منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

رفع سرقت ادبی یا پارافریز (paraphrase) چیست ؟

چگونه سرقت ادبی مقاله را کاهش دهیم ؟

رفع سرقت ادبی یا پارافریز (paraphrase) چیست ؟
به قلم:Researcheditor

 

Plagiarism یا همان پلاجیاریسم به سرقت ادبی، دزدی علمی، دستبرد فکری، هنری و محتوا‌ربایی گفته می‌شود. استفاده از ایده‌ها و نوشته‌های دیگران بدون اجازه ناشر اصلی، عدم رعایت اخلاق در حرفه و همچنین سرقت ادبی محسوب می‌شود. البته اسناد و نظریه‌هایی که قبلا منتشر شده‌اند، معتبرترین منبع جهت استناد می‌باشند بنابراین راهکارهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان از آن‌ها با رعایت اصول اخلاقی بهره برد.

 سرقت ادبی یا Plagiarism می تواند به دو صورت اتفاق بیفتد:

 عامدانه: نویسنده بخشی از متن را بدون ارجاع در متن خود وارد نموده است

 غیر عمد یا  Unintentional plagiarism: نویسنده بدون اطلاع و صرفا بصورت اتفاقی متنی مشابه مقالات دیگر نوشته است.

 جهت جلوگیری و رفع سرقت ادبی ابتدا متن خود را جهت بررسی به مجموعه ارسال نمایید. فایل گزارش حاوی محل plagiarism در متن شما، نام و آدرس مقاله مشابه و درصد تشابه می باشد.

 منظور از پارافریز چیست؟

پارافریز (paraphrase) یا همان بازنویسی متون، بیان مجدد یک نوشته به نحوی دیگر است به صورتی که معنی و مفهوم کلی متن تغییری نکند. در واقع پارافریز یعنی تفسیر و تشریح دوباره متون به زبان خود. پارافریز و بازنویسی متون یکی از ملزومات مقاله‌نویسی و تولید محتوا می باشد که از مهم‌ترین وظایف نویسندگان، خبرنگاران، مقاله‌نویسان و تولیدکنندگان محتوا به‌شمار می‌رود و عدم استفاده از آن، منجر به سرقت ادبی(Plagiarism) می‌شود.

 درصورتی که بصورت غیر عمد تشابهی در متن وجود دارد از تکنیک های پارافریز یا Paraphrasing جهت رفع plagiarism بشرح زیر استفاده نمایید.

 کلمات را با کلمات هم معنی (بدون تغییر معنی) تعویض نمایید

 فاعل و فعل را تغییر دهید (لیست Phrasal Verbs جهت سهولت در انتهای مطلب ارائه گردیده است

 تنها به تغییر کلمات بسنده نکرده و متن را درک نموده و با زبان خود باز نویسی کنید

 

با توجه به اینکه سرقت ادبی متن شما برطرف گردیده در صورتی که تشابه متن شما بیش از 50% گزارش گردیده متن شما دچار سرقت علمی نیز هست بنابر این حتما ارجاع (Citation) دهید.

راهکارهای پارافریز و بازنویسی متون:

استفاده از نرم‌افزارهای پارافریز و بازنویسی متون

نرم‌افزار گرامرلی (Grammerly)

نرم‌افزار جینجر سنتنس ریفریزر (Ginger Sentence Rephraser)

نرم‌افزار کویل‌بات (QuillBot)

نرم‌افزار اِسی ریرایتر (Essay Rewriter)

 سایت‌های پارافریز و بازنویسی متون

علاوه بر نرم‌افزارهای پارافریز و بازنویسی، سایت‌ها و موسساتی هم وجود دارند که با استفاده از خدماتی که در اختیار دارند می توانند درصد تشابه متون شما را در کمترین زمان مشخص کرده و اقدام به بازنویسی آن بکنند. در این مواقع انتخاب بهترین سایت پارافریز متون می تواند به دانشجویان و اساتید کمک بزرگی باشد.

   

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×