منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

برای دریافت بورسیه تحصیلی، آیلتس آکادمیک مدنظر است یا جنرال؟

بورسیه تحصیلی با داشتن مدرک زبان

برای دریافت بورسیه تحصیلی، آیلتس آکادمیک مدنظر است یا جنرال؟
به قلم:Researcheditor

 

بیشتر مؤسسات آموزشی خارج از کشور برای پذیرش دانشجویان در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی یک حد نصاب نمره برای آزمون‌های آیلتس و تافل قائل می‌شوند که با توجه به سطح تحصیلی انتخابی متفاوت است.

 این نمره برای دوره کارشناسی معمولاً مابین نمره 6 تا 6.5 در نظر گرفته می‌شود. اگر نمره دانشجو بیشتر از این مقدار شود، دانشجو به‌عنوان سطح بالا ارزیابی می‌شود. طبیعتا نمره زبان بالاتر، شانس دریافت بورسیه را افزایش می‌دهد.

 در حالت کلی، نمره زبان به همراه سایر فاکتورها مانند معدل کل در آخرین مدرک اخذشده، نمره آزمون هایی مثل GMAT و GRE، داشتن مقاله و طرح تحقیقاتی و ثبت اختراع و نوآوری،  ازجمله عوامل تعیین‌کننده برای بورسیه تحصیلی است. دانشگاه‌ها داوطلبان را با توجه به این فاکتورها ارزیابی کرده و سپس در مورد اعطای بورسیه تحصیلی جزئی یا کامل تصمیم‌گیری می‌کنند.

 توجه داشته باشید که معیارهای اتخاذ بورسیه تحصیلی با توجه به رتبه دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی و دوره تحصیلی انتخاب‌شده می‌تواند متفاوت باشد.

 شرایط زبان انگلیسی برای اخذ بورسیه تحصیلی (اسکالرشیپ) از دانشگاه‌های معتبر خارجی:

 یکی از سخت‌ترین شرایط مشخص‌شده برای پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی، داشتن نمره زبان بالاتر از حدنصاب تعیین‌شده توسط دانشگاه است. زمانی که برای اخذ بورسیه تحصیلی اقدام می‌کنید، به یکی از دو مدرک تافل (TOEFL) و یا آیلتس (IELTS) احتیاج دارید.

 با توجه به کشور، دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته‌ای که می‌خواهید در آن درس بخوانید، به میانگین نمره متفاوتی نیاز خواهید داشت. می‌بایست حد نصاب مدنظر آیلتس یا تافل برای هر دانشگاه را به‌طور کامل بررسی کرده، مشخص کنید که کدام آزمون برای شما بهتر است و به چه نمره‌ای نیاز دارید.

 آزمون تافل چیست؟

تافل یک آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی است که مخفف Test of English as a Foreign Language می‌باشد. این آزمون توانایی و مهارت غیر انگلیسی‌زبانان در استفاده و درک زبان انگلیسی در هنگام خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن در محیط آکادمیک را می‌سنجد. تافل به‌عنوان آزمون ورودی بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و کانادا به شمار می‌رود و تنها دارای نوع آکادمیک می‌باشد.

 آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس، یک آزمون استاندارد بین‌المللی مهارت زبان انگلیسی است و مخفف International English Language Testing System (IELTS) می‌باشد. این آزمون 4 مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را می‌سنجد و نمره هر بخش از 9 محاسبه می‌شود. نتیجه آزمون در قالب 5 نمره از 9 برای هرکدام از بخش‌ها و یک نمره کلی که میانگین نمرات 4 بخش است، ارائه می‌شود.

 انواع آزمون آیلتس:

به‌طورکلی دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد. آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال (عمومی). نوع آزمون را می‌بایست با توجه به نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید، انتخاب کنید. آزمون آیلتس می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلف زندگی مانند مهاجرت، شغل موردعلاقه‌تان و یا بهبود سطح زبان انگلیسی‌تان کمک کند؛ بنابراین انتخاب نوع آزمون می‌بایست با توجه به هدفی که مدنظرتان است انتخاب شود.

 1-  آیلتس آکادمیک:

این آزمون می‌سنجد که آیا سطح زبان انگلیسی شما مناسب محیط آکادمیک و تحصیل به زبان انگلیسی است یا نه. درواقع مشخص می‌کند که شما توانایی تحصیل و مطالعه به زبانی دیگر را دارید یا نه.

 اگر می‌خواهید:

 - در مقطع دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در نقطه دیگری از جهان تحصیل کنید.

 - در یک کشور انگلیسی‌زبان برای یک سازمان حرفه‌ای مشغول به کار شوید،

 - و یا برای ویزای تحصیلی درخواست دهید، این نوع از آزمون را انتخاب کنید.

2- آیلتس جنرال (عمومی):

این آزمون مهارت زبان انگلیسی شما را برای انجام کارهای عملی و روزمره می‌سنجد. درواقع بازتاب‌دهنده مهارت انگلیسی شما در محیط کار و موقعیت‌های اجتماعی است.

 اگر می‌خواهید:

 - در یک کشور انگلیسی‌ زبان کار کنید،

 - به یک کشور انگلیسی‌زبان مهاجرت کنید،

 - و یا در کشور خود، در یک شرکت بین‌المللی کاری را شروع کنید، به این نوع آزمون احتیاج دارید.

 داشتن نمره زبان خوب تافل و آیلتس یکی از فاکتورهای بسیار مهم در اخذ بورسیه تحصیلی است. این نمرات هرچند برای مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است اما به‌طورکلی تافل بالای 100 و آیلتس آکادمیک بالای 7 موردنیاز است.

 اغلب دانشگاه‌های معتبر قوانین سفت و سختی برای آزمون خاصی ندارند و شما قادر خواهید بود نمره هر یک از آزمون‌های تافل یا آیلتس را ارائه دهید. آزمون تافل بیشتر موردپسند کشور آمریکا است چراکه مجری برگزارکننده این آزمون می‌باشد.

 همچنین آزمون آیلتس بیشتر موردپسند کشورهای استرالیا، کانادا و انگلستان است، چراکه کشور انگلستان مجری برگزارکننده آزمون آیلتس است. در برخی شرایط و بیشتر در مورد اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی تعصب خاصی نسبت به آزمون خاصی وجود ندارد و قادر خواهید بود که نمره هر یک از این دو آزمون را ارائه دهید.

 با این حال، توجه داشته باشید که امتیاز نمره کلی 7.0 آیلتس و یا 100 تافل می‌تواند درگرفتن بورسیه تحصیلی کمک کند، اما رفتن آن را تضمین نمی‌کند. مجموع فعالیت‌های تحصیلی قبلی به‌طورکلی توسط دانشگاه‌ها برای اعطای بورسیه ارزیابی می‌شود.

  

 

 اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

 

***در صورتی که قصد ترجمه مقاله یا هر متن دیگری را دارید و زمان کافی برای انجام آن ندارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را اجرا کنید***

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×