منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نام 10 دانشمند ایرانی در میان برترین های آی اس آی

دانشمندان ایرانی در isi

نام 10 دانشمند ایرانی در میان برترین های آی اس آی
به قلم:Researcheditor

تامسون روترز در گزارشی اسامی برترین دانشمندان جهان را منتشر کرد. بر اساس این گزارش نام 3 هزار و 215 دانشمند پراستناد منتشر شده است که در این میان، سهم جمهوری اسلامی ایران 10 دانشمند پراستناد است. در همین زمینه، چندی پیش دکتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرگزاری ایسنا مدعی شد: " پژوهشگران ایرانی داغ‌ترین مقالات علمی را منتشر کرده‌اند که جزو یک درصد پراستنادترین پژوهشگران جهان در رشته‌های موضوعی و تخصصی خود به حساب می‌آیند".

 

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به رده بندی دانشمندان ایرانی نیز اشاره و بیان کرد: دانشگاه تهران با چهار دانشمند پراستناد، بیش از سایر دانشگاه‌های کشور دارای دانشمند پراستناد است. فرنوش فریدبُد در رشته مهندسی به طور مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پرویز نوروزی در رشته مهندسی و سیاوش ریاحی در رشته مهندسی و محمدرضا گنجعلی در رشته مهندسی از آن جمله است. مهدی دهقان در رشته مهندسی و ریاضیات دانشمند برجسته دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. در کل دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشمند پراستناد وجود دارد. حسن علی زمانی در رشته مهندسی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی ایران است. سعید عباس بندی و مجید عشقی گرجی در رشته ریاضیات به ترتیب پژوهشگران برجسته دانشگاه بین الملل امام خمینی و دانشگاه سمنان است. مهر اورنگ قائدی و دکتر داوود دمیری گنجی نیز از دانشمندان پراستناد رشته مهندسی هستند که به ترتیب به دانشگاه یاسوج و دانشگاه فنی نوشیروانی بابل تعلق دارند.

 

مهراد در این باره توضیح داد: در ترکیه نیز 10 دانشمند پراستناد وجود دارد که از نظر تعداد برابر با تعداد دانشمندان پراستناد جمهوری اسلامی ایران است. از این تعداد، 6 پژوهشگر در رشته مهندسی، یک پژوهشگر در رشته ژنتیک و بیولوژی مولکولی، یک پژوهشگر پراستناد در رشته فیزیک، دو پژوهشگر پراستناد در رشته علوم اجتماعی وجود دارد. تعداد دانشمندان پراستناد مالزی نیز تنها سه نفر است. این افراد در رشته‌های مهندسی، ریاضی و علوم اجتماعی پژوهش می‌کنند.

 

مهراد خاطرنشان کرد: اطلاعات پژوهشگران پراستناد از زیر سیستم ESI  وابسته به تامسون رویترز که افراد، موسسات، مقالات، انتشارات و کشورهای موثر را در رشته‌های موضوعی 21 گانه رتبه بندی می‌کند، استخراج شده است. دانشگاه‌های ایالات متحده با یک هزار و 762 پژوهشگر پراستناد در رأس این فهرست قرار دارد. آمریکا 55 درصد از پژوهشگران پراستناد جهان را در اختیار دارد.

 

وی همچنین گفت: انگلستان، چین، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، هلند، استرالیا، سوئیس، کره جنوبی و هندوستان به ترتیب دارای 309، 170، 167، 101، 93، 91، 81، 78، 68، 27 و 12 دانشمند پراستناد است.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  -  داخلی شماره 3




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×