منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

خلاصه کردن نام یک ژورنال برای رفرنس نگاری

روش خلاصه کردن نام مجله برای رفرنس نویسی

خلاصه کردن نام یک ژورنال برای رفرنس نگاری
به قلم:Researcheditor

یکی از مهمترین مسائلی که در رفرنس های مقاله باید به آن توجه شود این است که نام ژورنال هایی که آورده می شود به صورت Abbreviated form  (نام خلاصه شده) باشد. مثلا خلاصه شده یک ژورنال Medical electronics  می شود  Med Electron و یا ژورنالی با نام Abstracts of papers - American Chemical Society  باید بصورت Abstr Pap Am Chem Soc  آورده شود. در این یاداشت می خواهیم راهی را بیابیم که بوسیله آن، خلاصه نام یک مجله را پیدا کنیم. از این رو، در روش های ذیل می توان به انجام این امر مبادرت ورزید.

نام هر ژورنالی که تنها شامل یک کلمه است به هیچ عنوان نباید خلاصه شود. حتی اگر آن یک کلمه دارای یک Abbreviated استاندارد باشد. مثلا درصورتی که نام یک ژورنال Earthquake است نباید این کلمه به شکل Earthq استفاده شود. هرچند که کلمه Earthq استاندارد است.

نام ژورنال در زبان های مختلف متفاوت است. باید توجه کنیم که ژورنالی که میخواهیم نامش خلاصه کنیم، با چه زبان محاوره ای است.

یکی از متداولترین کارهایی که برای خلاصه کردن نام ژورنال استفاده می شود بدین گونه است که از صفحه وبسایت خود ژورنال استفاده شود. اغلب ژورنال ها در وبسایتشان اطلاعات کتاب خانه ای  را می آورند.

برخی از مواقع می توان از سایت های جستجو استفاده کرد. مانند گوگل، یاهو و ...

در نهایت بهترین و کامل ترین کاری که می توانیم انجام دهیم، رجوع و استفاده از سایت ISSN است. در این وبسایت انواع خلاصه های نام ژورنال ( اعم ازخلاصه های استاندارد BIOSIS ،  CASS و CSA) به ترتیب قرار گرفته است.

برای این کار ابتدا به لینک زیر می رویم:

https://www.issn.org/2-22661-LTWA-online.php

 

در اینجا می بایست از قسمت بالایی پیج با استفاده از حروف ابتدایی و انتهایی انگلیسی، بر اساس اولین کارکتر کلمه مورد نیاز را Browse کنیم تا نام مورد نظر را بیابیم. فراموش نشود که در انتهای نام خلاصه شده، باید یک نقطه قرار دهیم.

 در پایین، لیست عناوین سریال خلاصه ژورنالها را در CAS میتوانیم به راحتی پیدا کنیم:

https://www.cas.org/expertise/cascontent/caplus/corejournals.html

 

 و در پایان نیز می شود هم به لیست ژورنالهای نمایه شده در ایندکس مدیکوس و از همچنین به Abbreviation آنها دسترسی پیدا کرد:   

https://www.nlm.nih.gov/tsd/serials/lji.html   

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  - داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×