منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا: برنامه‌های مهاجرتی

برای مهاجرت به کانادا چه لوازمی نیاز است ؟

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا: برنامه‌های مهاجرتی
به قلم:Researcheditor

کشور کانادا یکی از کشورهای توسعه‌یافته و مهاجرپذیر است که امروزه مقصد مهاجرت بسیاری از ایرانیان می‌باشد. ازآنجایی‌که تقاضا مهاجرت به این کشور بیش‌ازپیش افزایش‌یافته، رقابت برای اخذ اقامت دائم آن نیز بسیار سخت‌تر شده است.

راه‌های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع بوده و برای موفقیت در این راه می‌بایست بهترین راه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. در حال حاضر پنج برنامه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که در زیر به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

#post_320

مهاجرت سریع Express Entry

تحت سیستم مهاجرت سریع یا همان Express Entry، دولت کانادا درخواست‌های مهاجرت را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کند. متقاضیانی که واجد شرایط باشند، صفحه کاربری خود را برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی فدرال و یا برنامه‌های مهاجرتی استانی ایجاد کرده و وارد استخر انتظار یا همان Express Entry Pool می‌شوند. این صفحه کاربری بانام فرم ابراز علاقه (Expression of interest) شناخته می‌شود.

سپس پروفایل نامزدها بر اساس یک سیستم امتیاز محور به نام سیستم جامع رتبه‌بندی Comprehensive Ranking System از بیشترین رتبه تا کمترین رتبه، رتبه‌بندی می‌شود. نامزدهایی که رتبه بالاتری کسب کرده باشند، برای اقامت دائم در نظر گرفته می‌شوند و 60 روز فرصت دارند تا اطلاعات خود را کامل کرده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنند.

برنامه‌هایی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری قابل اقدام هستند، عبارت‌اند از:

1. برنامه نیروی کار متخصص مورد تأیید دولت فدرال Federal Skilled Worker Program

این برنامه برای نیروی کار ماهر و دارای تحصیلات است که می‌خواهند به‌طور دائم به کانادا مهاجرت کنند. هدف از این برنامه، جذب نیروی کار ماهر و با تخصص بالاست که با کار در این کشور به پیشرفت اقتصادی آن کمک کنند.

دولت فدرال هرساله تخصص‌ها و مهارت‌های موردنیاز این کشور را بروز رسانی کرده و در قالب فهرستی به نام NOC ارائه می‌کند. برای شرکت در این برنامه یکسری شرایط تعیین‌شده و برای داشتن هرکدام از آن‌ها امتیازی به شما تعلق می‌گیرد.

اگر حداقل امتیاز را در تمامی موارد زیر داشته باشید، نام شما در لیست نامزدها قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که انتخاب بر اساس رتبه‌بندی بوده و هرکس که رتبه بالاتری را کسب کند، زودتر انتخاب و تائید می‌شود. سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، داشتن پیشنهاد شغلی در خاک کانادا، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ازجمله این شرایط می‌باشند.

 

2. برنامه نیروی فنی متخصص مورد تائید دولت فدرال Federal Skilled Trade Program

کانادا علاوه بر نیروی کار تحصیل‌کرده، به نیروی کار فنی نیز نیاز دارد. دولت فدرال هرساله لیستی از نیروی فنی موردنیاز تهیه‌کرده و به‌روزرسانی می‌کند که به لیست ناک شغلی شناخته می‌شود. برای شرکت در این برنامه می‌بایست یکسری شرایط را دارا باشید که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است.

داشتن تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، حداقل دو سال سابقه کار تمام‌وقت، داشتن شرایط شغلی عنوان‌شده در ناک شغلی مربوطه، داشتن پیشنهاد شغلی برای حداقل یک سال کاری در خاک کانادا.

 

خلاصه لیست ناک شغلی به شرح زیر است:

گروه اصلی 72: تخصص فنی در حوزه‌های صنعتی، برقی و ساختمانی

گروه اصلی 73: تخصص فنی در حوزه‌های تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات

گروه اصلی 82: مشاغل سرپرستی و فنی در زمینه منابع طبیعی، کشاورزی و تولیدات مرتبط

گروه اصلی 92: ناظران پردازش، ساخت و اپراتورهای کنترل مرکزی

گروه اصلی 632: آشپزها و سرآشپزها

گروه اصلی 633: نانواها و قصاب‌ها

 

نکته‌ای که می‌بایست در نظر بگیرید، این است که گروه‌های اصلی ناک به زیرگروه‌های مختلفی تقسیم‌شده و همگی آن‌ها از نوع مهارت B هستند.

  #post_308

3. برنامه گزینش استانی Provincial Nominee Program

طبق توافق‌نامه‌ای که میان دولت کانادا و استان‌های آن بسته‌شده است، تقریباً همه استان‌های کانادا می‌توانند به‌صورت مستقل و با توجه به نیاز اقتصاد محلی خود، برای جذب نیروی کار ماهر موردنیاز خود اقدام کنند. افرادی که موفق به دریافت نامزدی استانی از طریق برنامه PNP شوند، می‌توانند از طریق مقامات مهاجرت فدرال، برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

 

4. برنامه تجربه کار کانادایی Canadian Experience Class

این برنامه برای نیروهای کار ماهری است که دارای تجربه کاری کانادایی هستند و می‌خواهند اقامت دائم بگیرند. افرادی که مدتی را در کانادا اقامت موقت داشته و سابقه کار و زندگی در کانادا را دارند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. برنامه CEC بسیار مناسب دانشجویانی است که برای تحصیل به کانادا می‌روند و می‌توانند با استفاده از این برنامه اقامت موقت خود در کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنند. کانادا سالانه پذیرای 350000 دانشجوی بین‌المللی است.

اجازه کار مرتبط بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی، منجر به کسب سابقه کار در کانادا می‌شود. بعد از اتمام این دوره و کسب سابقه کار، فارغ‌التحصیلان می‌توانند برای اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری درخواست دهند. بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع، به متقاضیان امتیازاتی بر اساس موارد زیر داده می‌شود:

  • مهارت‌ها
  • تجربه کاری
  • مدرک زبان
  • مدرک زبان و سطح تحصیلات همسر متقاضی
  • داشتن پیشنهاد شغلی و مواردی دیگر.

 

علاوه بر این چهار برنامه، از طریق سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای استارتاپ (کارآفرینی) نیز می‌توانید اقامت موقت و در بلندمدت اقامت دائم کانادا را کسب نمایید.

5. ویزا استارتاپ کانادا Strat-Up Visa Program

این برنامه با هدف جذب کارآفرینان نوآور در کانادا و پیوند دادن آن‌ها با مشاغل بخش خصوصی کانادا، مانند گروه‌های سرمایه‌گذار و مراکز رشد، ایجادشده است. برای دریافت این نوع ویزا، می‌بایست:

  • دارای کسب‌وکار فعال و نوآورانه باشید
  • دارای مدرک آیلتس جنرال 5 و یا CLB 5 باشید
  • از تمکن مالی کافی برخوردار باشید و بتوانید خود و خانواده‌تان را حداقل برای شش ماه ساپورت کنید
  • از یک سازمان سرمایه‌گذار، نامه تأییدیه را دریافت کرده باشید.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد ترجمه مقاله یا هر متن دیگری را دارید و زمان کافی برای انجام آن ندارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را اجرا کنید***

ثبت سفارش ترجمه

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×