منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

جستجوی پیشرفته در Pubmed

راهنمای آموزشی جستجو در پایگاه اطلاعاتی پابمد

جستجوی پیشرفته در Pubmed
به قلم:Researcheditor

 

PubMed یکی از محیط های جستجو و بازیابی منابع حوزه علوم پزشکی در وب جهان گستر ( Web World Wide ) است که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ( NCBI=National Center for Biotechnology Information ) واقع در کتابخانه ملی پزشکی آمریکا ( NLM ) تهیه شده است که دسترسی به پایگاه اطلاعاتی ( Medline ) را بطور رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. در حال حاضر این پایگاه دارای بیش از ۲۸ میلیون مقاله، کتاب های آنلاین و… می باشد.

همانطور که مستحضرید در قسمت های قبلی مطالب آموزشی مجموعه، به جستجو در محیط Pubmed اشاره کردیم. اکنون به توضیح جستجوی پیشرفته می پردازیم.

 جستجوی پیشرفته در PubMed

در جستجوی پیشرفته امکانات گوناگونی برای انتخاب فیلدهای مورد نظر همچون عنوان مقاله، نام نویسنده، نام ژورنال و تاریخ انتشار برای جستجو در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

 محدود کردن دامنه جستجو با استفاده از گزینه limits

همچنین این امکان وجود دارد تا جستجوی ما در گروههای سنی، جنسیتهای ویژه یا مطالعات بر روی گروه های انسان یا حیوان محدود شود ،و اینکه مقالات منتشر شده در زبان ویژه  و یا نوع مقاله اختصاصی تر شود و می توان اصطلاح مورد نظر را در مجموعه های مرتبط با آن نیز جستجو کرد . برای استفاده از این امکانات گزینه Limit را از نوار خاکستری انتخاب می کنیم :

 

جستجوی پیشرفته در Pubmed

 صفحه زیر مشاهده می شود که قسمتهای مختلف آن توضیح داده می شود :

 

 

جستجوی پیشرفته در Pubmed

در قسمت All Fields اگر روی اسکرور کلیک کنیم جزئیات آن مشاهده می شود که به این وسیله جستجوی ما در فیلدهای ویژه انجام می گیرد .

در قسمت Publication Type نوع انتشار مقاله که مثلا می تواند به صورت نامه یا مرور یا آموزشی با شد را تعیین می کنیم .

قسمت languages برای انتخاب نوع زبان جستجوی مورد نظر ماست.

برای انتخاب که گروه ویژه سنی خاص می توانیم ازAges استفاده کنیم.

در قسمت Gender جنسیت را تعیین می کنیم.

اگر بخواهیم جستجوی ما مرتبط با یک موضوع خاص باشد می توانیم از Subset استفاده کنیم.

برای مشخص کردن تاریخ جستجوی خود به Date مراجعه می کنیم ، در قسمت Entrez Date  جستجوی ما در محدوده ده تا سی سال قبل انجام می گیرد .در قسمت Publication Date  می توان دقیقا روز، ماه ، سال مقاله مورد نظر را وارد کنیم .

در اینجا به عنوان نمونه همان جستجوی قبلی ( heart AND van ) را با کمک Limit انجام می دهیم :

 

 جستجوی پیشرفته در Pubmed

 

در صفحه ای  که مشاهده می شود جستجوی ما انجام گرفته است . در نوار زرد مواردی از Limit که مقاله ما را محدود کرده نشان داده شده است و سپس عناوین مقاله های یافته شده را به ترتیب نمایش می دهد . وهمان طور که قبلا توضیح داده شد می توان مقاله ها را مشاهده کرد یا ذخیره نمود.

جستجوی پیشرفته در Pubmed 

 

(( اگر مقایسه ای  روی نتایج جستجو در یک جستجوی ساده ای که در ابتدا انجام شد و جستجویی که با استفاده از گزینه Limit صورت گرفت داشته باشیم می بینیم که در روش دوم  موارد یافته شده به موضوع مورد نظر ما نزدیک تر بوده اند و ما راحت تر به آنچه که می خواستیم دست پیدا کردیم .))

 

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×