منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

یک روش ساده برای شناسایی اعتبار مجله

چگونه اعتبار مجله را تشخیص دهیم؟

یک روش ساده برای شناسایی اعتبار مجله
به قلم:Researcheditor

یکی از متداول ترین جملاتی که برخی سایت ها اذعان می کنند این است: "این مجله در آی اس آی موجود است". یک خواننده به خیال خود می پندارد که مجله مورد نظر در آی اس آی وجود دارد اما هنگامی که در سایت تامسون روترز می رویم هیچ نام و نشانی از آن مجله یافت نمی شود. به عبارت بهتر بگوییم که به دروغ برخی از سایت ها مجلاتی را منتسب به سایت آی اس آی می کنند. برای اینکه آی اس آی بودن یک مجله را ثابت کنیم موارد زیر را مد نظر قرار می دهیم: ابتدا به لینک زیر می رویم:

 https://mjl.clarivate.com/home

 در این سایت یک باکس برای جستجو وجود دارد. که می توان نام مجله را در مستر جورنال لیست تامسون روترز پیدا کرد. لازم به ذکر است که بهتر این است که ما جستجو را بر اساس ISSN بیابیم تا به مشکل برنخوریم. دقت شود که میان 4 رقم اول و 4 رقم دوم یک علامت – گذاشته شود و یا به تعبیر دیگر، شماره ISSN کامل و بدرستی وارد کنید. برای پیدا کردن ISSN در صفحه اول وب سایت ژورنال مد نظر این کد قابل مشاهده است. گاهی دو شماره ISSN  مشاهده می شود. یکی از آنها کد پرینت و دیگری کد اینترنتی است.  

 #service_formatting

به جهت اینکه ایمپکت فاکتور یک مجله بوسیله پایگاه فوق حساب شود مکان آن مجله در یکی از موارد زیر است:

الف) Science citation index expandedSCIE

ب) Social Science citation index

نکته خیلی مهم: برخی از مجلات که ایمپکت فاکتورشان در پایگاه فوق محاسبه نشده است و در هیچ کدام از مکان های a و b نیست اما جز آی اس آی هستند. لیکن این مجلات در آدرس زیر ذخیره شده اند. لازم به ذکر است که این مجلات همتراز با مجلاتی که در جورنال سایتیشن ریپورت حاضرند هستند.

 

ج) Arts and humanities citation index

 برخی از مجلات هستند که در هیچ کدام از پایگاه های فوق نیستند. برای آنکه بفهمیم آیا یک مجله در یکی از سه پایگاه فوق  حاضر است یا خیر, این است که به همان آدرس برویم و در بالای صفحه سمت راست که نگاه کنیم سه عدد فایل PDF را برای دانلود قرار داده شده که هر کدام مربوط  به یکی از این سه پایگاه مورد اشاره است.

د) وبسایت ایرانی impactfactor

با استفاده از این وبسایت اطلاعاتی مفیدی در خصوص اعتبار مجله از نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم ، نمایه بودن در ISI و SCOPUS ، ایمچکت فکتور 5 ساله 3 ساله و یکساله ، سطح Q مجله و سایر اطلاعات مفید و کاربردی. نحوه سرچ و استفاده از این سایت مشابه با همان سایت مسترژورنال لیست است. در باکس جستجو با استفاده از کد ISSN و وارد کردن کپشن می توانید مشخصات مجله مد نظر را شناسایی کنید.

https://impactfactor.ir

 

در این ویدیو بطور مفصل نحوه شناسایی اعتبار مجله مدنظر توضیح داده شده است.

#post_239

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام رفرنس نویسی مقاله یا پایان نامه، و سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش فرمتینگ(استاندارسازی) ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

ثبت سفارش فرمتینگ

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×