منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

اشکال نمایش مقالات در Pubmed

آشنایی با pubmed

اشکال نمایش مقالات در Pubmed
به قلم:Researcheditor

پابمد یک منبع رایگان برای جستجو و بازیابی متون علمی حوزه علوم زیستی و زیست پزشکی است که با هدف بهبود سلامت جامعه در سطح فردی و بین المللی طراحی و تدوین شده است. پابمد دارای بیش از ۳۲ میلیون رکورد و چکیده مقاله از متون علمی در حوزه موضوعی زیست پزشکی و بهداشت و رشته های مرتبط مانند علوم زندگی ، علوم رفتاری ، علوم شیمی و مهندسی زیستی می باشد. همانگونه که در بالا نیز اشاره شد، پابمد از سال ۱۹۹۶ میلادی به وسیله کتابخانه ملی امریکا به صورت الکترونیکی و بر بستر اینترنت به شکل رایگان منتشر شده است.

 نحوه دسترسی به پاب مد

 برای دسترسی به پابمد، با ورود به کتابخانه الکترونیک با آدرس https://diglib.sums.ac.ir/  از قسمت پایگاه اطلاعاتی، بخش مجله الکترونیک، روی لوگوی پابمد کلیک کنید.

  نسخه جدید PubMed در آدرس https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ قابل دسترس می باشد.

صفحه اصلی پابمد به صورت زیر برای شما باز خواهد شد و خواهید توانست در پابمد به جستجو و بازیابی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازید.

 

 اشکال نمایش مقالات در Pubmed

جستجو:

 برای شروع جستجو بایستی مفاهیم اصلی جستجوی خود را تعیین کنید.

در جعبه جستجو کلیدواژه مورد نظر را وارد کرده و کلید Enter را فشار می دهیم و یا روی Search کلیک می کنیم. همزمان با وارد کردن مفاهیم و کلیدواژه ها، پابمد پیشنهاداتی را بر اساس ورودی کلیدواژه ها به ما ارائه می دهد. ( قابلیت پلتفرم جدید)

اشکال نمایش مقالات در Pubmed 

 

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، از جمله ویژگی های جدید پابمد، تطابق واژگان آمریکایی و انگلیسی و جستجوی خودکار آنها در جستجوی ساده می باشد.

 

 

 اشکال نمایش مقالات در Pubmed

 

Advanced: برای جستجوی کلیدواژه های خود در فیلد خاص می توانید از این بخش استفاده نمایید و تاریخچه جستجوی خود و جزئیات جستجو را مشاهده نمائید.

 Create alert: جستجوی خود را ذخیره و یک ایمیل آگاهی دهنده ایجاد نمائید.

 Create RSS: با استفاده از این تکنولوژی می توانید نتایج جدید در جستجویی که انجام داده اید را توسط یک Feed Reader بدون نیاز به مراجعه مجدد به PubMed دریافت و مطالعه نمایید.

 در پایگاه Pubmed این امکان برای کاربران وجود دارد که به صورت های مختلف بتوانند مقالات را مشاهده کنند. بسته به تمایل کاربران، نمایش های مختلفی وجود دارد که در زیر به توضیح آن ها پرداخته شده است:

 1- نمایش خلاصه (Summery):

 در صورت انتخاب این گزینه موارد زیر برای شما قابل مشاهده است:

 نام نویسنده ،عنوان مقاله ،مأخذ (نام مجله و سایر مشخصات)، وضعیت مدرک بازیابی شده (در دست نمایه سازی، تهیه شده توسط ناشر)، تعیین غیر انگلیسی بودن مقاله، نوع مدرک (مروری و...)، یادداشتی برای عدم وجود چکیده مقاله و شماره های شناسایی (انحصاری) مقاله در Pubmed

 2- نمایش مختصر (Brief):

 نام نویسنده، 30 حرف اول از مقاله و PMID  (شماره شناسایی مقاله در Pub med (

 3- نمایش چکیده مقاله (abstract):

 نام مجله، وضعیت رکورد (در مرحله آماده سازی یا تهیه توسط ناشر)، عنوان، تعیین غیر انگلیسی بودن مقاله، نویسندگان، آدرس نویسنده، چکیده، تغییرها (انحصاری) مقاله در Pubmed

 4- نمایش به شکل citation:

 نام مجله، وضعیت رکورد، عنوان مقاله، تعیین مقاله در صورت غیر انگلیسی بودن، نویسندگان، آدرس  نویسنده، چکیده، نوع نوشته، اصطلاح های مش (Mesh)، نام مشخص با عنوان موضوع، مواد شیمیایی، شماره های شناسایی (انحصاری) مقاله ها در Medline, Pubmed

 5- نمایش به شکل MEDLINE:

 تعریف دو حرفی فیلد ها برای تمامی رکوردها در مدلاین. از این شکل نمایش برای کپی رکوردها به منظور استفاده در برنامه های نرم افزاری مدیریت کتابشناسی می توان استفاده کرد.

 لینک های مهم این پایگاه:

 HELP/FAQ: تمامی اطلاعات درباره نحوه استفاده از سایت و تاریخچه آن را ارائه می دهد.

 my NCBD: در این قسمت می توان آدرس e-mail و مشخصات کامل خود را نوشت تا از مزایای بیشتری مثل درخواست مقاله و... برخوردار شد.

 related link: می توان موضوع خود را خاص تر نمود.

 link out: میتوان به مقالات full text  دسترسی پیدا کرد.

 new/noteworthy: تغییراتی را که در بازنویسی و ویرایش سایت انجام شده درج می شود.

 overview: راجع به خود pubmed توضیح داده شده است.

 e-utility: میتوانیم برای دسترسی به سایت ها و بانکهای دیگر استفاده کنیم.

 

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×