منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

آیا فرمتینگ مقاله براساس اصول مجله ضرورت دارد؟

فرمت مقاله براساس استاندارد های مجله

آیا فرمتینگ مقاله براساس اصول مجله ضرورت دارد؟
به قلم:Researcheditor

از مهمترین پارامترهای پذیرش مقالات در مجله های معتبر، قرار دادن مقاله در فرمت و استایل مخصوص مجله مورد نظر است. برای پذیرش مقالات در مجلات معتبر هرچه مقالات به استانداردهای فرمت بندی و قواعد نگارشی و ساختاری مقالات علمی نزدیک تر باشند احتمال سابمیت و در نهایت چاپ مقاله در ژورنال بالاتر می رود. فرمت بندی از ضروریات سابمیت مقاله به شمار می آید.

همه مجلات علمی برای هماهنگ کردن مقالات و یکپارچه شدن مقالات در زمان چاپ، فرمت و قالب خاص و مشخصی را برای مقالات مد نظر قرار می دهند و دستورالعمل های مربوط به آن را در قسمت راهنمای نویسندگان سایت خود در دسترس قرار می دهند. رعایت نکردن هریک از مواردی که در دستورالعمل ژورنال است باعث خواهد شد که ادیتور مجله این مشکل را بر بی اعتنایی نویسنده یا نویسنگان به اصول مجله قلمداد کرده و مقاله را حتی قبل از داوری ریجکت کند. به همین دلیل نویسنده حتما باید تمام دستورالعمل را به دقت و حساسیت بالا رعایت کند. 

 

فرمت بندی تخصصی مقاله:

 فرایندی است که نحوه قرارگیری هر یک از قسمت‌های مقاله و چهارچوب آن بر اساس الزامات و استانداردهای خاص هر مجله در آن انجام می‌گیرد. و مقاله باید از نظر محتوایی و ساختاری اعم از نوع و سایز فونت، میزان فاصله حاشیه صفحات، نحوه نوشتن منابع و مراجع، تعداد کلمات چکیده مقاله، نوع نگارش صفحات، نوع نگارش ضمایم و ... به طور دقیق و کامل تنظیم می‌شود

مقاله‌ پس از نگارش اولیه در صورتی که قرار بر ارسال به ژورنال خارجی باشد باید ترجمه‌شده و توسط ویراستار متخصص ویرایش و پارافریز شود  تا تمام ایرادات و خطاهای نگارشی آن برطرف شود. در این مرحله نوشته ساختار و فرم خاصی ندارد و جهت سابمیت به مجلات آماده نیست. فرمت‌بندی مقاله و یا تنظیم مقاله به ف. در حالت کلی می توان بیان کرد تمامی مجلات داخلی و خارجی سبک و فرمت خاصی برای تمامی مقالاتی که پذیرش میکنند دارند و اگر مقاله‌ای دارای فرمت استاندارد آن مجله نباشد، بی‌اعتنایی نویسنده به فرمت درخواستی مجله برداشت می شود و مقاله در همان مرحله اول ریجکت شده و حتی سردبیر مقاله را برای داوری نمی فرستد. بنابراین فرمت‌بندی مقاله به معنای رعایت ساختار و فرمت موردنظر مجلات است که برای ایجاد ساختار یکپارچه برای ارائه مقالات در نظر می‌گیرند.

 

ترتیب بخش های  مختلف مقاله را به این  صورت در تمام مقالات درنظر داشته باشید:

 عنوان (Tittle)

چکیده (Abstract)

کلمات کلیدی (Keywords)

مقدمه (Introduction)

مواد و روش‌ها (Materials and methods)

نتایج (Results)

بحث (Discussion)

نتیجه‌گیری (Conclusion)

تقدیر و تشکر (Achnowledgment)

مراجع (References)

ضمیمه (Appendix)

موارد تکمیلی (Supplementary materials)

 توجه داشته باشید که ترتیب فوق برای کلیه مقالات به کار می رود و نمیتوانید عنوان و توضیحات آن را جابه جا کنید و بهتر است که حتما به ترتیب رعایت شود. با اینکه هر مجله ساختار و فرمت منحصربه فردی دارد اما  این ترتیب قرار گیری هر بخش ثابت است و غیرقابل تغییرمی باشد .

 

نحوه فرمت بندی مقاله

فرمت مقاله به دو شیوه فرمت ساختاری و محتوایی تقسیم می شوند که باید هر دو وفرمت به طور دقیق تنظیم شود تا برای سابمیت مقاله در ژورنال مشکلی پیش نیاید.

فرمت محتوایی: فرمت بندی می باشد که توسط نویسنده مقاله انجام می گیرد.در این قسمت نیز هر مجله چهارچوب مخصوص خود را دارد و باید نویسنده بر اساس فرمت قالب آن مجله که در قسمت راهنمای نویسندگان توضیح داده می شود.مقاله خود را نگارش نماید.

 فرمت ساختاری:  فرمت بندی هست که توسط موسسه انجام می شود.که در این قسمت هم با توجه به مجله ای که می خواهیم مقاله خود را برای آن ارسال کنید تهیه می گردد که شامل فونت،سایز،حاشیه،چهارچوب،ساختارقالب تنظیم جداول و رفرنس دهی بر حسب نرم افزار مدنظر ژورنال انجام میشود.

 

 چگونه فرمت مجلات را می توانیم پیدا کنیم؟

برای اینکه بدانید فرمت‌بندی هر ژورنال چگونه است، باید به سایت مجله بروید و در قسمت توضیحات آن که به معرفی چارچوب‌ها و استانداردهای مجله می‌پردازد، از شکل و شیوه صحیح و کامل فرمت‌بندی آگاه شوید و جهت اجرای آن از نمونه مقالات منتشر شده در ژورنال استفاده کنید.

برای یافتن فرمت مقاله باید ابتدا اسم یا ISSN مجله موردنظر خود را در گوگل سرچ کنید؛ و پس از ورود به وب‌سایت مجله اطلاعات اولیه از قبیل نام مجله، توضیحات و ایمپکت فکتور (impact factor)، تعداد شماره‌ها و جلدهای چاپ‌شده تا اینجا و تعداد مقالات به شما نشان داده می‌شود. سپس اگر به دنبال اطلاعات جزئی‌تر هستید باید گزینه Author Guidelines را پیدا کرده و با کلیک روی این گزینه اطلاعات جزئی‌تر که شامل قالب و فرمت مقاله و ... است به طور کامل برای شما نمایش داده خواهد شد؛ که بامطالعه دقیق این قسمت به‌راحتی می‌توانید مقاله را فرمت بندی کرده و آماده سابمیت در ژورنال کنید.

 

چرا فرمت بندی مقاله خود را به موسسات بسپاریم؟

حساسیت فرمت بندی یک مقاله برای یک مجله بسیار ضرروری و مهم است به حدی که اگر مقاله دارای وزن علمی بسیار بالایی باشد و تمامی موارد مربوط به شیوه نامه نگارش و گرامر و دستور زبان در آن رعایت شده باشد ولی در قالب و فرمت مجله تنظیم نشده باشد مقاله به دلیل نقص در فرمت بندی به نویسنده باز می گردد این باعث اتلاف هزینه و زمان برای پژوهشگر می شود. فرمت بندی صحیح و اصولی بر اساس اصول نگارشی مجله کار بسیار تخصصی با دقت بالا می باشد که می بایست توسط افرادی که تجربه لازم در این زمینه را دارند انجام شود. کارشناسان متخصص و متبحر موسسات به دلیل آشنایی با فرمت اکثر مجلات و با رعایت نکات و اصول فرمت بندی روند قبول شدن در مرحله داوری مقاله شما را تسریع کرده که در این صورت در زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود.

 

 اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×