منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

یک مقاله ی آکادمیک، چند منبع لازم دارد؟

برای نگارش مقاله نیاز به استفاده از چه تعداد منابع است ؟

یک مقاله ی آکادمیک، چند منبع لازم دارد؟
به قلم:Researcheditor

چند منبع برای نوشتن یک مقاله کافی است؟

این سوال بسیاری از دانشجویان و محققان حین نوشتن مقاله است که باید به چند منبع اکتفا کرد ؟ درپاسخ به این سوال میتوان گفت بستگی به این داد که شما در پژوهش های فردی خودچقدرتوانسته اید مطلب مفید وکافی برای مقاله خود جمع کنید اگر احساس میکنید که پژوهش های فردی تان کافی نیست و نیاز به منابع دیگری دارید به سراغ منابع معتبر بروید ازمطالب آنها کمک بگیرید تعداداستفاده از منابع مهم نیست مهم نحوه استفاده از این منابع میباشد که نباید عین مطلب را کپی کنید فقط باید ازآن مطلب استفاده کنید و نتیجه گیری کنید .

اگر در مقاله شما جملاتی وجوددارد که پشتوانه علمی ندارند باید از منابع دیگر کمک بگیرید چون نوشته مبهم در مقاله خواننده را سردرگم میکند و اصولا ارزش علمی چندانی هم ندارد پس جملات مبهم نیاز به منبع دارند.واینکه اگر در نوشته خود از مطالبی استفاده کرده اید که دویا چند نظر راجع به آنها وجود دارد سعی کنید از دیدگاه همه منابع آنرا بررسی کنید و همه منابع را ذکر کنید.واینکه درباره موضوعی که میخواهید بنویسید ممکن است در بعضی بخش هایش ضعف علمی داشته باشید در این بخش ها حتما باید از منابع معتبر استفاده کنید و منبع را ذکرنمایید.

  شما میتوانید از منابع مرتبط مختلف در مقاله خود استفاده کنید تعداد منابع مهم نیست فقط نحوه استفاده صحیح و نتیجه گیری از آن مهم است. واینکه به حقوق نویسنده احترام بگذاریم تا جایی که مطمئن شوید مقاله ای که نوشته اید واقعا کافی و مفید است وهیچ نقطه ابهامی وجود ندارد مقاله را ادامه دهید و از منابع مورد نیاز کمک بگیرید.

 

 تعداد مشخص شده ای برای منبع وجود ندارد. در کل باید پرسید که هدف از ذکر منابع چیست؟

 هدف از بخش منابع چیست؟

 هدف از بخش منابع در واقع این است که از ایده و فرضیه ای که داریم دفاع کنیم و در برابر سوال خوانندگان مدارکی به صورت سند داشته باشیم. و درواقع به این هدف است که به خواننده بگوییم که حرف های زده شده در مقاله و روش های انجام شده، قبلا هم مثلا در فلان مقاله انجام شده و مقاله دارای پشتوانه ی علمی است.

 در نتیجه بهتر است به تعدادی که خواننده را به این نتیجه برساند که این مقاله دارای پشتوانه ی علمی است، باید منابع ذکر کنیم.

یک راه بسیار خوب برای دانستن اینکه آیا با این مقالات و این تعداد رفرنس توانسته ایم پشتوانه ی لازم را ایجاد کنیم یا خیر این است که به سوالات زیر پاسخ دهید:

 1- آیا در مقاله من تمام جملات دارای پشتوانه ی علمی هستند؟

 2- آیا زیاد تر از حد به یک منبع تکیه نکرده ام؟ آیا برای بیان نکات اساسی تحقیقم از 2 یا 3 منبع استفاده کرده ام؟

3- آیا جملاتی که منبع ندارند با منابع موجود میتواند علمی بودن خودش را ثابت کند؟

4- اگر موضوع تحقیق من ، نظرات مخالفی درباره ی آن وجود داشته باشد، آیا از هر دو جنبه ی موضوع، منابعی را ذکر کرده ام؟

 

  نکته: یکی از مهارت های تحقیق و نوشتن مقاله این است که بتوانیم خلاء های اطلاعاتی را پیدا کنیم

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×