منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

آیین نامه ها و تسهیلات جدید بنیاد ملی نخبگان

بررسی وآشنایی آیین نامه ها و تسهیلات جدید بنیاد ملی نخبگان

آیین نامه ها و تسهیلات جدید بنیاد ملی نخبگان
به قلم:Researcheditor

 

 

 

 به گزارش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان،با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در پی آن استقرار مدیریت جدید در بنیاد ملی نخبگان و بر اساس رویکردهای کلی سند راهبردی کشور در امور نخبگان، نهادینه کردن فرهنگ نخبگانی، شفاف سازی تعاریفی مانند نخبه، مستعد برتر و فعالیت نخبگانی، فرهنگ سازی در حوزه نخبگانی به منظور کاهش سطح توقع و افزایش حس مسئولیت پذیری، نیازسنجی و شناسایی تسهیلات مورد نیاز نخبگان، سرآمدان علمی، محققان، مستعدان برتر، مخترعان و در یک کلام جامعه نخبگانی در اولویت فعالیت های این بنیاد قرار گرفت.

  پس از بررسی های کارشناسانه و هم اندیشی با نخبگان و افراد ذی صلاح و صاحب نظر در هر حوزه، آیین نامه های بنیاد چه در شیوه نامه اجرایی و چه به لحاظ تنوع تسهیلات تغییر کرد و در برخی موارد نیز با لغو آئین نامه های پیشین، آیین نامه های جدید با رویکرد سعه دایره نخبگانی، رشد باغچه ای و پرهیز از پرداخت امکانات بی تکلف و همچنین افزایش حس مسئولیت پذیری در اجتماعات نخبگانی و بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان، به منظور خدمت رسانی بهتر و تسهیل در روند حرکتی این اجتماع به سمت اثرگذاری مثبت در جامعه تخصصی، تصویب شد.

   آیین نامه های اعطای جایزه تحصیلی به دانشجویان (ویژه دانشجویان همه مقاطع)، حمایت و پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دانشگاهی (ویژه همه مقاطع تحصیلی) و همچنین تسهیلات نظام وظیفه تخصصی ویژه دانش آموختگان برتر دانشگاهی، دانش آموختگان ِبرتر ایرانیِ غیرمقیم و دانش آموختگان­ برترِ فنّاور (افراد فعال در شرکت های دانش بنیان) ازجمله این موارد است که در برخی موارد نیز پس از تصویب و ابلاغ بر اساس ضرورت در برخی بندها به روزرسانی شده است.

 همچنین با آسیب شناسی های کارشناسانه و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات سرآمدان هر حوزه برای شناسایی، حمایت، هدایت و توانمندسازی بهتر، تلاش شد آئین نامه های جدید بنا به ضروریات و مقتضیات حوزه های تخصصی مختلف و بر اساس شاخص ها و فعالیت های تخصصی همان حوزه به تصویب برسد. آئین نامه حمایت و پشتیبانی از برگزیدگان قرآنی، آئین نامه حمایت و پشتیبانی از برگزیدگان ادبی کشور و همچنین آئین نامه حمایت و پشتیبانی از اختراع های برگزیده از این دست هستند.

 بنیاد ملی نخبگان تلاش داشته است همه نخبگان و مستعدان برتر کشور حتی افرادی که در مناطق محروم ساکن هستند بتوانند در چارچوبی قانونمند و بر اساس ضوابط حاکم بر آئین نامه ها و به دور از اعمال نظرهای سلیقه ای شناسایی و پشتیبانی شوند. برگزاری جشنواره های منطقه ای مانند جشنواره های اختراعات که تحت عنوان «جشنواره رویش» به صورت منطقه ای و با همکاری چند استان برگزار می شود حاکی از همین رویکرد است.

 از سوی دیگر برنامه های فرهنگی بنیاد ملی نخبگان نیز بنا به نیازهای واقعی نخبگان و مستعدان برتر با تغییرات جدید بیش از پیش هدفمند شد. در رویکرد جدید معاونت فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در صدد است با گسترش دایره نخبگانی و استفاده از امکانات موجود در کشور و همچنین تعامل و همکاری با دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی علاوه بر کاهش هزینه های اضافی و ارتقاء کیفی برنامه های مذکور، فعالیت های فرهنگی را بنا به شرایط هر استان و هر منطقه طراحی کند تا هم از سویی خدمت رسانی بهتری انجام شود و هم این افراد بتوانند در کنار دیگر دانشجویان به انجام فعالیت های نخبگانی در حوزه فرهنگ بپردازند به همین دلیل برنامه های فرهنگی مانند ماه خدا و اردو جهادی در سال جاری در چارچوب های متفاوتی نسبت به سنوات گذشته اجرا شد.

 

 

  

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×