منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

زبان انگلیسی و اهمیت آن در دنیای علم

اهمیت و تاثیر زبان انگلیسی در دنیای علم

زبان انگلیسی و اهمیت آن در دنیای علم
به قلم:Researcheditor

انسان ها از آغاز تا حال حاضر برای برقراری ارتباط با یکدیگر از ابزارهای متفاوتی بهره برده اند. در بین این ابزار، زبان تنها ساختاری است که می توان بوسیله آن پیچیده ترین مفاهیم را به شکلی ساده و کامل منتقل کرد. نکته مهم این است که مردم در دنیا با زبان های مختلفی با هم تکلم می کنند و ممکن است این امر ارتباط بین جوامع را با مشکل مواجه کند.

لذا وجود زبان مشترکی در همه دنیا برای برقراری ارتباط میان کشورها و جوامع ضروری است. در قرن گذشته و جاری زبان انگلیسی برای این منظور بسیار مورد توجه بوده است. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم و مورد نیاز همه می باشد و از طرفی با گسترش ارتباطات این امر مهم تر جلوه می کند.

زبان انگلیسی از زبان‌های هندواروپایی از شاخه ژرمنی می باشد. قریب نیمی از لغات و دستور زبان انگلیسی از ریشه ژرمنی است. زبان انگلیسی باستان و زبان آلمانی باستان بسیار به هم شباهت داشته اند. دلیل آم مهاجرت اقوام ژرمنی از آلمان به بریتانیا می باشد و به نوعی زبان آلمانی را می توان مادر زبان انگلیسی دانست.

زبان انگلیسی زبان مادری مردم در کشورهای انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا و بسیاری کشورهای دیگر است. انگلیسی امروزه از نظر تعداد گوینده، پس از زبان های چینی و اسپانیایی، سومین زبان جهان است. ۳۸۰ میلیون نفر زبان مادری‌شان انگلیسی است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.

 

یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. زبان انگلیسی، زبان علم است و آموزش رشته‌های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. با پیشرفت روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید به زبان انگلیسی انجام می شود و عدم آشنایی با این زبان معادل عدم حیات در دنیای مدرن است.

انگلیسی زبان رسمی اخبار و اطلاعات مبادله‌شده‌ی جهان است. قریب به نیمی از روزنامه‌های منتشر‌شده‌ی در سر تاسر دنیا به انگلیسی است. پنج شبکه ی اطلاع‌ رسانی (CBS,NBC,ABC,BBC,CBC) به انگلیسی برنامه پخش می‌کنند. ۷۵% تله‌تکس‌های دنیا، حدود ۸۰% اطلاعات کامپیوتر‌ها، بیش از ۸۰% از صفحه‌های اصلی وب سایت‌ها و حدود ۷۰% ایمیل‌های دنیا به انگلیسی می باشند. با تسلط به زبان انگلیسی می‌توان در حین سفر به ۴۵ کشور انگلیسی زبان بدون نیاز به راهنما یا مترجم از سفر لذت برد.

مترجم‌های آنلاین مثل گوگل ترنسلیت محدودیت‌های زیادی دارند و متون و جملات در این ماشین ها تقریباً غیرطبیعی ترجمه می‌شوند. یادگیری انگلیسی تا حد زیادی نیاز به این مترجم ها را رفع می کند. زبان انگلیسی توسط سیاستمداران کشورهای مختلف به منظور برقراری ارتباط استفاده می شود. انگلیسی، زبـان اصلی سازمانهایی از قبیـل سازمـان ملل متـحد (UN)، نـاتـو (NATO) و… می‌باشد.

انگلیسی زبان علوم بویژه فناوری های تراز بالایی مانند علوم ژنتیک، پزشکی و کامپیوتر می باشد. حـدود ۹۵% مقـالات علمی منتشر شده، به زبان انگلیسی است کـه تنها حدود ۵۰% از آنها مربوط بـه کشورهای انگلیسی‌زبان می‌باشد. تقریباً همه کنفرانسها، همایش ها و مسابقات های بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

تحقیقات علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دنیا  و امکان دسترسی و بهره گیری از آنها از طریق زبان انگلیسی فراهم می شود. زبان انگلیسی زمینه تحصیل، تحقیق، ارتباط و مکاتبه با دانشمندان در سایر کشورها را فراهم می کند. به نظر می رسد یادگیری زبان انگلیسی گام مهمی در ارتقاء کیفیت زندگی می باشد.

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  -  داخلی شماره 3

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×