منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

بررسی وضعیت علمی ایران در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۵ میلادی

تحلیل وضعیت علمی ایران در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۵ میلادی

بررسی وضعیت علمی ایران در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۵ میلادی
به قلم:Researcheditor

بررسی وضعیت علمی کشورهای مختلف و مقایسه آن‌ها یکی از شاخص‌های مورد علاقه افراد و سیاست‌گذاران است. در این میان رتبه‌بندی علمی کشورهای مختلف که توسط دو نهاد علمی برجسته دنیا یعنی تامسون رویترز یا ISI و اسکوپوس منتشر می‌شود بیشتر مورد توجه است. موسسه علمی تامسون رویترز که در گذشته به ISI مشهور بود بر اساس تعداد مقالاتی که هر کشور در مجلات مورد تایید آن دارد رتبه کشورها را تعیین می‌کند. این موسسه دارای ۱۷ هزار مجله است که از میان آن‌های ۱۲ هزار مجله جزو وب آف ساینس بوده و در این رتبه‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر موسسه اسکوپوس بیش از ۲۰ هزار مجله علمی را پوشش می‌دهد. با توجه به کیفیت بالاتر مجلات آی اس آی، رتبه بندی ارائه شده توسط آن نیز اعتبار بیشتری دارد.

 در اینجا نگاهی به رتبه‌بندی این دو نهاد علمی در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۵ خواهیم داشت:

 بررسی وضعیت علمی ایران در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۵ میلادی در تامسون رویترز یا ISI

 در انتهای سال ۲۰۱۴ ایران در این رتبه بندی در رده ۲۰ ایستاد که یکی از پایین‌ترین رتبه‌ها در سال‌های اخیر بود. مجموع مقالات چاپ شده ایران در سال ۲۰۱۴ به ۲۵۹۹۶ رسید. در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۵ ایران دارای ۲۳۷۵۲ مقاله در تامسون رویترز بوده است و در این ۱۰ ماه در رتبه ۱۹ ایستاده است.

 بررسی وضعیت علمی ایران در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۵ میلادی در اسکوپوس

 برخلاف رتبه بندی تامسون رویترز، وضعیت ایران در رتبه بندی اسکوپوس بهتر است. ایران در سال ۲۰۱۴ با ۳۹۵۷۳ مقاله علمی که در پایگاه اسکوپوس منتشر کرد در رتبه ۱۶ ایستاد. جالب اینجاست که در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۱۵ نیز ایران با ۳۱۴۸۴ مقاله در رتبه ۱۶ قرار دارد.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×