منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

ویراستار زبانی متون علمی (مختصری درباره شغل ویراستاری )

ویراستار زبانی متون علمی (مختصری درباره شغل ویراستاری )
به قلم:Researcheditor

فعالیت ویراستاران :ویراستار بازدید اصلاح و طراحی محتوا را برای انتشارات انجام میدهد.

محیط فعالیت: اکثر ویراستاران در دفتر خود فعالیت داشته یا در وب سایت با کارمندان خود، یا به صورت مکان از راه دور فعالیت می کنند به دلیل اینکه کار ویراستاران دارای ددلاین می باشد و بسیار استرس زا است.

چگونگی تبدیل شدن به یک ویراستار: داشتن مهارت رایانه ای و داشتن مدرک کارشناسی در زمینه های ارتباطات روزنامه نگاری و یا زبان انگلیسی به طور معمول برای تبدیل شدن به یک ویراستار نیاز است.

درآمد ویراستاری: میانگین درآمد سالیانه برای دستمزد ویراستاران 61 دلار است.

دورنمای این شغل: استخدام سردبیران در ده سال آینده پیش بینی شده است که 7 درصد کاهش خواهد یافت.برخلاف بعضی از مشاغلی که در رسانه آنلاین رشد میکنند کاهش در مجلات چاپی قدیم و روزنامه ها بر روی رشد اشتغال تاثیر می گذارد.

مشاغل مرتبط: مقایسه کنید با وظایف شغلی  تحصیلات رشد شغلی و حقوق برای ویراستار با مشاغل مشابه.

در زیر برای شما تمام موارد مورد نیاز در مورد یک شغل با عنوان ویراستار با تمامی جزئیات آورده شده است. برای اولین قدم به عناوین شغلی زیر نگاهی بیاندازید که شغل های واقعی با کارمندان واقعی هستند.

مواردی از ردیف های شغلی رده بالای ویراستاری 

سردبیر

دستیار ویراستار: میز خبر: نیازمند فردی دوزبانه مندرین جینی

دستار ویراستار با مهارت دو زبانه ی مندرین چینی برای پیوستن سازمان خبری بین المللی بسیار هیجان انگیز در ناحیه  DC

ویراستار کپی: آیا شما نویسنده آگهی­های تجاری و مطالب تبلیغاتی/ویراستار دو زبانه هستید و تجربه­ی اتاق خبر را داشته اید؟ 

ویراستار کپی برای برنامه های صبح گاهی در CNN

این حرفه شامل بررسی صحت متن ها شیوه نگارش آن توازن و مطابقت دادن آن با دستور العمل های تهیه کننده اجرایی و استاندارد های CNN میباشد. این موارد شامل بررسی مواد منبع بررسی فونت و غیره است.

ویراستار چه کاری انجام میدهد ؟

ویراستاران برنامه ریزی مرور و بررسی و اصلاح متن ها را در  انتشارات بر عده دارند.

وظایف ویراستاران 

  • ویراستاران معمولا موارد زیر را انجام می دهند:
  • خواندن متن ها و تصحیح املا علائم نگارشی و اشتباهات گرامری 
  • بازنویسی متن برای راحت تر نمودن و فهمیدن آن برای خواننده 
  • تایید کردن بعضی موارد صحیح و حقیقی ذکر شده   برای انتشار
  • ارزیابی تسلیم از نویسندگان برای تصمیم گیری اینکه چه چیزی منتشر شود 
  • همکاری با نویسندگان برای کمک به  ایده دادن و داستان سازی موفق به آنان 
  • گسترش دادن داستان و ایده متن رب اساس شیوه و استایل انتشارات و سیاست های ویراستاری 
  • اختصاص دادن فضا برای متن عکس ها تصاویری که داستان شما را می سازند
  • تایید کردن نسخه نهایی ارائه شده توسط کارکنان
  • ترویج مقالات و متن در رسانه های اجتماعی مختلف 

 

ویراستاران برنامه ریزی و متناسب کردن و اصلاح کردن مواد مورد نیاز برای انتشار در کتاب ها روزنامه ها و مجلات و یا حتی وب سایت را بر عهده دارند.

ویراستاران داستان ها و متن هارا بازبینی کرده و تصمیم میگیرند که چه موادی برای خوانندگان نمایان شود. در طول پروسه بازبینی ویراستارا ن کامنت و پیام هایی را برای پیشرفت آن متن پیشنهاد میدهند و گاهی اوقات این پیشنهاد ها شامل عنوان و سر تیتر نیز می شود.

در یک سازمان و اداره کوچکتر تنها یک ویراستار تمامی این وضایف را ممکن است انجام دهند یا آن را با تعداد افراد کمی به اشتراک بگذارند .

 

موارد زیر مثال هایی از انواع ادیتورها می باشد:

ویراستار کپی غلط های گرامری وعلائم نگارشی و هجی کلمات را تصحیح میکند وخوانایی و برابر بودن متن با سیاست های ویراستاری را بررسی میکند. آنها اصلاح کردن مثل تغییر دادن کلمات و دو باره چیدن جملات و پاراگراف ها برای ارتقاء وضوح و درستی متن را بررسی می کنند.

آنها همچنین تحقیق، تایید منبع، تایید حقایق، تاریخ ها و موارد اماری را انجام میدهند. به علاوه ممکن است انها صفحه آرایی مقالات عکسها و تبلیغات را مرتب کنند.

دستیار نشریه کسی است که برای انتشارات کتاب کار می کند و ممکن است خواندن  و ارزیابی مفالات، تصحیح پیشنویس های نادرست و پاسخ به سوالات موارد منتشر شده بر عهده داشته باشد.

دستیاران روزنامه های کوچک یا بازارهای رسانه های کوچکتر ممکن است مقالاتی را که از خدمات سیم یا اینترنت در دسترس است جمع آوری کنند، به تلفن ها پاسخ دهند و مقالات را تصحیح کنند.

دستیار ویراستاران مسئول هستند برای یک موضوع مخصوص مثل اخبار محلی اخبار بین المللی داستان های بلند یا ورزشی. اغلب دستیاران ویراستاران برای نشریه های روزنامه ها پخش کنندگان  تلویزیون مجلات ناشران کتاب یا شرکت های تبلیغاتی و روابط عمومی کار می کنند..

سردبیر اجرایی سرپرستی دستیاران ویراستاران و به طور کلی حرف آخر را در مورد داستان های منتشر شده و اینکه چگونه آنها تحت پوشش قرار می گیرند را میزند. به طور کلی سر دبیر اجرایی نویسندگان و خبرنگاران و دیگر کارمندان را استخدام میکنند.

همچنین آنها بودجه و مذاکره در رابطه با قرار داد هایی که با نویسندگان آزاد نوشته میشود که آنها را به نام استرینگیرز (نویسندگان نیمه وقتی که یک قسمت خاص را پوشش داده و برای روزنامه های مناطق مختلف داستان و مطلب مینویسند )در صنعت اخبار می نامند را برنامه ریزی میکنند.

اگرچه بسیاری از سردبیران اجرایی برای روزنامه و نشریات کارمیکنند بعضی از آنان در قسمت پخش کنندگان  تلویزیون مجلات ناشران کتاب یا شرکت های تبلیغاتی و روابط عمومی کار می کنند

مدیریت ویراستاران به طور معموت برای مجلات نشریات روزنامه ها پخش کنندگان تلویزیون کار کرده و مسئول وظایف روزانه برای سازمان اخبار هستند.

 جو و شرایط کاری برای ادیتور ها 

بیشتر ویراستاران یا در دفتر خود با کارمندان و یا  از راه دور کار می کنند. آنها معمولا از نرم افزار های الکتریکی نشریه اسکنر و دیگر لوازم ارتباط الکتریکی اشتفاده می نمایند 

مشاغل تاحدی بر روی رسانه های بزرگ و  بازارهای سرگرمی متمرکز شده اند. اما قابلیت روابط اینترنتی به ویراستاران این اجازه را میدهد که در تمامی محدوده های مختلف فعالیت داشته باشند

 

متناسب کردن و مباشرت کردن پروژه های نویسندگی به صورت همرمان در بین ویراستاران بسیار مرسوم است وممکن است به استرس یا خستگی منجر شود.

 

ویراستارانی که به طور آزاد فعالیت می کنند با فشارهای  پیدا کردن پروژه  در این زمینه به طور مداوم و همیشه خود را تطبیق دادن با شرایط  و جو کاری جدید رو به رو هستند.

 

برنامه کاری ویرایشگر

بیشتر ویرااستارن به صورت تمام وقت کار میکنند و برنامه های آنها به طور کلی براساس  مهلت تولید و نوع موقعیت ویرایشگر تصمیم گیری میشود.ویراستاران به طور معمول در دفاتر شلوغ کا رمی کنند و بایستی با فشار های مهلت تولید و استرس وارده ناشی از اینکه اطلاعات منتشر شده صحیح باشند روبه رو هستند.

در نتیجه ویراستاران ساعات بسیاری را کار میکنند مخصوصا زمان هایی که به مهلت و ددلاین نشریه منجر میشود.این ساعات کاری میتواند حتی به طور مکرر باشند زمانی که یک ویراستار در حال کار بر روی مواد دیجیتالی برای اینترنت یا پخش مستقیم است.

چگونه یک ویرایشگر شویم؟

آموزش مورد نیاز خود را دریافت کنید: مدارس ویژه سردبیران نزدیک خود را پیدا کنید!

مدرک کارشناسی در ارتباطات، روزنامه نگاری یا انگلیسی، همراه با تجربه قبلی نوشتن و تصحیح، معمولاً برای ویراستاری لازم است.

تحصیلات برای ویراستارن 

کارفرمایان معمولاً داوطلبان دارای مدرک لیسانس ارتباطات، روزنامه نگاری یا انگلیسی را ترجیح می دهند.همچنین آنها ترجیح می دهند داوطلبانی که ترجبه دارند در چند نوع رسانه، مانند روزنامه ها، رسانه های اجتماعی و تلویزیون.

نامزدهایی با سوابق دیگر که می توانند مهارت های نوشتاری قوی نشان دهند نیز ممکن است به عنوان سردبیر شغل پیدا کنند. سردبیرانی که با موضوع خاصی سروکار دارند ممکن است به تجربه کاری قبلی مرتبط نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، سردبیران مد ممکن است به تخصصی در زمینه مد نیاز داشته باشند که از طریق آموزش رسمی یا تجربه کاری به دست می آورند.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×