منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

چگونگی سرچ مقاله در گوگل اسکولار

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار
به قلم:Researcheditor

برای سرچ در گوگل اسکولار معمولا در زمینه مقالات فارسی، نتایج چندان دلخواهی به دست نمی‌آورید و بهتر است بیشتر به جستجوی انگلیسی بپردازید. در گوگل اسکولار بیش از 200 مقاله و ژورنال علمی قرار گرفته که شما در هر رشته‌ای که باشید از پزشکی گرفته تا روانشناسی، هنر و کشاورزی می‌توانید مطالب علمی مورد دلخواه خود را به دست آورید.

برای سرچ مقاله مورد نظرتان در گوگل اسکولار، ابتدا وارد سایت رسمی Google Scholar شوید. با آی پی ایران هم می‌توانید از این موتور جست و جوی قوی استفاده کنید. داخل نوار جست و جوی آن عنوان مورد نظر خود را سرچ کنید.

از آن‌جایی که جستجو در گوگل اسکولار بسیار به جستجوی گوگل شباهت دارد، کار را با جستجوی عبارت «یادگیری ماشین» (Machine Learning) آغاز می‌کنیم. در تصویر زیر، نتایج این جستجو نشان داده شده است.

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

بعد از سرچ کردن موضوع مورد نظر، چندین مقاله به شما پیشنهاد می‌گردد. در این قسمت دو نکته وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود: آشنایی با Cited by و Related Articles است.

Cited by: اعتبار لینکی که به آن مراجعه کردید و تعداد استنادهایی را که به این مقاله شده است، مشخص می‌کند. بنابراین هر چه عدد آن بزرگ‌تر باشد، مقاله اعتبار بیشتری دارد.

 

Related Articles: نشان دهنده مقالات مرتبط با موضوع است و می‌تواند منابع خوب و به روزی برای نوشتن پایان نامه یا مقاله باشد.

دو خط اول در نتایج جستجوی گوگل اسکولار

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، دو خط ابتدایی در نتایج جستجو شامل عنوان پرونده (اعم از مقاله، کتاب، فصل، گزارش یا …) است. خط دوم، اطلاعات کتاب‌شناسی پرونده را در اختیار ما قرار می‌دهد. این اطلاعات، به ترتیب موارد زیر را شامل می‌شوند:

نویسنده (نویسندگان)

مجله یا کتابی که این نوشته در آن به چاپ رسیده است.

سال انتشار

ناشر

با کلیک بر روی نتیجه جستجو، به صفحه ناشر هدایت می‌شوید تا اطلاعات بیشتری را راجع به آن نتیجه کسب و همچنین به چکیده مطلب، دسترسی پیدا کنید

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

خط نهایی نتایج جستجو

در خط انتهایی از نتایج جستجو و بعد از چکیده، لینک‌های مفیدی وجود دارند. اولین لینک، عبارت «Cited by» است و تعداد مقالاتی را نشان می‌دهد که به این مقاله استناد کرده‌اند. از این قابلیت مهم در مسائل مختلفی می‌توان استفاده کرد. در ابتدا، استفاده از این لینک کمک می‌کند تا آخرین تحقیقات ارجاع شده به این مقاله را بررسی کنیم. نکته دوم این است که هرقدر تعداد این ارجاعات بیشتر باشند، نشان‌دهنده اعتبار بیشتر آن است.

البته توجه داشته باشید که چاپ مقالات همواره با تاخیر همراه است. به طور مثال، اگر در سال 2020، مقاله‌ای را پیدا کردید که سال انتشار آن مربوط به ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ بود، نباید انتظار ارجاعات زیادی داشته باشید. در بیشتر موارد، چاپ یک مقاله علمی، فرآیندی شش ماهه یا بیشتر را طی می‌کند. به همین دلیل، حتی اگر از آخرین مقالات برای ارجاعات در مقاله علمی استفاده شود، تا زمانی که مقاله مورد نظر به چاپ نرسیده باشد، تعداد ارجاعات به این مقالات ثبت نمی‌شوند.

 ممکن است یک مقاله، در پایگاه‌داده‌های مختلفی با نسخه‌های مختلفی موجود باشد. این نسخه‌های مختلف در لینک «تمام نسخه‌های» (All … Versions) یافت می‌شوند. در تصویر زیر، نسخه فارسی گوگل اسکولار و نتایج آن برای جستجوی عبارت «شبکه عصبی مصنوعی» (Artificial Neural Network)

 

شما می‌توانید حتی اسم نویسنده مقاله را در نوار جست و جو وارد کنید و مقاله‌های مربوط به آن را ببینید. با این کار حتی می‌توانید نام خود را بعد از چاپ در ژورنال سرچ کنید و از اعتبار و صحت آن مطمئن شوید.

آشنایی با قسمت‌های مختلف فرمت جستجوها

در گوگل اسکولار، نتایج جستجو با فرمت‌ها و اشکال مختلفی قابل‌مشاهده هستند که برای مثال در شکل زیر دو نوع اصلی آن نشان داده شده است.

Type A نشان‌دهنده این است که مدرک موردنظر یک مقاله یا پایان‌نامه است که احتمالاً نسخه الکترونیکی از آن موجود است.

 

Type B که عبارت [Citation] قبل از نتیجه جستجو آمده است به معنی عدم دسترسی به منبع مربوطه به‌صورت الکترونیکی است. به‌طوری‌که فقط اطلاعات کتابشناختی آن مدرک در دسترس می‌باشد. همچنین مشاهده عبارت [Book] قبل از هر کدام از نتایج جستجو بیانگر این است که منبع مربوطه از نوع کتاب است.

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

به‌منظور آشنایی بیشتر با اجزای مختلف هر یک از خروجی‌ها، شکل زیر را مشاهده نمایید.

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

متن سبز رنگ که در زیر عناوین اصلی نوشته شده، مشخص کننده نام نویسنده‌، محل نشر، سال نشر و ناشر است.

cited by 213: با کلیک بر روی این گزینه امکان مشاهده تمامی منابعی که منبع مربوطه را استفاده کرده‌اند، وجود دارد.

 Related article منابع مرتبط با منبع را نشان می‌دهد.

 All 4 versions ویرایش‌های مختلف از منبع مربوطه را نشان می‌دهد.

مطابق با شكل فوق، اجزای مختلف نتایج جستجو به شرح زیر است:

1: عنوان منبع پژوهشی

2: شامل چهار بخش (به ترتیب از چپ به راست) نام نویسنده (ها)، محل نشر (مجله/کتاب/ کنفرانس و …)، سال نشر، ناشر

3: چکیده‌ای از منبع

4: تعداد استنادات دریافتی منبع مربوطه که شاید بتوان این ویژگی را مهم‌ترین قابلیت گوگل پژوهشگر دانست که با کلیک بر روی این گزینه امکان مشاهده تمامی منابعی که منبع مربوطه را به‌عنوان مرجع استفاده نموده‌اند وجود دارد

5: منابع مرتبط با منبع مربوطه

6: نمایش ویرایش‌های مختلف از منبع مربوطه

7: درصورتی‌که تمایل به ارجاع به منبع وجود داشته باشد با کلیک بر روی این گزینه خروجی مربوطه نمایش داده می‌شود

8: امکان ذخیره منبع مربوطه را فراهم می‌نماید.

نمایش نتایج جدیدتر در صفحه نتایج جستجو

نتایج جستجو غالباً به ترتیب ارتباط با یکدیگر و نه به ترتیب تاریخ نمایش داده می‌شوند. برای یافتن مقالات جدیدتر می‌تواند روش‌های زیر را انجام داد.

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

• از روی گزینه‌های سمت چپ صفحه نتایج جستجو بر روی گزینه “since year” کلیک کرده تا مقالات مربوط به یک بازه زمانی خاص نمایش داده شوند.

• با کلیک بر روی گزینه Sort by date می‌توان جدیدترین مقالات را یافت و نتایج جست‌وجو به ترتیب زمانی نمایش داده خواهد شد.

• اگر بر روی تصویر پاکت نامه کلیک کنید (Create Alert) نتایج جدید به‌صورت دوره‌ای به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×