منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

بررسی سابمیت مقاله در ژورنال های Q1 با رنکینگ پایین تر

سابمیت مقاله در ژورنال های Q1 با رنکینگ پایین تر امکان دارد؟

بررسی سابمیت مقاله در ژورنال های Q1 با رنکینگ پایین تر
به قلم:Researcheditor

ژورنال‌های با رتبه Q1 بسیار معتبر هستند و محققان بسیاری تلاش می‌کنند تا مقالات خود را در این ژورنال‌ها منتشر کنند. با این حال، در بعضی موارد، شاید برای شما مفید باشد تا مقاله خود را در یک ژورنال با رنکینگ پایین‌تر، اما با قابلیت سابمیت و انتشار در مدت زمان کوتاهتری انتشار دهید. در ادامه چند نکته مهم برای سابمیت مقاله در ژورنال‌های با رنکینگ پایین‌تر را بررسی می‌کنیم:

  1. مطالعه دقیق ژورنال‌ها: مطالعه دقیق ژورنال‌ها و شناخت دقیق اهداف، محتوا و سطح مقالات قابل قبول برای ژورنال‌ها، برای انتخاب مناسب ترین ژورنال بسیار مهم است. در این راستا، ارزیابی دقیق دسترسی به اطلاعات از طریق سایت های مرتبط، شناخته شده یا معتبر و حتی مشاوره با دیگر محققان نیز می تواند مفید باشد.
  2. بررسی محدوده و موضوعات ژورنال: بسیاری از ژورنال‌های با رنکینگ پایین‌تر به موضوعات خاصی مربوط هستند و ممکن است برای مقاله خاص شما مناسب نباشند. بنابراین، باید محدوده و موضوعات مورد نظر ژورنال را با دقت بررسی کنید.
  3. تناسب مقاله با محتوای ژورنال: قبل از سابمیت، باید مطمئن شوید که محتوای مقاله شما با محتوای ژورنال سازگاری دارد و مطابق با استانداردهای ژورنال است.
  4. ارائه اطلاعات کامل درباره مقاله: در سابمیت مقاله، باید به دقت و با اطلاع از الزامات ژورنال درباره ارائه اطلاعات کامل پیروی کنید. این شامل ارائه مشخصات کامل نویسندگان، خلاصه مقاله، واژگان کلیدی، فصل‌بندی، منابع و همچنین هر نکته دیگری است که مورد نیاز ژورنال شما باشد.

5.      توجه به نحوه ارزیابی: ژورنال‌های با رنکینگ پایین‌تر اغلب از روش ارزیابی سریع‌تری برای مقالات استفاده می‌کنند، اما این به معنای نبودن استانداردها و ارزیابی دقیق نیست. بنابراین، باید به دقت نحوه ارزیابی ژورنال را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که این ژورنال از استانداردهای مناسب برای ارزیابی مقاله پیروی می‌کند.

6.      هزینه‌های سابمیت: در نظر داشته باشید که ژورنال‌های با رنکینگ پایین‌تر اغلب هزینه سابمیت کمتری نسبت به ژورنال‌های با رتبه بالاتر دارند، اما هنوز هزینه‌های قابل توجهی را ممکن است داشته باشند. بنابراین، قبل از سابمیت باید به دقت هزینه‌های مربوطه را بررسی کنید.

با توجه به این نکات، امکان پذیر است که مقاله خود را در ژورنال‌های با رنکینگ پایین‌تر سابمیت کرده و در عین حال به دسترسی سریع‌تر و مناسب‌تر مخاطبان خود دست یابید. با این حال، همچنان باید به دقت انتخاب ژورنال و رعایت استانداردهای مناسب برای سابمیت مقاله خود اهمیت بدهید.

به طور کلی، ژورنال‌های با رتبه Q1 دارای رنکینگ بالاتر و شناخته شده‌تر هستند، اما برخی ژورنال‌های با رنکینگ پایین‌تر هم ممکن است دارای کیفیت بالا و مفید باشند. در زیر چند نمونه از ژورنال‌های با رنکینگ پایین‌تر در برخی از رشته‌ها آمده است:

  1. Journal of Environmental Management (رتبه Q2 در رشته محیط‌زیست)
  2. Journal of Organizational Behavior (رتبه Q2 در رشته مدیریت)
  3. BMC Cancer (رتبه Q2 در رشته علوم پزشکی)
  4. Journal of Geophysical Research: Oceans (رتبه Q2 در رشته علوم زمین)
  5. European Journal of Neuroscience (رتبه Q2 در رشته علوم اعصاب)
  6. Journal of Experimental & Theoretical Artificial Intelligence (رتبه Q2 در رشته هوش مصنوعی)
  7. PLoS ONE (رتبه Q1 در بسیاری از رشته‌های علوم پایه و علوم پزشکی)
  8. Scientific Reports (رتبه Q1 در بسیاری از رشته‌های علوم پایه و علوم پزشکی)

در نهایت باید توجه داشت که این ژورنال‌ها تنها نمونه‌هایی از ژورنال‌هایی هستند که می‌توان در آن‌ها مقاله سابمیت کرد و برای انتخاب ژورنال مناسب باید به موضوع مقاله و نیازهای آن توجه کرد.

 

 اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×