منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نکاتی درباره نحوه نگارش پایان نامه

نکته های نوشتن پایان نامه

نکاتی درباره نحوه نگارش پایان نامه
به قلم:Researcheditor

نکاتی درباره نحوه نگارش پایان نامه

 

برای نوشتن پایان نامه باید نحوه نگارش آن را بدانید. نکاتی که شاید ابتدایی به نظر برسند اما مطمئناً در ارزیابی پایان نامه تأثیر به سزایی دارند.

 

1.        پایان نامه باید بر روی قالب کاغذ A4 تایپ و بر روی یک نوع کاغذ چاپ شود.

 

2.       نويسنده بايد در مواردی از قبيل نوع تايپ، تميز و مرتب بودن، املاء صحيح کلمات، به کاربردن قواعد و اصول نگارش و دستور زبان و علامتهای ديگر توجه و دقت کافی مبذول دارد.

 

3.        اولين سطر هر پاراگراف به فاصله چهار حرف از کادر اصلی شروع می شود. برای این کار در قسمت Paragraph نرم افزار Word مراجعه کنید.

 

4.       فاصله بين دو پاراگراف برابر فاصله معمولی بين دو سطر است.

 

5.       نقل قول مستقيم طولانی در وسط صفحه آورده میشود و با کادری که از هر دو طرف کادر اصلی به اندازه چهار حرف فاصله داشته باشد. تايپ می شود و فاصله دو سطر تا متن و يک سطر تا زير نويس آورده شود.

 

6.        فاصله بين دو سطر زيرنويس (پاورقی) به اندازه نصف فاصله بين دو سطر در متن اصلی است.

 

7.       شماره گذاری جداول و اشکال و عناوين فرعی با دو يا چند عدد صحيح که با خط تيره از هم جدا شده باشند (به ترتيب آمدن آنها در متن پايان نامه) به طور مسلسل، در هر فصل انجام می گيرد. شمارهگذاری جداول در بالای جداول و شماره گذاری اشکال در پايين هر شکل به فاصله يک سطر از کادر جدول و يا شکل انجام می گيرد.

 

در متون فارسی اعداد اصلی و فرعی به ترتيب از راست به چپ آورده میشود. مثلاً شکل از فصل ٣ به صورت (شکل ٣-۵) نوشته می شود. در متون انگليسی اعداد اصلی و فرعی به ترتيب از چپ به راست آورده می شود.

 

8.        فاصله بالانویسی جدول تا سطر قبلی و زیر نویسی تا سطر بعدی به اندازه 5/1 فاصله در نظر گرفته می شود.

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  - داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×