منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

چگونه عنوان مقاله و یا پایان نامه خود را انتخاب کنیم؟

چگونه عنوان مقاله و یا پایان نامه را انتخاب کنیم؟

چگونه عنوان مقاله و یا پایان نامه خود را انتخاب کنیم؟
به قلم:Researcheditor

چرا؟ چگونه؟ چه چیزی؟ 

اولین و مهمترین مرحله یک پژوهش ایجاد یک مسئله در ذهن پژوهش گر و هدف نهایی پاسخ به این پرسش و یا رفع یک نقص می باشد. پس پیش از هر چیز باید مسئله و دامنه پرسش مشخص گردد.

 

کشف مشکلات، راه های ارتقاء و ارائه راه حل برای آنها

بسیاری از پژوهش ها به حل مشکلات و یا ارتقاء یک فرآیند می پردازند. همچنین این دسته جزء قوی ترین دسته های پژوهشی هستند که به اکتشاف روشی جدید ختم می شوند و امتیاز علمی بالایی دارند. بنابراین توجه به موضوعات اکتشافی می تواند جذاب و در عین حال انرژی و زمان بر باشد.

 

عجله نکنید!

قبل از تصمیم گیری ابتدا کمی جستجو کنید. شاید قبل از شما شخص دیگری چنین مطلبی به ذهنش رسیده باشد و پاسخ را یافته باشد و یا شاید مطلبی که در ذهن شماست به دلایل متفاوت (مانند کمبود منابع مالی و یا امکانات) قابل اجراء نباشد.

 

برای مثال: ساخت یک شتاب دهنده ذرات عظیم الجثه توسط یک دانشجوی فوق لیسانس هیچگاه مقدور نیست!

 

توانایی های خود را بسنجید

دقت کنید که شما با انتخاب یک پژوهش خود را متعهد به انجام آن می نمایید. پس قبل از هر چیز ابتدا باید توانایی های خود را در یک کفه ترازو و پژوهش را در کفه ای دیگر قرار دهید. اگر توانایی های شما به سمت پایین متمایل شد. انتخاب شما صحیح است.

 

چند سوال ساده شما را در انتخاب صحیح راهنمایی می کند:

آیا دانش کافی را برای انجام پژوهش دارید؟

آیا امکان اکتساب دانش کافی برای شما وجود دارد؟

آیا شرایط کنونی شما برای انجام این پژوهش مهیا می باشد؟

 

علاقه

علاقه باعث می شود انگیزه داشته باشید و تلاش کنید، خستگی و گذر زمان حس نمی شود، حتی گاهی باعث اکتشافات بزرگ نیز می شود. پس فراموش نکنید موضوع خود را با توجه به علاقه انتخاب نمایید.

اطلاعات اولیه جمع آوری کنید

اینترنت و گوگل دو دوست قدیمی پژوهشگران هستند. اگر می خواهید پژوهشی را انجام دهید باید درباره آن کمی دانش داشته باشید. پس اینترنت را زیر و رو کنید.

 

مقالات مروری بخوانید

مقالات مروری در زمینه مورد نظر تهیه کنید و از آنها ایده بگیرید. گاهی به مطالب و روش هایی بر می خورید که باعث افزایش دانش و تجربه شما می شوند.به مسیری که دیگران قبل از شما رفته اند همیشه توجه زیادی داشته باشید.

 

مشورت کنید

با استاد راهنمای خود درباره پژوهش و ایده های خود مشورت کنید و نظر او را نیز جویا شوید.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  -  داخلی شماره 3

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×