منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

توصیه هایی برای نوشتن پایان نامه

نکته های مهم در نوشتن پایان نامه

توصیه هایی برای نوشتن پایان نامه
به قلم:Researcheditor

حداقل هفته ‌ای یک بار استاد راهنمای خود را ملاقات کنید و گزارش پیشرفت ارائه کنید. استاد راهنما ایرادات احتمالی شما را متوجه می شود و به شما اطلاع می دهد. بدین تریب یک اشتباه را تا پایان کار با خود حمل نمی کنید و همچنین از اشتباهاتی که پیامد آن است جلوگیری می شود. بر اساس قانون، دانشجو موظف است هر دو ماه یک گزارش پیشرفت کار نیز به دانشکده ارائه کند که البته این زمان ها در هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد.

 

وقت زیادی بر روی مطالعه سابقه تحقیق قرار دهید. این کار به شما کمک می‌ کند تا راه خود را بهتر انتخاب کنید، از تجربیات دیگران بهره ببرید و از دوباره کاری پرهیز کنید. برای این منظور در کتابها، مقالات چاپ شده در مجلات، مقالات چاپ شده در مجموعه مقالات کنفرانس، گزارش‌های تحقیق و . . . جستجو کنید. همچنین مقالات مرتبط با موضوع خود را نیز مطالعه کنید. بدون شک نکات زیادی برای کمک به شما در آن ها یافت می شود.

تمام مطالبی را که تهیه می‌کنید شماره گذاری کنید تا بعدا در فهرست مطالب از آن کمک بگیرید. در هنگام تهیه گزارش نهایی باید مرجع تمامی شکل‌ ها، جدول‌ ها، نمودارها و مطالب خاص را در همان محل ذکر کنید و در فهرست مطالبی که در انتهای گزارش آورده‌ اید منابع را با فرمت مصوب دانشگاه لیست کنید. مقالات تهیه شده را به استاد راهنمای خود ارائه دهید و نظر ایشان را در بهبود روند مطالعه تاریخچه جویا شوید.

 

در اولین زمان ممکن فصل‌ بندی پروژه خود را به استاد راهنما پیشنهاد و پس از انجام اصلاحات، مکتوب کنید. این کار به انجام تحقیق شما نظم و انضباط می‌دهد.

برای اثبات صحت آنچه در تحقیق خود به آن می ‌رسید فکری بکنید. چرا که باید نتایج تحقیق خود را با داده‌های واقعی و یا یک مدل بجز مدل خود مقایسه کنید.

 

چند کتاب در مورد شیوه نگارش و ادبیات گزارش نویسی مطالعه کنید. رعایت موارد دستوری نگارش پایان نامه را دست کم نگیرید.همچنین در تایپ گزارش خود نکات تایپ را رعایت کنید.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  - داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×