منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

راهکارهای افزایش استنادات به مقاله

چگونه استنادات خود را افزایش دهیم

راهکارهای افزایش استنادات به مقاله
به قلم:Researcheditor

 

افزایش استفاده از رفرنس در نوشتن مقاله

 اگر در مقاله تان از رفرنس های بیشتری استفاده کنید این احتمال وجود دارد که نویسندگان مقالاتی که شما به آن ها استناد داده اید نیز به مقاله شما استناد بدهند.

 خود استنادی نیز یکی از راه هایی است که می توان برای افزایش استناد به مقاله هایی که قبلاً نوشته اید به کار ببرید. اما باید توجه داشته باشید که واقعاً موضوع مقالات به هم مرتبط باشد و بی دلیل نام مقاله خود را در رفرنس ها اضافه نکرده باشید. زیرا این کار از طرف مجلات تخلف محسوب می شود و عواقب خود را دارد که در قسمت های قبلی مطالب آموزشی به تفصیل توضیح داده شده است. اما نگران نباشید. پژوهش ها نشان می دهند که خود استنادی در اولین سال های بعد از انتشار مقاله بیشتر می باشد و به مرور زمان کمتر می شود. در حالی که استنادات دریافتی از دیگران در سال های اولیه پس از انتشار کمتر و در سال های بعد بیشتر می شود که البته بی ارتباط با زمینه و موضوع مقاله نیست و به آن وابسته است.

همچنین تحقیقات نشان می دهند که آن دسته از مطالعاتی که در کنگره پذیرفته شده اند استنادات بیشتری دریافت می کنند. یکی از دلیل ها این است که این مقالات توسط افراد بیشتری مشاهده می شوند و می تواند یک جرقه در ذهن فرد برای ادامه موضوع خود ایجاد کند.

  تعداد نویسندگان و زبان مقاله تأثیری در گرفتن استنادات بیشتر ندارد ولی شهرت نویسنده اول مقاله ممکن است تأثیرگذار باشد. اما توجه کنید که نوع مقاله بی تأثیر نیست و مقالات مروری بیشتر از original article استناد می گیرند.

 استفاده از عنوان مناسب برای مقاله بسیار حائز اهمیت است. عنوان مقاله باید کوتاه و قابل فهم باشد و تا حد اکان از اسم های جغرافیایی مثل ایران، شیراز و... استفاده نگردد.

 ارسال مقالات به مجلات معتبر و معروف، با شاخص تاثیر بالا باعث مشاهده پذیری بیشتر و در نتیجه کسب استناد بیشتر می شود. یک مطالعه نشان می دهد که درصورتی که مقالات به زبان انگلیسی و در مجلات به نتایج Lozano معتبر منتشر شوند، استنادات بیشتری دریافت خواهند کرد.همچنین مقالاتی که در شماره های اولیه یک نشریه منتشر می شوند و مقالات طولانی تر استنادات بیشتر دریافت می کنند.

  

یکی دیگر از عوامل موثر بر دریافت استنادات بیشتر، مشاهده شدن مقالات یک پژوهشگر می باشد. به عبارت دیگر هر چه مقالات یک پژوهشگر بیشتر در معرض دید دیگران باشد احتمال دیده شدن و گرفتن استنادات بیشتر میشود. بدین منظور می توان با موسسات و دانشگاههای ملی و بین المللی همکاری نمود. یا چاپ مقالات به صورت Open access باعث بیشتر دیده شدن و اخذ استنادات می شوند. همچنین می توانید با ورود به وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مثل Google Scholar Citation یک پروفایل شخصی برای خود بسازید و مقالات و تحقیقات خود را در صفحه شخصی خود وارد کنید تا در دسترس دیگران قرار بگیرد.

 

 

 اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×