منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

روش تدوین Statement of Research جهت پذیرش دکتری

نوشتن Statement of Research برای پذیرش دکتری

روش تدوین Statement of Research جهت پذیرش دکتری
به قلم:Researcheditor

در زمان apply به منظور ادامه تحصیل مثلا برای مقطع PhD یا اقدام به درخواست یک شغل یا یک موقعیت شغلی پژوهشی، اضافه بر آنکه نیاز به ارائه مدارک وسوابق پژوهشی و علمی ما درقالب رزومه و نیز تهیه یک Cover Letter مناسب می باشد همچنین نیاز به ارائه متنی نسبتا کوتاه ولی مفصل نیز می باشد که آن را تحت نام Statement of Research Interest  و یا بطور خلاصه Research Statement  می شناسیم.

شما با مطالعه این مقاله آموزشی با روش هایی آشنا خواهید شد که در تهیه و نگارش Research Statement مفید خواهد بود.محتوای  Research statementخیلی متنوع است ، به همین خاطر دراین مقاله راهکارهایی برای تهیه یک Research statement  خوب که درموفقیت دانش پژوهان برای پذیرش در مقطع تحصیلی دکتری و یا پسا دکتری مفید باشد بیان می شود.منظور محقق از تدوینResearch statement ، بیان یک خلاصه از شرایط کلی وی در تحقیقات و پژوهش های انجام شده گذشته و همچنین برنامه های آینده وی برای انجام و ادامه تحقیقات به منظور ارائه به موسسه علمی مورد تقاضا می باشد. معمولاً Research statement چیزی در حدود 1 تا 3 صفحه می باشد اما ممکن است دانشگاه مورد تقاضا مقادیری بیشتر یا کمتر از این را درخواست نمایند. با توجه به زمینه علمی محقق، ممکن است در حدود 2 تا 4 پاراگراف تدوین شود اما در بعضی از موضوعات مقدار بیشتری را در می گنجانند. برای تدوین مقاله با حداقل تعداد پاراگراف مثلاً سه پاراگرافی در پاراگراف اول مقدمه قرار داده می شود. در این پاراگراف معرفی مختصری از سابقه­ی پژوهشی و تحصیلی خود ارائه می دهد. در پاراگراف های بعدی یافته های علمی و فعالیت های کنونی مطرح می شود و در ادامه درباره تحقیقات پیش رو صحبت می شود. در حالت کلی نباید Research statement را با رزومه اشتباه گرفت چرا که هدف آن ارائه یک معرفی از برنامه ها وشرایط محقق در تحقیقات می باشد. در صورت امکان توسط افراد با تجربه در این زمینه تدوین شود و ویرایش نیتیو آن بسیار مفید خواهد بود.

 

 

 اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  -  داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×