منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

اجزای تشکیل دهنده یک مقاله

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده مقاله

اجزای تشکیل دهنده یک مقاله
به قلم:Researcheditor

نوشتن مقاله علمی یکی از جدی ترین نیازهای هر دانشجو، استاد و محقق می باشد. به خصوص اگر آموزش مقاله نویسی ندیده باشند نیاز است تا در این زمینه آگاهی های لازم را به دست بیاورند. برای نوشتن مقاله 2 فاکتور اصلی وجود دارد:

 

-1 توانایی علمی

توانایی علمی در اصل نشان دهنده میزان دانش و تسلط نویسنده به موضوع خود می باشد که مورد بحث ما قرار نگرفته است.

 

-2 هنر مقاله نویسی

هنر مقاله نویسی عبارت است از توانایی در نگارش صحیح فارسی یا انگلیسی، انتخاب محتوای مقاله و توانایی کنار هم قرار دادن مطالب به نحو صحیح

 

هر مقاله علمی از بخش های مختلفی شامل عنوان (title)، چکیده (abstract)، مقدمه (Introduction)، مواد و روش ها (material and methods)، یافته ها (results)، بحث (discussion)، نتیجه گیری (conclusion)، سپاس گذاری (acknowledgement) و منابع (references) می باشد. اطلاع از نقش این اجزا به نویسندگان کمک می کند تا بتوانند مقاله بهتری ارائه دهند و احتمال رد مقاله از طرف ژورنال مقصد را تا حد امکان پایین بیاورند.

 

به دلیل مفصل بودن مطالب در هر سری از خبرنامه ها سعی می شود تا یکی از این بخش ها مورد بررسی قرار بگیرد تا خواننده از زیادی مطلب ملول نشود و همچنین تأثیر و گیرایی به حداکثر برسد.

 

اکنون به بررسی عنوان مقاله یا title می پردازیم:

عنوان اولین قسمت یک مقاله است که خواننده آن را می بیند. پس باید حتی الامکان کوتاه، جذاب، واضح و حاوی کلمات کلیدی باشد تا خواننده به خواندن ادامه مقاله علاقه مند شود. همچنین عنوان مقاله باید معرف محتوای مقاله باشد. به این معنی که خواننده با دیدن عنوان به محتوا و موضوع کلی مقاله پی ببرد. عنوان مقاله می تواند به 2 صورت جمله خبری یا جمله سوالی بیان شود.

ممکن است مجلات مختلف محدودیت ها و قوانین خاصی برای عنوان قائل شوند. مثلا تعداد کلمات محدود یا کوتاهی جمله و پیشنهاد ما این است که چند عنوان را انتخاب کنید و از بین آنها هر کدام که گویاتر و مناسب تر است برگزینید. همچنین عنوان مقاله نباید تکراری باشد. یعنی قبل از شما مقاله ای با همین عنوان چاپ نشده باشد. چک کردن پلاژریسم یا سرچ دقیق در اینترنت می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  - داخلی شماره 3

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×