منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

مقالات کنفرانسی

مقالات کنفرانسی چیست؟

مقالات کنفرانسی
به قلم:Researcheditor

در بیشتر اوقات ایده هایی که به ذهن می رسد به صورت یک مقاله کنفرانسی چاپ می شود. اما هنوز جزییات مورد بررسی دقیق قرار نگرفته با پژوهش های مشابه مقایسه صورت نگرفته است.

 

ویژگی های مقالات کنفرانسی

 

1)       ارائه شفاهی مقاله که امکان بحث و تبادل نظر با دیگر صاحبنظران در مورد موضوع مقاله به وجود می آورد.

2)       سرعت پذیرفته شدن و چاپ مقاله نسبت به مقالات ارسال شده به مجلات

3)      محدود بودن مهلت ارسال مقاله (Deadline). در صورتی که بعد از مهلت تعیین شده مقاله به کنفرانس ارسال شود، داوری نخواهد شد.

4)      تناسب سابقه برگزاری کنفرانس، با ارزش و اهمیت آن. هرچه کنفرانس سابقه بیشتری داشته باشد اهمیت و ارزش آن بیشتر است.

5)       پذیرفته شدن تعداد مقالات بیشتر و داوری ساده تر در کنفرانس های نوپا جهت تبلیغ و مطرح شدن

6)       علاوه بر پرداخت هزینه برای چاپ مقاله در کنفرانس، برای حضور در کنفرانس به عنوان شرکت کننده هزینه ای را به عنوان ثبت نام باید پرداخت کرد.

7)       امکان ارائه دو مقاله با پرداخت هزینه برابر برای ارائه یک مقاله در برخی از کنفرانس ها مثل IJCNN) International Joint Conference on Neural Networks)

8)      پرداخت هزینه کمتر برای افرادی که زودتر ثبت نام می کنند(Early registration) به منظور تشویق و ترغیب نویسندگان و شرکت کنندگان. توصیه می شود نویسندگانی که مقاله آن ها پذیرفته شده است تا قبل از سپر شدن زمان ثبت نام زود هنگام، در کنفرانس ثبت نام کنند.

9)       محدود بودن تعداد صفحات مقالات ارسال شده به کنفرانس. در صورتی که تعداد صفحات بیش از تعداد صفحات مجاز و مشخص شده توسط کنفرانس باشد به ازای هر صفحه، مبلغ اضافی بایستی پرداخت شود.

10)   الگوی نگارشی خاص برای هر کنفرانس. هر کنفرانس دارای یک الگوی نگارشی (Template) مشخص می باشد که مقالات ارسال شده باید با توجه به آن تنظیم شوند و قواعد مشخص شده کاملاً رعایت شوند.

 

در پایان ذکر دو نکته مفید می باشد:

مقالات پذیرفته/ ارایه شده در یک کنفرانس در مجموعه مقالات کنفرانس با نام proceeding چاپ می‌شوند. سایت‌های مختلفی وجود دارد که کنفرانس‌های تخصصی مرتبط با رشته‌ها را به صورت دسته‌بندی شده و بر اساس تاریخ و زمان برگزاری کنفرانس ارایه می‌کنند از جمله:

 

www.allconferences.com و www.conferencealrets.com

 

معمولا در کنار کنفرانس‌ها (گاهی نیز به صورت مستقل)، کارگاه‌های جانبی و تخصصی (Workshop) مرتبط با موضوعات کنفرانس تشکیل می‌شود. شرکت در این کارگاه‌ها مستلزم پرداخت هزینه ثبت نام آن‌ها می‌باشد. گاهی اوقات این کارگاه‌های علمی به صورت تئوری و عملی توسط شرکت‌ها برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که کارگاه‌ها از نظر تعداد افراد شرکت کننده محدودیت دارند.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  - داخلی شماره 3

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×