منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

ادیتور(Editor) کیست؟

ادیتور نیتیو(Native Editor) کیست؟

ادیتور(Editor) کیست؟
به قلم:Researcheditor

واژه ادیتور Editor  در واژه و معنی لغوی معانی متعددی مثل ویراستار، مصحح، ویرایشگر، مقابله گر و غیره  دارد . علاوه بر اینکه این واژه خود بیانگر معانی و فعالیت های گسترده تری در سایر زمینه های کاری و علمی نیز می باشد. ادیتور در حوزه تصویر و مباحث سمعی و بصری و محتوای دیداری، به تدوینگر اطلاق می شود. این ادیتور ویدیو و صوت در اختیار را بر اساس درخواست کارگردان یا کارفرما مورد ویرایش قرار می دهد و برای انجام این کار از نرم افزار های متعددی می تواند بهره مند شود. اما در این مطلب، معنی این واژه در حوزه ی آکادمیک و علمی مورد بررسی قرار میگیرد و لازم است بدانیم که دارای جزییات بیشتری نیز می باشد .

در زمینه علمی و پژوهشی و بطور کلی مقالات، پایان نامه و اسناد علمی ادیتور کسی است که متون این اسناد را مورد بررسی قرار می دهد و از جنبه های مختلف آنها را اصلاح و تحلیل می کند. به این صورت که مقالات را از نظر ساختار، معانی و دستوری بررسی میکند و در صورت وجود مشکل، آن را همراه یک بیانیه به نویسنده اطلاع میدهد و نویسنده باید ایراد مورد نظر را برطرف کند.

#post_277

ادیتور علمی (Scientific Editor) کیست؟

در هر زمینه علمی و پژوهشی افراد متخصص و دانشمند در رده های مختلف وجود دارند که ما معلوم ایشان را با رده های علمی دانشگاهی مثل استادیار، دانشیار و استاد می شناسیم. هر کدام از این رده ها معرف میزان فعالیت این دانشمند در حوزه های پروهشی مرتبط با رشته ایشان می باشد که برای احراز این رتبه لازم است انجام شود. این اساتید در جایگاههای مختلف دیگری بر حسب تسلط و سابقه علمی ایشان، توانایی و صلاحیت داوری و ویرایش علمی پژوهش های سایر محققین را دارا هستند. بنابراین از این منظر می توان دانشمندان زمینه های علمی مختلف را به عنوان ادیتور علمی در زمینه تخصصی خود معرفی کرد.

ادیتور نیتیو (Native Editor) کیست؟

ادیتوری که زبان مادری اش با زبان متن مورد ویرایش یکسان است و تحصیلات و تجربه او نیز کاملا به اشراف بر آن زبان مربوط میشود، ادیتور نیتیو یا بومی است. بعنوان مثال اگر یک فارسی زبان در دانشگاه رشته زبان و ادبیات فارسی خوانده باشد و یک متن فارسی را مورد مطالعه و ویرایش قرار بدهد، این فرد در این پروژه ویراستار نیتیو محسوب می شود. نیتیو یا غیر نیتیو بودن ویراستار نسبی است و نسبت به متن مورد بررسی سنجیده میشود. بنا براین اگر متن ما انگلیسی باشد، اصطلاح ویراستار نیتیو به شخصی برمیگردد که زبان مادری اش انگلیسی است و تحصیلات وی در زمینه ادبیات و زبان انگلیسی باشد. به این نوع ویرایش، ویرایش گرامری یا ساختاری گفته میشود و اصطلاحا ویرایش نیتیو گفته می شود.

#post_286

#post_333

ادیتور(Editor) کیست؟

چگونه می توان ادیتور نیتیو را پیدا و با وی همکاری کرد ؟

برای پاسخ به این سوال باید با اصطلاح دیگری آشنا بشویم که مستقیما به محل فعالیت این ویراستارن مرتبط است. شاید در وبسایت های دانشگاهی یا مجلات علمی پژهشی و غیره با واژه هیئت تحریریه (Editorial Board) مواجه شده باشید. هر مرکز علمی اعم از مجله پژوهشی یا دانشگاهها و ... دارای گروههای متشکل از افراد خبره و باتجربه در زمینه های علمی و نوشتاری هستند. این گروه شامل ویراستاران تخصصی علمی و ویراستاران نیتیو است. شما می توانید با شناسایی این هیئت های متخصص در مجلات و دانشگاهها با ایشان وارد همکاری و تعامل علمی سازنده شوید. این نوع ویراستاران به تعداد فراوان در حال همکاری با گروه ریسرچ ادیتور هستند که در صورت تمایل می توانید از این خدمت با کیفیت عالی و قیمت مناسب با شرایط تخفیف ویژه بهره مند شوید.

در صورت ارسال مقاله خود با کلمه ی ویت ادیتور (With Editor) برخورد کردید به این معنی میباشد که مقاله ی شما تحت بررسی ادیتور میباشد و ادیتور تصمیم میگیرد که مقاله رد شود یا اصلاحات نیاز دارد یا قابلیت ارسال به داوران را دارد.

ادیتور (Editor) چیست؟

ادیتور (Editor) یک محیط برای ویرایش فایل های متنی،گرافیکی و یا ویدئو و صوت در سیستم های کامپیوتری است. ادیتور در واقع ابزار ویرایش فایل ها در کامپیوتر است. این ابزار برای مقالات علمی در نرم افزار Microsoft Word با نام Track Changes است که ویراستار می تواند از طریق آن تغییرات انجام شده را به دید نویسنده برساند. برای بررسی کاربرد این ابزار می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

#post_323

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  -  داخلی شماره 3

*** برای ثبت سفارش ویرایش نیتیو مقاله ، با گارانتی و گواهی ویرایش معتبر، با هزینه ای پایین و صرف زمان اندک روی لینک زیر کلیک کنید***

#service_edit

#post_268

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×