منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

قواعد نگارشی در ادیت مقالات انگلیسی - بخش دوم

آشنایی با قواعد نگارشی در ادیت مقالات انگلیسی

قواعد نگارشی در ادیت مقالات انگلیسی - بخش دوم
به قلم:Researcheditor

 

 

دستورالعمل لازم برای ویرایش جداول ونمودارها وتوضیحات جداول برای ژورنال های خارجی :

برای ارسال مقالات علمی به ژورنال‌های خارجی، معمولاً استانداردها و دستورالعمل‌های خاصی برای ویرایش جداول، نمودارها و توضیحات جداول وجود دارد. برای اطمینان از رعایت این استانداردها، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

 

مطالعه دقیق راهنمای نویسندگان: اغلب ژورنال‌ها دستورالعمل‌های خاصی برای ارائه جداول و نمودارها دارند. قبل از شروع به نگارش، راهنمای نویسندگان ژورنال مورد نظر را به دقت مطالعه کنید.

 

سادگی و واضح بودن: جداول و نمودارها باید به گونه‌ای باشند که خواننده به راحتی بتواند اطلاعات مورد نظر را دریافت کند. از پیچیده کردن جداول و نمودارها خودداری کنید.

 

عنوان و توضیحات جدول: هر جدول باید یک عنوان داشته باشد که به خواننده کمک کند تا محتوای آن را درک کند. همچنین ممکن است نیاز به توضیحات اضافی در پانویس جدول باشد.

 

واحدها: مطمئن شوید که واحدهای اندازه‌گیری به طور واضح در جداول و نمودارها ذکر شده‌اند.

 

رعایت استانداردهای بین‌المللی: برای نمودارها، استفاده از رنگ‌های استاندارد و رعایت نمادهای متداول مانند دایره‌ها برای نمایش داده‌ها مهم است.

 

فرمت فایل: برخی ژورنال‌ها ممکن است فرمت‌های خاصی برای ارسال تصاویر و نمودارها داشته باشند (مانند TIFF, EPS, یا JPEG). مطمئن شوید که فرمت‌های مورد نیاز را رعایت کرده‌اید.

 

کیفیت تصویر: کیفیت نمودارها باید به اندازه‌ای باشد که در چاپ مقاله، وضوح کافی داشته باشند.

 

اعداد و ارقام: از استفاده از اعداد و ارقام استاندارد بین‌المللی استفاده کنید. برای مثال، به جای استفاده از کاما برای جدا کردن ارقام، از نقطه استفاده کنید (مانند 1,000 نسبت به 1.000).

 

سیت و استناد: اگر اطلاعات جداول یا نمودارها از منابع دیگر گرفته شده است، حتما سیت و استناد لازم را انجام دهید.

 

بررسی نهایی: پس از تهیه جداول و نمودارها، آن‌ها را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه‌ی جزئیات با دستورالعمل‌های ژورنال مطابقت دارد.

 

به یاد داشته باشید که نحوه‌ی ارائه جداول و نمودارها می‌تواند تاثیر مهمی بر قابلیت فهم و ارزیابی مقاله شما توسط خوانندگان و داوران داشته باشد.

 

در نگارش و ویرایش جداول و نمودارها برای ارسال به ژورنال‌های خارجی، توجه به معیارهای استاندارد بسیار مهم است. الزامات مختلفی بسته به ژورنال مورد نظر وجود دارد اما بعضی از موارد کلی عبارتند از:

  1. زبان: اطمینان حاصل کنید که زبان نگارش شما با استانداردهای ژورنال مطابقت دارد. معمولا انگلیسی استاندارد (American یا British) مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر گرامری و لغت دقت کنید.
  2. فرمت: دقت کنید که فرمت جداول و نمودارها با دستورالعمل‌های ژورنال مطابقت دارد. ممکن است سایز فونت، نوع فونت، فاصله بین سطرها و ... مشخص شده باشد.
  3. واحدها: واحدهای اندازه‌گیری باید استاندارد و قابل فهم برای جامعه بین‌المللی باشد. معمولاً از سیستم SI استفاده می‌شود.
  4. عنوان و توضیحات: عنوان جداول و نمودارها باید واضح و خلاصه باشد. توضیحات (captions) باید کافی باشد تا خواننده بتواند بدون مراجعه به متن اصلی، جدول یا نمودار را درک کند.
  5. اطلاعات مکمل: اگر ژورنال امکان ارائه اطلاعات مکمل را دارد، می‌توانید اطلاعات تکمیلی که برای فهم جدول یا نمودار ضروری است را در این بخش قرار دهید.
  6. کیفیت تصاویر: اطمینان حاصل کنید که نمودارها با کیفیت بالا و واضح هستند. برخی ژورنال‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در مورد اندازه فایل داشته باشند.
  7. سادگی و شفافیت: سعی کنید اطلاعات را به صورت ساده و شفاف ارائه دهید. از پیچیدگی‌های غیر ضروری خودداری کنید.
  8. استنادات: اگر از داده‌ها یا اطلاعات دیگران استفاده کرده‌اید، حتما به آن‌ها استناد دهید.
  9. رعایت اخلاق: از تحریف داده‌ها یا نمایش غیر صحیح اطلاعات خودداری کنید و به اصول اخلاقی پژوهش رعایت کنید.

در نهایت، پیشنهاد می‌شود که دقیقا دستورالعمل‌های ژورنال مورد نظر را مطالعه کنید و با توجه به آن‌ها جداول، نمودارها و توضیحات مربوطه را تهیه کنید.

استفاده از حروف بزرگ یا کوچک در توضیحات و عنوان‌های جداول و نمودارها در مقالات علمی بستگی به سبک نگارشی مورد استفاده توسط ژورنال مورد نظر دارد. هر ژورنال ممکن است دستورالعمل‌های خاص خود را در مورد فرمت‌بندی و نگارش متون داشته باشد. معمولاً این دستورالعمل‌ها در صفحه "نکات به نویسندگان" یا "راهنمای نویسندگان" (Author Guidelines) ژورنال قابل مشاهده است.

به عنوان مثال، برخی ژورنال‌ها ممکن است ترجیح دهند که تمام کلمات عنوان جدول یا نمودار با حروف بزرگ شروع شود (Title Case)، در حالی که برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند که فقط کلمه اول عنوان با حرف بزرگ شروع شود و بقیه کلمات با حروف کوچک نوشته شود (Sentence case).

پیشنهاد می‌شود که قبل از ارسال مقاله خود به یک ژورنال خاص، با دقت به دستورالعمل‌های نگارشی و فرمت‌بندی آن ژورنال مراجعه کنید و مطابق آن‌ها عمل کنید. این کار می‌تواند احتمال پذیرش مقاله شما را افزایش دهد.

 اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×