منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

پایگاه پایان نامه ها از پلت فورم پروکوئست proquest

معرفی پایگاه علمی proQuest

پایگاه پایان نامه ها از پلت فورم پروکوئست proquest
به قلم:Researcheditor

پایگاه پایان نامه ها از پلت فورم پروکوئست proquest

ProQuest Dissertations and These

 

پایگاه علمی proQuest (پروکوئست) محصول شرکت آموزش و اطلاع رسانی بل و هاول است این پایگاه یک راهنمای جهانی برای رفع نیازهای اطلاعاتی محققین در همه سطوح و با هر میزان توانایی است ک همیتوانند از این پایگاه استفاده کنند. به طور کلی پروکوئست یک شرکت بین‌المللی اطلاعات-محتوا و فناوری می باشد.

در طول 80 سال گذشته، ProQuest جامع ترین و مشهورترین برنامه پایان نامه های جهان را ساخته است.

پایگاه پایان نامه ها از پلت فورم پروکوئست proquest

 

PQDT Global به‌عنوان مخزن رسمی کتابخانه کنگره، نتایج جستجوی با کیفیت و منصفانه را در همه مؤسسات و همچنین داده‌های استنادی غنی را در اختیار محققان قرار می‌دهد که بینش‌هایی را درباره ایجاد ارتباطات در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

از سال ۱۹۸۳ شروع به جمع آوری، سازماندهی و توزیع اطلاعات در بیش از ۱۶۰ کشور پرداخت که ابتدا منابع با زبان انگلیسی را گردآوری کرد و سپس شامل چکیده و نشریات گردید. مقالات ژورنال های علمی، پایان نامه‌‌‌‌‌‌ها، سخنرانی و کنفرانس ها، گزارش ها و … را به صورت چکیده و سپس تمام متن بررسی شده را به همراه تصویر ارائه میکند همچنین چکیده و استنادهای مرتبط را نیز بررسی و ارائه میدهد. حتی تعداد کلمات موجود در چکیده و کل متن را نیز مشخص می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت پروکوئست یک نظام اطلاع رسانی پیوسته می باشد که به شکل خاصی طراحی شده است و پژوهشگر میتواند فقط با یک کلیک اطلاعات تمام متن و تمام تصویر را از نشریات و مقالات و منابع دیگر در صفحه مخصوص خود مشاهده کند. بیش از نصف مقالاتمنتشر  شده تمام متن می‌باشند. همچنین نکته بسیار حائز اهمیت ترجمه چکیده‌ مقاله‌ها از انگلیسی به زبان‌های چینی، فرانسه، اسپانیولی و … امکانپذیر است تا پژوهشگران با هر زبانی بتوانند از داده ها استفاده کنند.

 

امروزه با توافق ناشران در سراسر دنيا مثل …CRC Press, Emerald, Springer, Oxford، دسترسى به بيش از 8000  نشریه دوره ای، روزنامه ها، تحقيقات کتابخانه اى و منابع در قالبهاى مختلف و جستجو و دسترسی به متن کامل حدود 700000 عنوان پایان نامه برای محققين توسط این پایگاه امکان پذیر شده است. آرشيو این پایگاه شامل ميليون ها صفحه اطلاعات در قالب بانک هاى اطلاعاتى تمام متن یا تمام تصویر است که اطلاعات را در سه حالت تصویر، متن، و متن و گرافيک ارائه مى دهد و همچنين شامل چکيده و استنادهاى مرتبط نيز می باشد .

 

ProQuest: The World Leader in Dissertation Access and Dissemination

Over the last 80 years, ProQuest has built the world’s most comprehensive and renowned dissertations program. ProQuest Dissertations & Theses Global (PQDT Global), continues to grow its repository of 5 million graduate works each year, thanks to the continued contribution from the world’s universities, creating an ever-growing resource of emerging research to fuel innovation and new insights.

As the official repository of the Library of Congress, PQDT Global provides researchers with quality and equitable search results across all institutions, as well as rich citation data that delivers insights into the connections building around the world.

 

https://youtu.be/ncp4Ei8AOhc

 

موضوعات اصلی proQuest

موضوعات اصلی پروکوئست، مواردی هستند که در آن موضوع می‌توانید به پژوهش و جستجو بپردازید. در قسمت های زیر به این موضوعات اشاره خواهیم کرد:

 

علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، داروسازی و دندانپزشکی مراقبت‌های بهداشتی، داوسازی، کودکان، فیزیوتراپی، ارتباطات بین ‌الملل

علوم عمومی، تجارت آسیا و اروپا، علوم رایانه، صنعت ورزش و سرگرمی‌ها

مهندسی و فناوری، تکنولوژی اطلاعات، علوم کامپیوتر، برق و مخابرات

مدیریت، حسابداری، مالیات، بازرگامی و موضوعات وابسته

علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی، نشریات مذهبی

علوم کاربردی، بانکداری، فنون و نوآوری

– نشریات تحقیق، نشریات آموزشی، مراجع عمومی و تحقیقات کتابخانه‌ای

 

ProQuest: رهبر جهانی در دسترسی و انتشار پایان نامه

هدف این پایگاه توانمندسازی محققان برای مقابله با چالش های جهانی امروز است.

 

انواع سرچ در پروکوئست

جستجوی مقدماتی: این کاوش یک راه حل ایده آل برای آغاز جستجو در پروکوئست است

8. کلمه یا عبارت را در فيلد جستجو وارد کنيد

2. روی کلمه جستجو (search) کليک کنيد

همچنين شما میتوانيد کاوش خود را متمرکز کرده سپس با توجه به فیلتر هایی که مشخص میکنید مواردی که مدنظر دارید برای شما سرچ می شود:

-               محدودیت زبانی ایجاد کنيد (شامل زبانهای چينی قدیمی، چينی ساده شده، پرتغالی ،اسپانيایی، روسی، فرانسه، یونانی(.

-               محدودیت زمانی بگذارید  (به عنوان مثال متونی که بین بازه 2015 لغایت 2023 بارگزاری شده اند نمایش داده شود.)

-               یک پایگاه خاص انتخاب کنيد تا در همان حیطه نتایج نشان داده شود.

-               نتایج جستجو را به مقالاتی که به صورت تمام متن یا تمام تصویر هستند محدود کنيد.

-               نتایج کاوش را به نشریاتی که داوری شده هستند و به چاپ رسیده اند محدود کنيد.

 

در صورتی که جستجو بيش از دو کلمه باشد به صورت خودکار به عنوان عبارت در نظر گرفته میشود. اگر شما یک عبارت سه کلمه ای یا بيشتر را وارد کنيد پروکوئست اتومات منابعی را که شامل هر سه کلمه باشند را جستجو کرده و نمایش می دهد. برای جستجوی دقيق عبارات باید از علامت نقل قول استفاده کنید

برای محدود کردن جستجوی خود به یک نشریه خاص، عنوان مجله یا نشریه را وارد کنيد تا عنوان نشریه ای که شما مدنظر دارید از بين عناوین مورد نظر انتخاب شود. همچنين می توانيد در قسمت نوع نشریه، نشریه مطلوب خود را مشخص کنيد تا فقط آنها را در قسمت نتایج جستجو ببينيد این باعث هدفمند تر شدن جست و جوی شما می شود.

برای محدود کردن جستجوی خود به مقالاتی که توسط یک نویسنده نوشته شده، نام نویسنده را وارد کنيد. نام نویسنده را به صورت های مختلف می توان نوشت چه به صورت مستند و آمدن نام خانوادگی در ابتدا و چه برعکس، نتيجه یکسان است. میتوان نام چند نویسنده را وارد کرد که برای جدا کردن اسامی چندین نویسنده باید از AND بین اسامی استفاده کنید.

 

جستجوی اصطلاحات

   اصطلاحات مربوط به جستجوی خود را وارد کرده و بهترین نتایج را بگيرید. واژه ها را باید به صورت کامل و اخص وارد کنيد. بيش از دو کلمه به طور خودکار یک عبارت در نظر گرفته می-شود. برای جستجوی بهتر، عبارات مورد نظر را در داخل گيومه قرار دهيد. جستجو را میتوانيد از طریق زبان طبيعی انجام دهيد مثلاً بپرسيد رابطه بيماری دیابت و انسولين چيست؟

 

دسترسی آزاد به پایان نامه ها با PQDT Open

UMI     که پایگاه پروکوئست را ارئه می دهد در ابتدا با انتشار پایان نامه ها بر روی ميکروفيش ها آغاز کرد و سپس نشریه های علمی را نیز تحت پوشش خود درآورد. با استفاده جهانی پژوهشگران از اینترنت و وب از ميکروفيش ها به این فناوری جدید روی آورد . در صورت اشتراک پایگاه پروکوئست و مجموعه پایان نامه های آن، امکان دسترسی به متن کامل بيش از 2 ميليون پایان نامه امریکای شمالی و کشورهای انگليسی زبان وجود دارد. اما با رواج دسترسی آزاد به منابع از جمله پایان نامه ها ،UMI  برای حفظ مشتری های خود بخشی از این پایان نامه ها را که متوليان آن به رایگان در محيط وب قراردادهاند را در این نشانی و به اسم  PQDT Open  قرار داد.

 

جستجوی نشریات (Publication)

   این قسمت باعث می شود راحت تر آخرین شماره یا شماره های گذشته یک نشریه یا روزنامه که مدنظر تان است را بیابید. برای دسترسی مستقيم به نشریات در صفحه اصلی روی گزینه Publication کليک کنيد.

 

نکته پایانی

دسترسی به استنادهای دریافتی به مقالات در پایگاه اطلاعاتی Proquest فراهم شده است؛ بنابراین پس از جستجوی مدارک  میتوان در مقابل هر کدام تعداد استنادهایی که به هر مدرک صورت گرفته است را مشاهده نمود و باکليک بر روی آن به مقالات استنادکننده نيز دسترسی پيدا کرد.

 

Better Research. Better Learning. Better Insights.

تحقیق بهتر یادگیری بهتر بینش بهتر

 


وب سایت اصلی

Proquest Thesis and Dissertaitonپایگاه پایان نامه ها از پلت فورم پروکوئست proquest

 اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3 

 

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×