منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

Pubmed

Pubmed چیست؟ همه چیز درباره پایگاه اطلاعاتی پاب مد

Pubmed
به قلم:Researcheditor

پاب مد (Pubmed) چیست؟

 اطلاعات پزشکی هر ۵ سال دوبرابر می شود، این مساله کار را برای افرادی که در زمینه پزشکی فعالیت می کنند دشوار می سازد چرا که باید همیشه با جدیدترین اطلاعات روز پیش بروند و به منابعی دسترسی داشته باشند که به آن ها کمک می­ کند بهترین تصمیمات پزشکی را بگیرند و به روز بمانند. نام این منبع، پاب مد است.

 Pubmed یکی از محیط های جستجو و بازیابی منابع حوزه ی علوم پزشکی است که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI=National Center for Biotechnology Information) در کتابخانه ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تأسیس شده است.

  این سایت ﺑﺎ آدرس https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed به صورت رایگان، پایگاه اطلاعاتی Medline را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 چطور بدانیم مجله مورد نظرمان نمایه پاب مد را دارد؟

این را در نظر داشته باشید، اگر مجله ای نمایه Pubmed را داشته باشد و توسط پاب مد تایید شده باشد، مورد بررسی های بسیار پیچیده و سخت گیرانه ای قرار گرفته است و از هر نظر می تواند یک منبع معتبر برای جستجوی مقاله شما باشد.

 ساده ترین کار اینست که به پایین ترین قسمت مجله یا «درباره ما» دقت کنید تا ببینید آیا لوگوی Pubmed/Pubmed Central در آن قرار گرفته است یا خیر. یا به سایت پاب مد بروید ور در قسمت More Resources به دنبال مجله مورد نظرتان بگردید.

 نحوه جستجو در پاب مد

همانند هر موتور جستجوی دیگر، در پاب مد نیز جستجو بر اساس کلمات کلیدی انجام می­ گیرد. فقط کافیست وارد سایت Pubmed شوید و موضوع یا عنوان مورد نظرتان را در باکس جستجوی بالای صفحه وارد کنید. شما همچنین می ­توانید انتخاب کنید جستجو در کدام دیتابیس انجام بگیرد. به طور پیش فرض جستجو در Pubmed صورت می گیرد.

 پس از اینکه موضوعی را جستجو کردید به نتایج بسیاری خواهید رسید که شاید انتخاب در بین آنها برایتان کمی گیج کننده باشد. بنابراین می ­توانید در سمت چپ صفحه در قسمت publication dates انتخاب کنید که مقالات و گزارش های پزشکی چند سال گذشته را می خواهید ببینید در اینجا گزینه 5 سال، 10 سال و گزینه محدوده ­ی تاریخی را دارید.

 فرمت مقالات نیز قابل تغییر است، می ­توانید انتخاب کنید مقالات پیدا شده به صورت خلاصه نشان داده شوند یا چکیده ­ی آن­ ها برای انتخاب کردنشان کار را ساده تر می­ کند. همچنین مقالات به ترتیب جدیدترین (Most Recent) در صفحه نمایش داده می­ شوند که این را نیز می­ توانید تغییر دهید و انتخاب کنید مثلا مقالاتی که بیشترین تشابه را با کلیدواژه ­ی جستجوی شما را دارند در صفحه نمایش داده شوند.

 برای جستجو در این پایگاه چند نکته را بیان می کنیم:

 1- جستجوی ساده

 ساده ترین روش جستجو به این گونه است که در قسمت search bar جلوی for کلیدواژه مد نظر خود (موضوع مورد جستجو، عنوان مقاله، نام نويسنده، نام مجله و ... ) را وارد کنید و سپس کلید enter را فشار دهید. اما در این روش نمی توانید محدودیت های زیادی را در جستجوی خود اعمال کنید.

 برای نزدیکتر شدن هر چه بهتر به موضوع مورد علاقه خود می توانید از نشانه ی فیلد و اعمال عملگرهای مناسب که در زیر توضیح داده می شوند استفاده کنید.

 مهمترین عملگرها عبارات AND, OR, NOT می باشند که کاربرد آنها بدین صورت است:

 بین عباراتی که در قسمت search bar وارد می کنید این عملگرها را از چپ به راست در جای مناسب خود قرار دهید.

 AND: مقالاتی که هر دو واژه را در بر دارد نمایش می دهد.

 NOT: مقالاتی که واژه اول را دارد ولی فاقد واژه دوم است.

 OR: برای یافتن دو عبارت هم معنی در یک مرحله جستجو به کار می رود.

 مهمترین نشانه های فیلد در جدول زیر آورده شده است:

 به عنوان مثال پس از نام نویسنده در قسمت جستجو عبارت [AU] و پس از تاریخ انشار عبارت [DP] بایستی آورده شود.

 

 

 

  

  

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×