منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

دستیابی به مدیریت زمان موفق

اهمیت مدیریت زمان

دستیابی به مدیریت زمان موفق
به قلم:Researcheditor

دیر زمانی است که موضوع مدیریت زمان در موسسات علمی و پژوهشی و محافل دانشگاهی مطرح شده و تحقیقات،تالیفات و مقالات فراوانی در این رابطه به رشته تحریر درآمده است.اهمیت وقت و توجه به استفاده بهینه از آن بر کسی پوشیده نیست . اساس مدیریت زمان بر اثر بخشی اوقات استوار است. بارها شنیده ایم که فلان کار در فلان زمان بهتر صورت می پذیرد و یا بعضی از فعالیتها در زمان های مشخصی بهینه تر نتیجه می دهند و بالاخره بعضی زمانها برای برخی تلاشها لذت بخش تر است.

انسان در ساعاتی از روز از نظر جسمی ،فعال تر و تواناتر است. اگر در این ساعات برنامه ریزی حساب شده ای داشته باشد، می توان گفت که تسلط بر زمان دارد.حتی ممکن است که بعضی کلمات ،نصیحت ها ،ارشادها ، پیامدها ،مطالعات ،نوشتارها ،تراوشات ذهنی ،هدایت ها و دقتها بطور خاص ،موثرتر و قوی تر و ماندگارتر باشند.بدین سبب ،شاید بتوان گفت که تسلط بر زمان و مدیریت و برنامه ریزی آن مهمترین رمز موفقیت به شمار می آید و یکی از عوامل مهم که در موفقیت انسان های بزرگ نقش بسزایی داشته ،وقت شناسی و آگاهی از نحوه ی استفاده صحیح از وقت است.

همچنانکه مدیریت بر بسیاری از امور روزمره ی زندگی ،قطعی و ضروری است،مدیریت زمان نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد.

زیرا زمان ،تمام امور زندگانی را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

درباره مدیریت زمان سوالات متعددی ممکن است به ذهن خطور کند. مثلا مدیریت زمان چه فواید و مشکلاتی دارد؟ تعریف و اجزای آن چیست؟ آیا اصولا می توان وقت را مدیریت کرد؟ آیا مدیریت زمان موثر و موفق ،امکان تحقق دارد یا خیر؟بدیهی است که می توان وقت و زمان را نیز مدیریت کرد . ولی مسئله اصلی این است که باید برای آن سیستم خاصی را تعریف و ارائه کرد که بر اساس نیازهای ویژه ی فردی قابل تغییر و انعطاف پذیر بوده و برای افراد مختلف در موقعیت های مختلف قابل استفاده باشدو همچنین مطابق تغییرات تعدیل گردد.

می دانیم که زمان ،محدود ،زودگذر و پرشتاب است.و کنترل آن نیز بسیار سخت می باشد . گاهی احساس می کنیم.

امروز وقت اندک ،ولی فردا وقت کافی داریم ،وقتی فردا می رسد مثل همیشه سرما ، شلوغ است و وقت کم می آوریم . به نظر می رسد اگر بتوانیم فعالیت های هدر دهنده زمان را بشناسیم و آن را حذف کرده و یا حداقل کاهش دهیم ،به طرف مدیریت و کنترل زمان حرکت کرده ایم.

همچنانکه مدیریت بر بسیاری از امور روزمره زندگی ، قطعی و ضروری است ،مدیریت زمان نیز ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد. زیرا زمان ،تمام امور زندگانی را تحت شعاع خود قرار می دهد.

 

لازم به تاکید است که استفاده کارا و موثر از زمان کار دشواری است. به این معنی که برای تحقیق اهداف و نتایج مطلوب ،باید با جدیت به درستی کار کرد. در نظر داشته باشیم که سیستم مدیریت زمان نمی تواند و نباید به طور جداگانه عمل کند. بلکه به عواملی مثل تفویض اختیار و وظیفه به یک مدیر یا کارمند زیر دست ارتباط دارد.

مدیریت زمان باید همه جنبه های کاری را در بر گرفته و برکل زمانی که در اختیار است اثر بگذارد . این هنگامی میسر است که وضعیتهای کاری خود را به روز کرده و بطور دائم اصلاح کنیم. در این رابطه ،رسیدن به وضعیت عالی ،یعنی نقطه کمال مورد توجه است . البته ،با تلاش و برنامه ریزی می توان به بهبودها و پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه دست یافت.

 

به نظر می رسد که زمان نیز مثل طلا باید محافظت شده و همچون پول مدیریت گردد. انجام این مهم بدون توجه به بررسی همه جانبه سیستم مدیریت زمان امکان پذیر نیست. در واقع کسانی که در این مسیر قدم می گذارند لازم است مدیریت زمان و اهمیت آن را درک کنند و به نحو دقیق و جدی به صرفه جویی در زمان و استفاده بهینه از آن همت گمارند . این موضوع در مورد کسانی که به عنوان بخشی از فرایند مدیریت در خانواده ، مدارس و سازمان های خصوصی و دولتی دیگر فعالیت می نمایند ،بسیار اهمیت دارد . زیرا در بسیاری موارد ،افراد در موقعیت های مدیریتی به گذر زمان ،نحوه استفاده از آن و یا عوامل هدر دهنده زمان چندان واقعی نمی گذارند و خود را مشغول فعالیت هایی می کنند که چندان مهم نیست .

کتاب حاضر دارای 8 فصل است ، از فصول این کتاب می توان به  معرفی مدیریت زمان،فواید مدیریت زمان ،کنترل فعالیت های تلف کننده زمان ،کسب وقت آزاد بیشتر می توان اشاره کرد.

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198 - داخلی شماره 3

*** برای ثبت سفارش ویرایش نیتیو مقاله، با گارانتی و گواهی ویرایش معتبر، با هزینه ای پایین و صرف زمان اندک روی لینک زیر کلیک کنید***

ثبت سفارش ویرایش نیتیو

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×