منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

TOEFL یا IELTS?

آیلس یا تافل؟

TOEFL یا IELTS?
به قلم:Researcheditor

 

اهمیت زبان انگلیسی در دنیای علم

 

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت انکار ناپذیر است چرا که زبان انگلیسی، زبان علم است و آموزش رشته‌های مختلف در سطوح عالی و تولید علم به زبان انگلیسی صورت می گیرد. تمام مقالات ارسالی به ژورنالهای مختلف به زبان انگلیسی بیان می شود. از این رو محققین و دانشجویان باید ارتباط بیشتری با زبان انگلیسی افزایش دهند. برای افزایش دامنه تحقیقات و به روز بودن در دنیای علم و فناوری استفاده از زبان انگلیسی اجتناب ناپذیر است.

 

با افزایش روند جهانی سازی ارتباطات بین المللی، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید همگی به زبان انگلیسی صورت می‌گیرند و عدم آشنایی با این زبان برابر با عدم زندگی در دنیای مدرن امروزی است زبان انگلیسی از زبانهای زنده و بین المللی دنیاست که پر طرفدار ترین زبان مکالمه ای دنیا است. زبان بین المللی جهان هم زبان انگلیسی است به دلیل یادگیری آسان و روان و آسان بودن در به کار بردن این زبان در مکالمه که زبان انگلیسی را به زبانهای دیگر جهان متمایز تر میکند. 

 

مدارک معتبر زبان انگلیسی

در سالهای اخیر با توجه به رشد روز افزون زبان انگلیسی در مجامع جهانی و بالا رفتن تقاضا برای حضور در دانشگاههای کشورهای انگلیسی زبان و یا اقامت در آن کشورها ، اهمیت داشتن یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی را بسیار بالا برده است.

 

آزمون آیلتس (International English Language Testing System) جهت سنجش میزان آمادگی داوطلبان برای ادامه تحصیل، فراگیـری مهارتهـای تخصصـی و یـا کار و اقامـت در کشـورهـای انگلیسی زبان طراحی شـده است. اکثر دانشگاههاى دنیا (بخصوص کشورهاى انگلیسى زبان) ارائه مدرک IELTS را بعنوان یکى از مهمترین شروط پذیرش دانشجویان مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قید کرده اند.

 

آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language) بعنوان مهمترین و معتبرترین تست سنجش دانش زبان در دنیا مطرح است و بکار گرفته مى شود و یک آزمون جـامع زبان انگلیسی است که بـرای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیـگر بخشهـای جهان، مورد نیـاز می‌باشد. همچنیـن افراد غیر بومی که دارای مشاغل حرفه‌ای می‌باشند، بـرای ادامه فعالیتهای حرفه‌ای آنها در آمریکا و کانادا دائماً به یک رتبه تافل نیاز دارند.

 

تفاوت تافل و آیلتس

تافل آزمونی است که توانایی داوطلب را در درک و کاربرد انگلیسی امریکایی می سنجد اما در آزمون آیلتس، انگلیسی به عنوان زبان بین المللی سنجیده می شود و بنابراین به عنوان مثال، در قسمت سنجش مهارت شنیدن از لهجه های مختلف انگلیسی استفاده می شود و نه فقط یک لهجه خاص.

 

اهمیت آزمون های تافل و آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان

 

برای مواردی مانند مهاجرت به کشور های کانادا و استرالیا آزمون آیلتس ضروری است و برای دریافت بورسیه های تحصیلی، استخدام در مراکز دولتی و یا شرکت های بازرگانی ممکن است کسب حد نصاب امتیاز در تافل از شما خواسته شود.

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×