منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

معرفی سیستم ثبت مقاله Scholar Manuscript

آشنایی با سیستم ثبت مقاله Scholar Manuscript

معرفی سیستم ثبت مقاله Scholar Manuscript
به قلم:Researcheditor

این سیستم یکی از سیستم های رایج submit مقاله است و بسیاری مجلات معتبر از این سیستم برای مدیریت سایت مجله استفاده می کنند. در این سیستم نویسنده مسوول یا نماینده او، برای بار اول باید Register شود و مراحل ثبت نام در سایت را انجام دهد. پس از ثبت نام از طریق سایت مجله username و password در اختیار کاربر قرار میگیرد و وی میتواند در مراجعات بعدی با استفاده از این نام کاربری و کلمه عبور و از طریق انتخاب گزینه Log in وارد سایت مجله شود.

در این سیستم وضعیت مقاله ارسالی در یکی از حالت های زیر قرار میگیرد:

 

Not assigned -1

Editorial review -2

Awaiting reviewer selection -3

Awaiting reviewer Pickup -4

Under Review -5

Awaiting Revision -6

Reject / Accept -7

در این سیستم برای submit مقاله این مسیر را طی کنید:

 

Journalwebsite.com> log in or register>author center>click here to submit a new Manuscript

 

حال باید شش مرحله زیر را بگذرانید تا مقاله شما Submit شود، بعد از تکمیل هر مرحله بر روی save and continue کلیک کنید. لازم به ذکر است که این مراحل ممکن در برخی سیستم های دیگر ثبت مقاله و یا دیگر مجلات مقداری متفاوت باشد. اما کلیات آن تقریبا مشابه است.

 

مرحله اول: انتخاب نوع Manuscript، عنوان و چکیده

Running head: عنوان کوتاه شده و مختصری است که در بالای صفحات مجله پس از چاپ درج می شود. هر گزینه ای که علامت req در کنار آن قرار داده شده باید حتما تکمیل شود ( در برخی سیستم ها از علامت * استفاده می شود).

 

مرحله دوم انتخاب حوزه مقاله و کلمات کلیدی

انتخاب صحیح Key words ها در این مرحله خیلی مهم است، زیرا اولاً در صورت انتخاب صحیح، در نهایت پس از چاپ مقاله شما بهتر مورد جستجو خوانندگان قرار می گیرد. ثانیاً به طور کلی نشان میدهد که مقاله شما در حوزهی آن سایت و مجله هست یا نه. باید حوزه مقاله شما با حوزه مجله متناسب باشد، زیرا داور برای مقاله شما از همان حوزه ای که برگزیده اید، انتخاب می شود. اگر میبینید که از هیچکدام از واژه های پیشنهاد شده در این باکس را نمیتوانید به عنوان Key words انتخاب کنید، احتمالاً مجله انتخابی شما در حوزه مرتبط نیست و باید مجله دیگری را انتخاب کنید.

 

مرحله سوم: نویسندگان و موسسه مربوطه

ترتیب نویسندگان را رعایت کنید. اسم اول مربوط به کسی است که که بیشترین کار و یا ایده را ارائه داده (اغلب اوقات کار اصلی را دانشجو انجام می دهد و اسمش اول می آید) معمولاً کسی که ناظر (استاد) و یا هماهنگ کننده است ، اسم اش آخر از همه، تحت عنوان نویسنده مسوول می آید. کسی که وارد این سیستم می شود به طور خودکار نویسنده اول و هماهنگ کننده انتخاب می شود که البته قابل تغییر است. آدرسهای محل کار را باید از نزدیک به دور بنویسید. (از دپارتمان تا کشور). ابتدای اسامی و شهرها را با حرف بزرگ تایپ کنید. در نگارش نام دانشگاه و موسسه بسیار دقت نمایید، زیرا در صورت ورود اطلاعات اشتباه از اخذ امتیاز مجله از سازمان زیربط محروم می شوید.

مرحله چهارم: جزئیات بیشتر

در مورد cover letter دقت، حوصله و سلیقه به خرج دهید. اولین برخورد ارتباطی و معرفی شما به سردبیر مجله، همین Cover letter است، که از مهمترین قسمتهای کار ثبت مقاله است.

در آن باید توضیح دهید چرا این کار را برای این مجله می فرستید و اهمیت کار شما در چیست، پس یک متن ادبی خوب بفرستید نه یک متن قالبی از پیش آماده شده. دو راه برای نوشتن

 Cover letter وجود دارد: یکی اینکه آنرا در box مربوطه بنویسید و دیگر اینکه آن را در word تایپ کرده و سپس attach کنید. راه دوم مناسبتر است. اگر نام Editor مجله را در ابتدای نامه ذکر کنید بهتر است.

Confirm the following: در این قسمت به نمایندگی از همه نویسندگان، تایید می کنید که محتوای مقاله پیشنهاد شده اصلی و اوریجینال است، ، تنها در این نشریه ساب میت شده و قبلا در مطبوعات یا در جاهای دیگر منتشر نشده است. همچنین تایید می کنیدکه که برای چاپ تصاویر، نمودارها و یا مواد مورد استفاده در این مقاله از دارنده اجازه گرفته اید و کپی رایت را رعایت کرده اید.

دقت کنید که حتی تصاویر هم کپی رایت دارند.حتی الامکان از تصاویر بدون کپی رایت loyalty free)) استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است منجر به شکایت یا رد بعدی مقاله شما (Retract) بشود.

برای یافتن تصاویر بدون کپی رایت می توانید قسمت loyalty free را انتخاب نمایید تا مشکلی از نظر حقوق هنرمندان در تصاویر مورد استفاده متوجه شما نباشد. برای جستجوی تصاویر می توانید درسایت های fotosearch.com، Google image یا flicker جستجو کنید.

 

ادامه مرحله چهارم: منبع تأمین مالی، ذی نفعی، تأییدیه اخلاقی، تشکّرها

 

Sources of funding: منبع تأمین مالی تحقیق شما کجا بوده است؟ نام مکان یا دانشگاهی که هزینه پروژه شما را تأمین کرده، در این قسمت وارد کنید. اگر خودتان هزینه کرده اید، گزینه self – founded را انتخاب کنید.

 

Competing interests: در این بخش باید واضحا ذکر کنید که این مقاله نفع مالی، سیاسی یا تجاری برای شما (نویسنده) ندارد و از انتشار این مقاله ذی نفع در هیچ پروژه یا شرکت تجاری مرتبط با آن نیستید.

 

Ethical approval: تأییدیه اخلاقی. کد تأییدیه کمیته اخلاقی را در این قسمت وارد کنید. حتی بعضی مجلات فرمهای امضا شده تأییدیه اخلاقی را از شما می خواهند پس برگه های امضا شده کمیته اخلاقی توسط نمونه ها، را همیشه نزد خود نگه دارید.

 

Acknowledgements: در این قسمت از افرادی تشکر می کنیم که ما را در انجام تحقیق یاری یا راهنمایی کرده اند ولی کمکشان در حدی نبوده که نامشان را در ردیف نویسندگان بیاوریم. از شرکت و کارخانه و کمپانی تشکر نکنید چون در آن صورت مجبور می شوید که در قسمت Competing interests توضیح دهید آیا این تحقیق نفع تجاری برای شما داشته یا نه؟ از نمونهها تشکر نمیشود. می توان از معاونت پژوهشی دانشگاه یا سازمان تامین کننده هزینه ها و تصویب کننده طرح پژوهشی تشکر کرد.

مرحله پنجم File upload

 بعضی نشریات در بخش راهنمای نویسندگان مشخص می کنند که ترتیب فایلهایی که upload می کنید چگونه باشد،اما به طور رایج می توان به ترتیب زیر عمل کرد:

عنوان، اسم نویسندگان File 1 ®Title page ®Affiliation

عنوان، چکیده تا آخر مرجع ها File 2 ® Blind manuscript ®

جداول و تصاویر File 3®Table, Figures®

 

البته اگر لازم شد می توانید ترتیب فایلها را عوض کنید. که از طریق تغییر ترتیب شماره فایلها و سپسذخیره کردن صفحه قابل انجام است.

در حین upload فایل ها، ممکن است برنامه ی Pop up blocker در صفحهی اول ظاهرشود، این صفحه برای security بیشتر است، برای ادامه کار باید آنرا ok کنید. تا اجازه باز شدن پنجره های جدید برای ارسال فایل ها به پایگاه داده مجله داده شود.

 

مرحله ششم: مرور نهایی

در صفحه آخر، کلیه گزینه های ذکر شده به ترتیب نمایشداده شده و مواردی که صحیح انجام شده اند، در کنار آنها علامت √ نمایش داده می شود. همچنین در این آخرین مرحله نرم افزار، فایل های مقاله ارسالی را به PDF تبدیل می کند، سپس باید مطمئن شوید که مشکلی در تبدیل WORD به PDF پیش نیامده است.

که برای این امر در صفحه آخر به بخش View PDF و یا   View Submissionمراجعه و بر روی نمادهای مربوطه کلیک می نمایید. در نهایت در صورت تایید PDF مورد نظر بر روی گزینه Submission Approval را کلیک کنید. در صورت ارسال موفقیت آمیز، پیامی از سوی سایت برای شما ارسال می شود.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×