منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

چكيده‌ مقاله Abstract چیست؟

معرفی چکیده مقاله

چكيده‌ مقاله Abstract چیست؟
به قلم:Researcheditor

تعاريف چكيده:

 فشرده صحيح يك مطلب بدون هيچگونه تفسير اضافي.

خلاصه اي است؛ كه از آن نوشته تهيه مي شود شامل فشرده تمام مطالب مهم.

 چكيده: عبارت است از شناخت محتوايي يك مقاله يا يك مطلب و معرفي اين محتوا با حداقل كلمات و عبارات ممكن (مساوات‏، 1356)

چكيده: خلاصه اي است دقيق و صحيح از يك نوشته كه ممكن است شامل فشرده تمام مطالب مهم يا فشرده قسمتهاي ويژه يا فهرستي از محتواي نوشته آن باشد ( راولي‏، 1374).

طبق تعريف واژه نامه انجمن كتابداران آمريكا‏ ، چكيده ، خلاصه كوتاهي از كتاب‏، جزوه يا مقاله ، همراه با نكات اصلي آن است.

 چكيده‌ مقاله Abstract چیست؟

 چکیده  مقاله دربرگیرنده تمام قسمت های یک مقاله مثل مقدمه، هدف، روش، یافته ها و نتیجه گیری می باشد. چکیده باید بر اساس راهنمای نویسندگان مجله مقصد باشد. به طور کلی می توان گفت برای مجلات مختلف 2 نوع چکیده وجود دارد. نوع اول چکیده به صورت ساختار یافته است. به این معنی که چکیده با عناوین مقدمه، روش ها، یافته ها و نتیجه گیری نوشته می شود. نوع دیگر چکیده ساختار نیافته است که شامل یک پاراگراف به هم پیوسته حاوی تمام اجزای مقاله می باشد. پایگاه های اطلاعاتی همانند PubMed  تعداد کلمات چکیده را محدود به 250 کلمه می کنند. به همین دلیل اکثر مجلات خارجی این محدودیت را اعمال می کنند.

  سردبیران مجلات از چکیده به عنوان مبنای تعیین داوران ارزیابی مقالات استفاده می کنند. همچنین بیشتر خوانندگان فقط چکیده مقاله را مطالعه می کنند. پس مهم است که چکیده شامل داده ها باشد. اما به دلیل محدودیت های قائل شده برای چکیده از طرف مجلات کافی است مهمترین بخش های داده ها را در آن منظور کرد. در همه مقالات چکیده اول متن است اما آخرین مطلبی است که نوشته می شود.

  چكيده‌ بايد حاوي‌ بخشهاي زير باشد:

 حقايق‌ واصول‌ بكار برده‌ شده‌

روشها

نتايج‌ اصلي‌

اهميت‌ نتايج‌ و تعبير و تفسير آنها

 چهار جزء اصلي‌ هر چكيده‌ عبارتند از:

 1- يافته‌ هايتان‌ ، يا چيزي‌ كه‌ قصد يافتن‌ ‌ آنرا داشته‌ايد. اين‌ موضوع‌ ممكن‌ است‌ قبلا در قسمت‌ عنوان‌مقاله‌ ذكر شده‌ باشد.

 2- اگر روشهاي‌ بكار برده‌ شده‌ در كار تحقيقي‌ جالب‌ هستند توضيحي‌ راجع‌ به‌ آنها ذكر كنيد در غير اينصورت لزومي‌ به‌ اينكار نيست‌.

 3- نتايج‌ اصلي‌ كار را همراه‌ با تعابيراصلي آنها بصورت شفاف وواضح ذكركنيد.هرگزنبا يد از توصيفات‌ مبهم‌ استفاده‌ نمائيد. تعبير و تفسير‌ از نتايج‌ را براساس‌ اهميت‌ ، كاربرد و استنباط‌ از آنها ذكر نمائيد.

 4- حجم يك چكيده نبايد بيش از 150كلمه باشد.

کلمات کلیدی یا keyword: چندین کلمه در بخش پایانی چکیده عنوان می شوند که شامل کلمات مورد استفاده در عنوان، هدف، روش و نتیجه گیری می باشد. در این زمینه نیز برخی از مجلات محدودیت هایی دارند و باید کلمات کلیدی از شبکه بین المللی کلمات کلیدی انتخاب شوند ولی برخی دیگر از مجلات این محدودیت را ندارند.

 

 

  

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×