ها قرار داده‌شده که ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی متقاضی با توجه به آن در نظر گرفته می‌شود. این چک‌لیست برای همه مراکز آزمون یکسان بوده و هیچ‌گونه تفاوتی میان آن‌ها نیست؛ بنابراین نحوه ارزیابی در تمامی مراکز یکسان بوده و اینکه در کدام مرکز آزمون می‌دهید، تفاوتی در نمره شما نخواهد داشت.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  - داخلی شماره 3




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×