منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

جایگزین‌های گوگل اسکولارچه ابزارهایی هستند؟

معرفی ابزارهای جایگزین‌ گوگل اسکولار

جایگزین‌های گوگل اسکولارچه ابزارهایی هستند؟
به قلم:Researcheditor

گوگل اسکولار پرکاربردترین موتور جستجوی دانشگاهی است، اما تنها موتور جستجو نیست.

 موتور جستجوی مایکروسافت آکادمیک (Microsoft Academic) یکی از گزینه‌ها است که بعد از راه‌اندازی دوباره در سال ۲۰۱۵ نزدیک‌ترین رقیب محسوب می‌شود.

معرفی موتور جستجوی Microsoft Academic

این موتور جستجوی یک موتور جستجوی رایگان و ویژه جستجوی مطلب علمی است که توسط  Microsoft Research  ساخته شده است و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۶ نسخه جدید این موتور جستجوی با قابلیت های بسیار بیشتر با بکارگیری فناوری های جستجوی معنایی منتشر شد. در حال حاضر این موتور جستجو بیش از ۲۴۰ میلیون مقاله را که چیزی حدود ۸۸ میلیون از آنها مقالات ژورنالی هستند را نمایه می کند.

بررسی های محققان نشان می دهد این موتور جستجو می تواند به رقیب جدی برای پایگاه هایی همچون Google Scholar, Web of Science,  Scopus در زمینه تحقیقات دانشگاهی و تحلیل استنادی تبدیل شود. جستجوی معنایی این موتور جستجو به این معنا است که زمانی که کاربر کلید واژه مورد نظر خود را وارد می کند این موتور جستجو تنها به جستجوی همان کلید واژه در متون خود نبود بلکه تمامی متون مرتبط با این کلید واژه از جمله مقالات، کنفرانس ها، عناوین و بسیاری از موضوعات تحقیقاتی دیگر را نیز جستجو می نماید. همین امر این موتور جستجو را به یکی از قوی ترین موتورهای جستجو تبدیل نموده است. MA فقط به جستجوی مقالات محدود نشده است بلکه اطلاعات مربوط به مرتبط‌ترین نویسندگان، مؤسسات، نشریات و زمینه‌های پژوهشی‌ را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال برای آگاهی از برجسته‌ترین پژوهشگر در زمینه‌ی یادگیری ماشین در مایکروسافت در یک دهه گذشته و یافتن مقالات آن‌ها، لازم نیست که از متخصصین این حوزه سؤال مذکور پرسیده شود. تنها کافیست که عبارت "مقالات درباره‌ی یادگیری ماشین از مایکروسافت بعد از سال 2010" را جستجو نمایید و MA در کسری از ثانیه جواب سؤال موردنظر را پاسخ می‌دهد.

 جدیدترین این موتورهای جستجو سمانتیک اسکولار (Semantic Scholar) است که توسط مؤسسه تحقیقاتی غیرانتفاعی هوش مصنوعی آلن توسعه یافته است. در حال حاضر مجموعه نوشته‌های آن شامل حدود ۴۰ میلیون استناد در کامپیوتر می‌شود.

سمانتیک اسکولار یک پایگاه داده علمی است که اطلاعات و داده خود را به صورت رایگان در اختیار محققان قرار می دهد.

پایگاه Semantic Scholar در سال 2015 توسط موسسه Allen Institute for Artificial Intelligence تاسیس شد. در مقایسه با گوگل اسکولار پابمد، Semantic Scholar برای برجسته سازی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مقالات و شناسایی ارتباطات بین آنها طراحی شده است. این پایگاه تا تاریخ آگوست 2019، دارای بیش از 173میلیون مقاله است. حوزه تخصصی این پایگاه علوم کامپیوتر و زیست پزشکی است.

سمانتیک اسکولار ویژگی با عنوان Influence را برای محققانی که در این پایگاه دارای مقاله هستند، افزوده است. در این ویژگی محققانی که بر محقق مورد نظر تاثیر داشته و همچنین محققانی که محقق مورد نظر بر آنها تاثیر گذاشته، مشخص شده‌اند.

گوگل انگرام | Google Ngram

گوگل انگرام ابزاری است که میزان فراوانی یک کلمه یا عبارت را در کتب منتشر شده نشان می‌دهد.

البته این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند اما می‌تواند برای ترجمه مقاله به زبان‌ انگلیسی بسیار مفید باشد.

مزیت این ابزار نسبت به محقق گوگل در آن است که می‌توان همزمان چندین ویژگی عبارت را جستجو کرد.

بنابراین، اگر در حوزه مورد نظر شما کتاب بیشتر از مقاله منتشر می‌شود، اگر با موارد استفاده عبارات آشنایی کمتری دارید، تعداد گزینه‌های‌تان زیاد است و یا فکر می‌کنید روند استفاده از اصطلاح در سال‌های اخیر تغییر کرده است، گوگل انگرام بیشتر از گوگل محقق به شما کمک خواهد کرد.

 همچنین، می‌توانید ابتدا با کمک انگرام گزینه‌های محتمل‌تر را پیدا کنید.

سپس با استفاده از گوگل محقق ببینید که در سال‌های اخیر کدام اصطلاح بیشتر در مقالات پژوهشی استفاده شده است.

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3 

 

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×