منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

تفاوت ارائه مقاله در ژورنال های علمی و کنفرانس ها

تفاوت چاپمقاله در ژورنال علمی و کنفرنرانسی

تفاوت ارائه مقاله در ژورنال های علمی و کنفرانس ها
به قلم:Researcheditor

یکی از متداول ترین سوالاتی که دانشجویان می پرسند این است که: "اعتبار مقالات ژورنالی بیشتر است یا مقالات کنفرانسی؟" در پاسخ باید گفت هرچند اعتبار مقالات ژورنالی بهتر از مقالات کنفرانسی است، اما این موضوع را نمی توان تام و تمام در نظر گرفت.  فی الواقع در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان، کنفرانس های زیادی وجود دارند که اعتبار مقاله هایشان از اعتبار 80% ژورنال های ISI بیشتر و بهتر به نظر می رسد. لذا نمی توان به طور مطلق گفت مقالات ژورنال ها از مقالات کنفرانس ها بهترند. از اینرو، این موضوع را باید هر کدام به گونه ای منفک از هم بررسی کرد. یعنی ابتدا هرکدام به تنهایی مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

 

مقاله های کنفرانسی

مقاله نوعی تحقیق گسترده است که ممکن است توسط یک نفر یا از گردهمایی چند نفر استخراج شود. این تحقیق در موضوع خودش حرف جدید و تازه ای دارد. در صورتی که این مقاله ارسال و سپس پذیرفته شود، از نویسنده یا نویسندگان دعوت بعمل می آید که سخنانشان را در کنفرانسی مطرح کنند. قاطبه کنفرانس ها، مقاله ها را به مجلات معتبر ارجاع می دهند و سپس چاپ می شوند. برخی از مقالات رشته های مانند "برق" و "کامپیوتر"، در کتاب خانه های دیجیتالی مانند IEEE چاپ می شوند.

 

مقاله های ژورنالی

ژورنال (journal ) ترجمه لاتین مجله در زبان فارسی است. ژورنال های علمی می توانند به صورت دوره ای چاپ شوند. یعنی می توانند به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه به رشته تحریر در آیند. در اینگونه ژورنال ها طبیعتا مقالاتی چاپ می شوند که با توجه به موضوع مجله سخن جدیدی را بیان می کنند. معمولا سخت گیری زیادی در ژورنال ها می شود. ممکن است یک مقاله چندین با برگشت بخورد تا مجددا ویرایش شود. از طرفی برخی مجلات برای چاپ مقاله هزینه ای از نویسنده، دریافت می کنند.

 

خلاصه تفاوت ها

 -        به طور معمول سختی چاپ مقاله در ژورنال ها بیشتر از ارائه در کنفرانس هاست.

-        چاپ مقاله در ژورنال نیاز به هزینه دارد اما در کنفرانس چنین هزینه ای وجود ندارد.

-        اعتبار برخی از ژورنال ها از تمامی کنفرانس ها بیشتر و بهتر است.

سوال: از چه راهی متوجه شویم مقاله ما معتبر است؟

 

به طور کلی برای رسیدن به یک مقاله برتر، نیاز به یک زمان بسیار طولانی است. زیرا مقاله ای که ما می خواهیم گرد آوری کنیم،  نباید جای هیچ شک و شبهه ای را باقی بگذارد. باید آنقدر تحقیقاتمان وسیع باشد که به تمامی سوالات مربوط به موضوع مقاله به درستی پاسخ دهد. لذا اگر مطمئنیم مقاله ای که در پی گرد آوری آن هستیم به راحتی در کنفرانس ها پذیرفته می شود،  این نوعی وقت تلف کردن است. اما اگر این اطمینان را حاصل نکرده ایم و می خواهیم اعتبار مقاله را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم، ایتدا بایستی مقاله را به کنفرانس ها ارائه دهیم. اگر مقاله به راحتی مورد پذیرش قرار گرفت، به احتمال زیاد این مقاله در ژورنال های معتبر قابل چاپ است. در غیر این صورت، هیچ ژورنالی معتبری مقاله را چاپ نمی کند. از اینرو اعتبار مقاله به راحتی مشخص می شود.

 

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  - داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×