منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

منابع مقاله

اهمیت منبع نویسی در مقاله

منابع مقاله
به قلم:Researcheditor

 

در قسمت های قبلی مطالب آموزشی به توضیح بخش های مختلف یک مقاله پرداختیم. اکنون توجه شما را به بخش پایانی مقاله که همان منابع می باشد جلب می کنیم.

  اهمیت منبع نویسی در مقاله

مسئله نحوه ارجاع دادن یا Citation Style در مقالات رسمی از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که تمامی اطلاعات موجود در تمامی مقالات علمی و پژوهشی دارای حق صیانت از سرقت ادبی هستند و بنابراین، هر گونه استفاده از مقاله نوشته شده بدون ارجاع رسمی و صحیح به آن، مشمول سرقت ادبی شده و می‌تواند تبعات ناگوار و بعضاً غیر قابل جبرانی را برای یک محقق، استاد راهنما و حتی نشریه‌ای که مقاله مربوطه را منتشر می‌کند، داشته باشد.

 برای جلوگیری از این گونه سوءاستفاده‌ها در دنیای علمی، تمامی محققان و نویسندگان موظف‌ هستند که هر گونه استفاده مستقیم و غیر مستقیم از منبعی دیگر را در مقاله خود ذکر کنند و این ذکر منبع می‌تواند به شکل‌های مختلفی انجام گیرد. امروزه موتورهای جستجوی قدرتمند و وب سایت‌های مرجع (که دارای بانک بزرگی از تمامی مقالات نوشته شده در یک یا چند حوزه خاص هستند) ، کمک می‌کنند که سرقت یابی به آسانی انجام گیرد و بنابراین، تنها راه نجات عواقب سرقت ادبی ناخواسته، این است که نحوه منبع نویسی در مقاله را به خوبی فرا بگیرید.

 تعداد منابع مقاله بهتر است کمترین تعداد ممکن باشد. زیرا برخی از مجلات برای تعداد منابع محدودیت های قائل می شوند. پس منابعی را ذکر کنید که ارتباط مستقیم با موضوع تحقیق دارند و به خوانندگان علاقه مند در رسیدن به اصل موضوع کمک می کنند. در صورتی که تعداد منابع زیاد است توصیه می شود منابعی ارائه شوند که راحت تر برای خوانندگان قابل دسترس است.

  در صورتی که منبع ذکر شده با محتوای مقاله هم خوانی نداشته باشد ممکن است از طرف مجله شناسایی و به عنوان تخلف محسوب شوند و برای همیشه از ارسال مقاله به مجله محروم می شوید.

 منابع بایستی بر اساس قوانین معین شده توسط مجله نوشته شوند. بدین منظور با مراجعه به مجله مورد نظر از قسمت راهنمای نویسندگان قواعد نوشتن منابع را به دقت مطالعه کنید.سپس با توجه به قواعد نگارشی، نقطه گذاری صحیح، عدم وجود غلط املایی، تاریخ ها و ساختار به نگارش منابع بپردازید.

  آشنایی با انواع منبع نویسی در مقاله

برای نوشتن منابع در یک مقاله، استانداردهای مختلفی وجود دارد که انتخاب یکی از این استانداردها بستگی به حوزه علمی و موضوع مقاله شما و همچنین ژورنال هدف شما خواهد داشت. به طور کلی، منبع نویسی در مقاله به یکی از دو روش زیر انجام می‌گیرد:

 منبع نویسی درون متن

منبع نویسی خارج از متن

حالت اول معمولاً زمانی انجام می‌گیرد که شما بلافاصله پس از استفاده از یک منبع خاص، در داخل پرانتز، نام منبع را ذکر می‌کنید. حالت دوم می‌تواند شامل پاورقی‌ها و یا فهرست منابع در انتهای مقاله باشد.

 

 

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×