منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نحوه نگارش کاور لتر(نامه همراه ) مقاله هنگام ارسال به مجله

نحوه نگارش کاور لتر

نحوه نگارش کاور لتر(نامه همراه ) مقاله هنگام ارسال به مجله
به قلم:Researcheditor


کاورلتر 
) Cover Letter همان نامه همراهی است که الزام شده است به هنگام ارسال مقالات علمی خود به مجلات ، همراه مقاله ارسال بفرمایید .

 این نامه همراه نقش معرف مقاله شما و همچنین خود شما با عنوان نویسنده مقاله است ، شما چه مقاله علمی که قصد ارسال به مجله را دارید خودتان نگارش نموده باشید و چه از پایان نامه استخراج نموده باشید باید نامه ای را تحت عنوان کاورلتر cover letter نگارش نمایید و به همراه مقاله خود به مجله ارسال نمایید .

 نامه کوتاهی که به همراه مقاله به مجله مورد نظر ارسال می کنید نامه همراه نام دارد.در این نامه سردبیر مجله مخاطب قرار داده می شود که در آن درخواست بررسی و چاپ مقاله عنوان شده است. در واقع نامه همراه اولین چیزی است که پیش ار رءیت مقاله سردبیر آن را مطالعه خواهد کرد. اگر نامه همراه دارای نکات لازم و کامل باشد یک امتیاز مثبت محسوب می شود و دیدگاه سردبیر نسبت به مقاله بهتر خواهد شد.

  نحوه نگارش کاور لتر

یک Cover letter معمولا شامل سه پاراگراف هست. حد اکثر در یک A4 سعی کنید پیوسته شکیل و گیرا باشه

پاراگراف اول

خودتان را معرفی کنید در قالب اینکه کی هستید و برای چی می نویسید . اینکه کجا مطلع شدین نسبت به این پوزیشن ودر نهایت ابراز علاقه به اون دانشگاه یا موسسه کنید.

پاراگراف دوم

ذکر دلیل انتخاب مجله و اینکه چرا احساس م یکنید مقاله ای که ارائه نموده اید جدید و حائز اهمیت است و قابلیت چاپ در مجله را دارد . مهارت ها ، تجارب و کارهایی را که در زمینه مقاله نگارشی و همچنین متناسب با اهداف مجله است را بنویسید . به هیچ وجه رزومه خودتان را در اینجا تکرار نکنید.

پاراگراف سوم و آخر

یاداوری دوباره که شما علاقه مند هستید تا مقاله خود را در آن مجله به چاپ برسانید و مقاله شما امتیازات لازم را دارد و در خور چاپ در آن مجله است . تشکر به خاطر توجه و اینکه وقت گذاشتند. بعد اعلام نمایید  که واقعا پیگر هستید و دوست دارید هر چه زود تر از نتیجه داوری مقاله باخبر شوید.

 بعضی مجلات در قسمت راهنمای نویسندگان نکات لازم برای نامه همراه را ذکر کرده اند که رعایت آن ها در نامه الزامیست. برخی دیگر از مجلات فرم خاصی برای نامه همراه طراحی کرده اند و بر روی سایت مجله قرار می دهند که می توانید با تهیه فرم از سایت و پر کردن جاهای خالی نامه را بفرستید. اگر چنین چیزهایی وجود نداشت به روشی استاندارد و به بهترین نحو که در زیر آورده شده است نامه را بنویسید:

 1-  حتماً از سربرگ تمیز دانشگاهی كه آرم دانشگاه در آن وجود دارد استفاده كنید. نامه همراه را به صورت تایپ شده همراه با تاریخ میلادی تنظیم نمایید.

 2-  در خط اول، سردبیر را مخاطب قرار دهید.

 3-  با ذكر عنوان كامل مقاله، درخواست خود را مبنی بر تمایل به چاپ مقاله در مجله مذكور بیان نمایید و بخشی از مجله كه برای چاپ شدن مقاله، مورد نظر شماست را ذكر كنید (مقاله پژوهشی، نامه به سردبیر، گزارش مورد).

 4-  اهمیت كار خود را در قالب یك تا دو جمله كوتاه شرح دهید اما هرگز در این كار افراط نكنید، زیرا بیش از حد بزرگ جلوه دادنٍ پژوهشی كه انجام داده‌اید، از اعتبار شما می‌كاهد.

 5- چنانچه مقاله شما، حاصل یك پایان‌نامه دانشجویی یا دستیاری بوده و جلسه دفاع در پیش دارد، ذكر آن مفید است.

 6- چنانچه برای انجام پژوهش خود از نهاد یا سازمانی، به خصوص یك مؤسسه غیرانتفاعی كمك مالی دریافت كرده‌اید، حتماً آن ‌را ذكر كنید.

 7- ذكر دلیل انتخاب مجله اهمیت دارد. این نشان می‌دهد كه شما مجله را به خوبی می‌شناسید، به موضوعات مورد علاقه آن توجه دارید و با این آگاهی مقاله تان را ارسال كرده‌اید.

 8- برخی مجلات خواهان آن هستند كه ذكر كنید مقاله قبلاً در مجله دیگری چاپ نشده و همزمان برای مجله دیگری فرستاده نشده است. از بیان این مطلب غافل نشوید.

 9-  نام، نام‌خانوادگی، آدرس پستی، تلفن، دورنگار و پست الكترونیك خود را به طور كامل ذكر كنید.

 10- در نهایت متن نامه را چندین بار با دقت روخوانی كنید تا هیچگونه غلط املایی در آن وجود نداشته باشد. برای این كار وقت بگذارید.

 

نکات مهمی که رعایت آنها در نگارش کاورلتر بسار اهمیت دارد:

 

1)       نام صحیح مجله مورد نظر برای ارسال مقاله را بیان کنید.

2)       به اسکوپ مجله دقت کنید و مقاله تان در آن اسکوپ باشد.

3)       نام ادیتور : به هنگام نوشتن کاور لتر باید ادیتور مناسبی را انتخاب کنید. اگر ادیتور مشخصی وجود ندارد، کاور لتر به Editor-in-Chief نوشته می شود.

4)       اسم، عنوان و سمت سردبیر را ذکر کنید، چون گفتن "سردبیر محترم - Dear Editor " یا امثال آن کافی نمی باشد.

5)       عنوان مقاله باید صریح و انتقال دهنده متن مقاله باشد پس در انتخاب آن دقت فرمایید.

6)       روش های اصلی  طی شده در این تحقیق را بیان کنید.

7)       اطلاعات مربوط به کمک هزینه های تحقیق را ارائه دهید.

8)       اطلاعات تماس، نویسنده مسئول مکاتبات را ذکر کنید.

9)       از تعریف و تمجید در خصوص مجله، خودتان و کار خود خودداری کنید.

10)   کاورلتر شما باید چکیده کل مقاله باشد و تمامی اطلاعات مهم مقاله را در بر داشته باشد، سعی کنید با دقت کافی انجام شود.

11)   چکیده، یا بخشهایی ازمقاله را به داخل کاورلتر کپی نکنید.

12)   حتما چک کنید غلط املایی نداشته باشید.

13)   الزامات مجله را حتما در کاور لتر رعایت بفرمایید

14)   هنگام نوشتن کاورلتر، بهتر است که لحن رسمی باشد.

15)   بسیاری از ناشرین درخواست می کنند که تمامی کاورلترها باید حاوی جملات زیر باشند:

16)   ما تایید میکنیم که این مقاله در مجله ای منتشر نشده و تحت داوری هیچ ژورنالی نیست.

17)   تمامی نویسندگان مقاله نسخه نهایی را خوانده و با ارسال آن به مجله (اسم مجله) موافقت نموده اند.

18)   اگر نویسندگان منافع متضادی نداشته باشند عبارات زیر را در مقاله قید کنند.نویسندگان هیچ تضاد منافعی ندارند.

19)   اگر نویسنده ای منافع متضاد دارد، جزئیات آن را در کاورلتر خود بنویسید.

20)   همچنین می توانید اسپانسر مقاله را نیز درج کنید.این مطالعه توسط کمک هزینه ی دریافتی از (موسسه تامین کننده ی بودجه) حمایت شده است.

 

 

  

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×