منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

آیا می توان بخش های مختلف یک پژوهش را در چند مقاله به چاپ رسانید؟

می شود بخش های مختلف یک تحقیق را در چند مقاله آورد؟

آیا می توان بخش های مختلف یک پژوهش را در چند مقاله به چاپ رسانید؟
به قلم:Researcheditor

آیا می توان بخش های مختلف یک پژوهش را در چند مقاله به چاپ رسانید؟

 

قبل از توضیح این مسئله به تعریف یک اصطلاح می پردازیم.

Salami Slicing  یا Salami publication: به پدیده ای گفته می شود که دو یا چند مقاله از درون یک پژوهش منتشر شود که جامعه مورد مطالعه، متدلوژی و سوالات پژوھش یکسان و یا تشابه زیادی داشته باشد.

 

بسیاری از مجلات قوانین و ضوابطی را برای مقالات دریافت شده وضع کرده اند که از انتشار این مقالات جلوگیری شود. برخی مجلات دیگر نیز وجود دارند که با این پدیده مشکلی ندارند. البته تشخیص اینکه یک سری مقالات مربوط به یک پژوهش باشند کار چندان آسانی نیست.

 

همچنین ممکن است بیان یک پژوهش در قالب یک مقاله مقدور نباشد و مطلب مورد تحقیق چنان گسترده و متنوع باشد که مجبور شویم آن را در چند مقاله ارائه دهیم.

 

ابتدا این کار زرنگی به حساب می آید. به این گونه که مقاله خود را به چند موضوع تقسیم کنیم و به چند مجله ارسال کنیم. اما این کار باعث می شود از ارزش علمی مقالات کاسته شود و حتی ممکن است مفهوم و مقصود پژوهش را ناقص کند. در این صورت به سرعت توسط مجلات سختگیر شناسایی می شوند و مقاله را به دلیل Salami publication رد می کنند.

 

توصیه می شود که تا مجبور به تقسیم مقاله خود به چند مقاله نشده اید از این کار بپرهییزید. زیرا که ارزش علمی مقالات خود را حفظ و به جامعه ی رشته خود به راستی خدمت کرده اید.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  -  داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×