منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

معرفی دو سایت برای یافتن ژورنال های رتبه بندی شده معتبر ISI

روش های دستیابی به ژورنال های رتبه بندی شده معتبر ISI

معرفی دو سایت برای یافتن ژورنال های رتبه بندی شده معتبر ISI
به قلم:Researcheditor

 

 

در اینجا دو سایت را به پژوهشگران معرفی می کنیم که می توانید با مراجعه به آنها و انجام تنظیمات و یا وارد کردن کلید واژه هایی در مورد تحقیق خود و یا حوزه ی تحقیقاتی خود لیست رتبه بندی شده ی مجلات را  مشاهده کنید.

eigenfactor.org

آیگن فاکتور یک شاخص رتبه بندی است که میزان اهمیت کلی یک نشریه علمی را مشخص میکنند.

 آیگن فاکتور (Eigen Factor) که توسط جوین وست و کارل برگستروم در دانشگاه واشینگتن ایجاد شد شاخص رتبه بندی است که میزان اهمیت کلی یک نشریه علمی را مشخص میکنند.

نشریات با توجه به میزان استناداتی که دریافت می‌کنند رتبه‌بندی می‌شوند، هر چه مجلات توسط نشریاتی با رتبه‌بندی بالاتر مورد استناد قرار بگیرند تأثیر بیشتری در وزن‌دهی و امتیاز Eigen Factor نسبت به استنادات نشریات با رتبه ضعیف‌تر خواهند داشت. به عنوان مقیاس برای اهمیت، امتیاز آیگن فاکتور با تاثیر کلی یک نشریه سنجیده می شود. با فرض ثبات بقیه موارد، نشریاتی که تاثیر بالاتری در زمینه علمی ایجاد می کنند، امتیازات آیگن فاکتور بیشتری دارند.

امتیازدهی سیستم Eigen Factor مشابه با سیستم رتبه دهی صفحات گوگل عمل می‌کند و امتیاز دقیق‌تر و صحیح‌تری به مجلات علمی اختصاص می‌دهد. در سیستم فعلی که بر اساس ضریب تاثیر (ایمپکت فکتور) بنا نهاده شده است، فقط ارجاعات محلی به مجله مورد نظر در رتبه بندی لحاظ می‌شوند ولی در امتیازدهی با سیستم آیگن فاکتور بقیه مجلات نیز دخالت داده می‌شوند. امتیازات آیگن‌فاکتور و امتیازات ضریب تأثیر مقاله در eigenfactor.org محاسبه می‌شوند

scimagojr.com

چگونگی انجام رتبه‌بندی در سایت سایمگو (SCImago)  در دانشگاه گرانادا در کشور اسپانیا ابداع شده است. برای انجام این رتبه بندی از الگوریتم Google PageRank  استفاده شده و همینطور که در بالاتر گفته شد اطلاعات این  شاخص‌ها از بانک اطلاعاتی Scopus استخراج می شود. این سایت می تواند نشریات و مقالات را براساس اعتبار علمی آنها رتبه بندی کند که این روش رتبه‌بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین روش‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات در سراسر دنیا است.

 در واقع استناد و مقالات دارای ارزش های مختلفی می باشند و هر مقاله ای که استنادات آن معتبرتر باشد خود نیز دارای اعتبار بیشتری است.  اطلاعات مربوط به رتبه‌بندی مجلات و کشورها در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی در این سیستم به‌صورت تحت وب است و مردم به صورت آزاد به این مقالات دسترسی دارند و یا به زمان عامیانه دسترسی در اختیار عموم مردم قرار دارد.  فیلتر هایی که برای رتبه بندی مقالات استفاده می شود در زمینه موضوعی - منطقه/کشور - نوع نشریه و سال آن می باشد. شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت متنی - فهرست و یا تصویری - نمودار مشاهده نمایید.

 رتبه بندی برای همه‌‌ دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش-محور به گونه ای است که با هر اندازه، هر هدف، در هر قاره، و در هر کشور در نظر گرفته می شود. در حالی که در گذشته شاید چندین سال برای اعتبار سنجی مقالات زمان نیاز بوده است و در بعضی مواقع حتی این مقالات در لیست نیز قرار نمی گرفتند.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×