منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

JCR چیست؟

مقاله JCR چیست؟

JCR چیست؟
به قلم:Researcheditor

 

گزارش استنادی مجلات (Journal Citation Reports) یا به اختصار JCR،  به صورت سالانه، توسط موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) در دو نسخه علوم(Sciences) و علوم اجتماعی(Social Sciences) منتشر می شود.

مقالات موجود در ژورنالهای قرار گرفته در پایگاه داده اطلاعاتی JCR اکثرا مقالات پژوهشی و مروری می باشند. سرمقاله ، نامه ها و خلاصه همایش ها و کنفرانس ها معمولا در ارزیابی مقاله محاسبه نمی شوند.

مقاله JCR چیست؟

مقالاتی که در مجله های JCR به چاپ می رسند، مقالات JCR نام دارند. این نوع از مقالات هنگامی اجازه نشر پیدا می کنند که داوران متخصص و حرفه ای مجلات JCR، آن ها را از نظر ساختار علمی و موضوع تحقیق بررسی و تایید کنند. به علت داوری دقیق و حساس این مجلات، چاپ و اکسپت شدن مقالات JCR نسبت به سایر مقالات زمان بر خواهد بود. از طرفی دیگر مقالات JCR باید از نظر ساختاری، از شکل و ساختار مشخص مقالات علمی پیروی کند. یک مقاله علمی دارای بخش های مختلفی شامل عنوان، نام نویسندگان، چکیده، مقدمه ، شرح و روش کار، بحث و نتیجه گیری و در نهایت منابع و مآخذ می باشد. هر کدام از این بخش ها باید به دقت در مقالات JCR تنظیم و نوشته شوند.

 مورد مهم دیگری که باید یادآور شویم این است که زبان مقالات JCR همگی به زبان انگلیسی هستند و مقاله ای توانایی چاپ در مجلات JCR را پیدا می کنند که حتما به زبان انگلیسی نگاشته شده باشد. لذا ترجمه تخصصی انگلیسی مقالاتی که به زبان های دیگر نوشته شده اند بسیار حائز اهمیت می باشد ، به طوری که اگر ترجمه مقاله در سطح قابل قبولی نباشد مقاله از طرف ادیتور مجله ریجکت خواهد شد.

 

 دلیل استفاده از JCR

معتبرترین مجلات علمی، مجلاتی هستند که در JCR نمایه می شوند. ورود مجلات به JCR بسیار سخت است. آنها باید قوانین و استانداردهای بسیاری را که از سوی موسسه ISI تعیین گردیده است، رعایت نمایند. مجلات پس از ورود به JCR نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که قوانین و استانداردهای موسسه ISI توسط آنها رعایت نشده باشد، نام آنها از JCR حذف می شود.

هزینه چاپ مقاله در مجلات JCR

چاپ مقاله در مجلات jcr هزینه ای برای نویسنده ندارد و کاملا رایگان میباشد و میتوانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای مقاله خود را با بهترین کیفیت در مجلات jcr چاپ کنید.اما نکته دیگری که وجود دارد این است که به دو صورت میتوان به مجلات موسسه isi دسترسی داشت هم به صورت رایگان و هم با پرداخت هزینه مجلاتی در این موسسه هستند که به صورت دسترسی (open acces) هستند و نویسنده مقاله موظف است که زمان چاپ هزینه ویرایش و چاپ مقاله در این مجلات را پرداخت کند که مجلات isi جز این دسته از مجلات میباشند و دسته دیگری از مجلات هستند که دسترسی به مقالاتش رایگان نیست و با پرداخت هزینه همراه است و نویسنده این مقالات موقع چاپ مقاله هزینه ای را پرداخت نمیکنند و به همین دلیل هر کس بخواهد به این مقالات استناد کند باید ابتدا هزینه آنرا واریز نماید و سپس از مقالاتش استفاده کند که مجلات jcr جز این دسته از مقالات میباشد که اصطلاحا(close acces گویند.

 

  گزارش میزان استناد و بازدید از ژورنال یا همان( Journal Citation Report JCR) چیست؟

 یک گزارش سالانه است که توسط موسسه ی Clarivate Analytics منتشر می شود. این موسسه قبلا جزیی از مجموعه ی تامسون رویترز بوده است و هم اکنون با حفظ همکاری با مجموعه ی تامسون رویترز به صورت مستقل عمل میکند. دیتابیس ژورنال ها و ناشرهایی که JCR بر پایه ی آن کار ارزیابی میزان استناد و بازدید از هر ژورنال و ناشر را انجام می دهد همان دیتابیس تامسون رویترز یعنی WOS استess) گفته میشود.

 نحوه دسترسی و استفاده از  JCR

اطلاعات هر سال مجلات به صورت جداگانه در سیستم JCR ذخیره می گردد. بنابراین، با انتخاب یک سال خاص می توانید تمام اطلاعات مربوط به مجلات همان سال را مشاهده نمایید. زمانی که شما وارد پایگاه JCR میشوید https://jcr.incites.thomsonreuters.com ، صفحه ای ظاهر میشود. در این صفحه می توانید سال و نشریه مورد نظر خودرا انتخاب کنید.

 Rank: رتبه ژورنال بر طبق شرایطی که شما برای مرتب سازی انتخاب نموده اید می باشد.

 Abbreviated Journal Title : خلاصه عنوان ژورنال می باشد؛ برای رفتن به صفحه ژورنال بر روی آن کلیک نماییدمیکنید..

 ISSN: شماره استاندارد بین المللی پیایندها

 Total cites: مجموع تعداد استنادها به ژورنال در یک سالJCR

Impact factor: ضریب تاثیر ژورنال

 Immediacy Index: تعداد ارجاعات به مقاله های منتشر شده مجله در سال مورد ارزیابی تقسیم بر تعداد مقاله های منتشر شده در همان سال مجله مذکور ، این شاخص در حقیقت شیب رشد منحنی ارجاعات را بیان می کند.

Article: مجموع تعداد مقالات منتشر شده در یک ژورنال در یک سال JCR

Journal information: اطلاعاتی شامل فهرست عنوان آمار ژورنال , ISSN, عنوان خلاصه استاندارد , آشور , ناشر,سال یا شماره ژورنال, آدرس ناشر و طبقه بندی موضوعی ژورنال را هست.

View Journal Summary Button: به فهرست ژورنالها در طبقه بندی موضوعی را نمایش میدهد.

View Category Data Button: این لینک شما را به صفحه طبقه بندی موضوعی ارجاع می دهد.

Go to Ulrich’s Button: این لینک شما را به راهنمای نشریات ادواری وتاریخ منتشر شده توسط بوکر می باشد، ارجاع می دهد.

در قسمت Select an option که شامل نحوه نمایش اطلاعات با طبقه بندی موضوعی، ناشر، یا کشوری خاص و با توجه به نیاز خودتون انتخاب نمایید. پس از Submitکردن نحوه نمایش، را با توجه به انتخاب خود مشاهده بفرمایید و میتوانید با نگه داشتن کلید Ctrl می توانید چند موضوع را بصورت همزمان انتخاب کنید.

در قسمت Select to view نیز می توانید نحوه نمایش نتایج را بر اساس خواسته خود تغییر دهید. پس از انتخاب حوزه موضوعی و نحوه نمایش، بر روی دکمه Submit کلید کنید تا مجلات منتخب برای شما نشان داده شوند.

با کلیک بر روی Journal title changes در بالای لیست نتایج، می توانید به اطلاعات فهرستی از ژورنالهایی که عنوانشان تغییر یافته است، دست یابید، مانند :عنوان جدید، عنوان جایگزین شده، نوع تغییر و سالی که تغییر یافته است.

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×