منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نکات کلیدی نوشتن مقاله

آموزش مقاله نویسی

نکات کلیدی نوشتن مقاله
به قلم:Researcheditor

اول از همه موضوع مقاله مهم است که به اندازه کافی به روز و جدید باشد تا توجه دیگران را به خود جلب کند. همچنین باید زمینه رشد ایده های نو در آن وجود داشته باشد تا دیگران با استفاده از آن به نتایج جدیدتری دست بیایند.

 

در نوشتن مقاله ابتدا ایده کلی را مطرح کنید و سپس به شرح جزییات بپردازید. اصطلاحاً به این روش از بالا به پایین (Top-Down) می گویند. حتی هنگام نوشتن جزییات تلاش کنید به صورت بالا به پایین بنویسید.

 

در نوشتن پاراگراف ها بسیار دقت کنید. زمان فعل ها هماهنگ و یک زمان باشند. پاراگراف های یک جمله ای به حداقل برسند. تناسب معنایی میان جملات پاراگراف وجود داشته باشد. بین پاراگراف ها ترتیب بیان وجود داشته باشد. جملات تا حد امکان ساده و قابل فهم باشند تا در هنگام داوری از امتیاز برخوردار شود.

 

از اضافه گویی بپرهیزید و سعی کنید هر جمله یک مفهوم را بیان کند. جملات بلند را به جملات کوتاه تر بشکنید تا خواننده مفهوم و معنا را گم نکند. خود را به جای خواننده بگذارید و متن را با دقت مطالعه کنید. می توانید توضیحات بیشتر مثل فرمول های زیادی و اثبات ها و نکات تکمیلی را در قسمت ضمیمه بگنجانید.

 

با نوشتن جملاتی خواننده را در مراحل مختلف داستان همراهی کنید تا بداند در کجای داستان قرار دارد و سردرگم نشود. به عنوان مثال: ... Let us next develop a model for

 

سعی کنید از نمودار، شکل و جدول در جای مناسب استفاده کنید. در بسیاری از موارد یک شکل می‌تواند از نوشتن چندین پاراگراف، مطلبی را به مراتب بهتر به خواننده انتقال دهد. اما مراقب باشید تعداد جداول و شکل ها از حد نرمال بیرون نرود.

 

در قسمت بیان نتایج، با دقت فرض‌های استفاده شده را توضیح دهید. توجه کنید تا مطالب و اطلاعات کافی برای انجام مجدد آزمایشات واقعی و یا شبیه سازی‌های کامپیوتری در اختیار خواننده قرار گرفته باشد. ویژگی‌های آماری نظیر بازه اطمینان (Confidence interval) و … باید ذکر شده باشد. نتایج به دست آمده را نه غیرواقعی بزرگ جلوه دهید و نه غیرواقعی کوچک بشمارید. نشان دهید که آیا این نتایج در حالت‌های خاص و یا محدودی به دست خواهد آمد و یا در حالت‌های کلی‌تر نیز اعتبار دارند.

 

مقالات برگزیده در زمینه موضوع خود را مطالعه کنید. با مطالعه این مقالات سبک و هنر نوشتن خود را تقویت می کنید.

 

پس از نوشتن مقاله، حتما وقتی را برای مرور و اصلاح مقاله در نظر بگیرید. سعی کنید چند هفته آن را مطالعه نکنید. زیرا پس از یک مدت ذهن شما آماده ارائه ایده های جدید و برطرف کردن ایرادات احتمالی قبلی می شود. مقاله را در اختیار اساتید، دوستان و یا افرادی که تجربه خوبی در نوشتن مقاله دارند، قرار دهید و از دیدگاه آنان مطلع شوید. تلاش کنید نکات مطرح شده توسط آنان را در نسخه نهایی پیش از ارسال بگنجانید.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  - داخلی شماره 3

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×