منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

مراحل ارزیابی مقالات ارسال شده به مجله

پاسخ مجله در ارتباط با ارزیابی مقاله

مراحل ارزیابی مقالات ارسال شده به مجله
به قلم:Researcheditor

پس ارسال صحیح مقاله طبق قوانین نگارشی مربوط به آن مجله، سردبیر مجله داوران مقاله را مشخص می کند. پس از اینکه داوران، داوری مقاله را پذیرفتند فرآیند ارزیابی مقاله آغاز می شود که به آن Under review  می گویند. در این مدت نویسنده مسئول می تواند هر چند وقت، وضعیت مقاله را از طریق سایت مجله بررسی کند.

 

معمولاً برای هر مقاله چند داور انتخاب می شود. در پایان فرآیند ارزیابی سردبیر مجله با توجه به نظرات داوران، یکی از حالت های پذیرش (Accept)، اصلاح (Revise)، و یا رد (Reject) را به نویسندگان ابلاغ می کند. در صورت پذیرش، مقاله برای چاپ ارسال می شود. در حالت اصلاح، معمولاً دو وضعیت وجود دارد؛ اصلاح جزیی (Minor revision) برای اصلاحات کوچک مانند ایرادهای نگارشی، املایی و حتی برخی از جملات برای فهم و خوانایی بهتر مقاله، اصلاح کلی و عمیق (Major revision) برای اصلاح عمده، ایرادهای محتوایی و مفهومی که نویسندگان باید آن ها برطرف کنند و سپس مجدداً به مجله ارسال کنند.

 

در صورت رد مقاله حالت reject and resubmit و یا complete reject رخ می دهد.لازم به ذکر است که در هنگام رد مقاله از سوی مجله، نظرات داوران و نکات مطرح شده توسط آنان برای عدم پذیرش مقاله، برای نویسندگان ارسال می‌شود. در حالت reject and resubmit پیش‌نویس ارسال شده ضعیف بوده اما اگر نویسندگان، به دقت به پرسش‌های داوران پاسخ دهند و پیش‌نویس را اصلاح کنند می‌توانند آن را برای بازنگری و داوری، مجدداً به همان مجله ارسال نمایند. در حالت complete reject  پیش‌نویس ارسال شده به طور کامل رد شده است. حالت رد کامل مقاله نیز می‌توان با در نظر گرفتن نکات و پرسش‌های مطرح شده توسط داوران، پیش‌نویس مقاله را اصلاح نمود و دوباره مقاله را برای مجله ارسال کرد. اما بهتر است برای ارسال مجدد مقاله دیدگاه داوران از نظر نوآوری، به روز بودن و تأثیرگذاری مقاله را در نظر گرفت. بدین معنی که مقاله ویژگی های ذکر شده را تا حدودی دارا بوده اما به دلیل خوب مطرح نکردن مسائل همراه با جزئییات و دلایل کافی مقاله رد شده است. در این حالت توصیه می‌شود که در هنگام ارسال مقاله در قسمت Comment، توضیح داده شود که این پیش‌نویس قبلا برای همین مجله ارسال شده (با ذکر شماره پیگیری،  (manuscript number)و اکنون با توجه به نظر محترم داوران اصلاح و تکمیل گردیده است.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  - داخلی شماره 3

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×