منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

چه زمانی از دوران دانشجویی باید مقاله نویسی را شروع کنیم؟

شروع مقاله نویسی در دوران دانشجویی

چه زمانی از دوران دانشجویی باید مقاله نویسی را شروع کنیم؟
به قلم:Researcheditor

این سوال یکی از همان سوالاتی است که هر دانشجویی که تازه وارد دانشگاه شده در ذهن دارد و خودم هم این سوال را از اساتید دانشگاه خودم پرسیدم و جوابای متعددی گرفتم. اما واقعا نوشتن مقاله و کلا کارهای پژوهشی و تحقیقی رو کی شروع کنیم؟

شاید خودمان هم هر ساله دانشجویانی رو دیده ایم که از همان سال اول ورود به دانشگاه، پیگیر نوشتن مقاله هستند بدون اینکه اطلاعی از آن  داشته باشند و یا حتی علاقه ای به آن داشته باشند و شاید بیشتر یک جور حس هیجانی به دلیل ورود به دانشگاه باشد.

اما به نظر من این پیگیری اولیه برای نوشتن مقاله از بدر ورود به دانشگاه خیلی هم خوب هست چون معمولا این افراد کسانی هستن که سال سه یا چهار دانشگاه مقاله ای مینویسند و اصول رو رفته رفته یاد میگیرن که هم برای پایان نامه و هم برای تخصص لازم است.

پس اگز جز این دسته افرادی هستید که کله ی داغی برای این کار ها دارید بهتر است که اصول رو از همان اول با ورود به سایت های آموزشی و کارگاه ها ی مرتبط یاد بگیرید و پس از پیدا کردن یک ایده ( نیازی نیست که همان اول یک ایده ی بکر داشته باشید و حتی میتونید از مقاله های گزارشی شروع کنید) ، نحوه ی گسترش آن و نوشتن پروپوزال آن را یاد بگیرید و سپس با یک استاد ایده و پروپوزال نوشته شده را معرفی کنید.

صد در صد اساتید وقتی ایده ی شما را همراه با پروپوزال ببینند استقبال میکنند و برای مراحل بعدی راهنماییتان میکنند. پس همان اول به جای مقاله نوشتن که مراحل آخر یک کار پژوهشی است به فکر چگونه یافتن یک ایده و نوشتن پروپوزالش باشید.

 

حالا چگونه یک  مقاله نویس خوبی باشیم ؟

۱– حتی الامکان بیشتر مقاله مطالعه کنید.

(برای اینکه مقاله نویسی را آغاز نمایید باید ابتدا مقالات بسیاری را در حوزه پژوهش خود بخوانید. به سایت https://www.sid.ir/ سری بزنید و با سرچ  یک موضوع در رشته خود چند مقاله را دانلود نمائید.)

2-تکراریک پژوهش

(شما می‌توانید یک مقاله را انتخاب و مشابه آنرا انجام دهید. این کار در دنیای علم و پژوهش عادی میباشد زیرا هر پژوهشی باید بارها تکرار شود تا بتوان در مورد آن به طور قطعی اعلام نظر کنند.)

3-از همایش‌ها آغاز کنید.

)همایش‌ها را بعنوان یک کلاس آموزش مقاله نویسی در نظز بگیرید. برخلاف نظر بعضی که میگویند همایش در رزومه بدرد نمیخورد حداقل اینکه بسیاری از دانشجویان مقاله نویسی را از ارسال مقاله برای همایش شروع کرده اند.(

۴– مقاله اول خود را حتی بد  بنویسید.

(منظور این است که نوشتن یک مقاله حتی اگر بسیار ابتدایی و ضعیف باشد، بهتر از ننوشتن است. از همین امروز یک مقاله را نگارش کنید.)

۵– کمک از سایر دانشجویان

(با قلم خود یک مقاله را بنویسید. از همکلاسی و یا دوستان خود که قبلاً مقاله نوشته اند، بخواهید مقاله شما رامطالعه کنند و اشکالات آن را بگویند. این ایرادات بهترین ابزار برای یادگیری مقاله نویسی میباشد و شما با این روش میتوانید بعد از آن بصورت مستقل مقاله خود را بنویسید.)

6-تهیه چهارچوب مقاله

(مقالات بیشتر دارای یک ساختار استاندارد میباشند. پس ابتدا ساختار یک مقاله را پیدا کنید و مطالب تان را بنویسید.)

 ۷– فعلا جزئیات را در نظر نگیرید

(یک مقاله علمی دارای جزئیات زیادی است. لزومی نیست که 1. اولین مقاله شما کامل‌ترین مقاله باشد 2. اینکه اسامی جداول یا نمودارها چگونه باشد 3. یک ابزار را چگونه گزارش کنید 4. در مقدمه به چه پژوهش‌هایی اشاره کنید و مواردی از این دست برای شروع نگارش یک مقاله لازم نیست. آرام آرام و با نوشتن هر مقاله، شما به نگارش مقاله آشنا خواهید شد.)

۸– نیازی نیست حتما کامل باشید

نیازی نیست که همه کارهای یک مقاله را به تنهایی انجام دهید و یا حتماً تمام نرم افزارهای آماری را بلد باشید. اکثر مقالات با شرکت چند نفر تهیه میشود، حتی بسیاری از پژوهشگران معروف هم نرم افزارهای آماری را بلد نیستند. بنابراین میتوانید از دوستان‌تان کمک بگیرید و اولین مقاله را به صورت تیمی تهیه کنید.

۹– شرکت در کارگاه‌ها یا دوره‌های مقاله نویسی

شرکت در کارگاه‌ها یا دوره‌هایی که آموزش مقاله نویسی دارند بد نیست ولی به یک شرط  اینکه اول مقاله نویسی را آغاز نمائید و اصول آن را یاد بگیرید و سپس برای تکمیل دانش خود دراین کارگاهها شرکت کنید.

 

 

شما با شرکت در دوره مقاله نویسی ریسرچ ادیتور می توانید این مهارت را بیاموزید . ریسرچ ادیتور شما را در ترجمه مقاله و ویرایش نیتیو مقاله تا لحظه چاپ آن راهنمایی و کمک خواهد کرد. ریسرچ ادیتور دستیار چاپ مقالات علمی پژوهش گران در هر سطحی خواهد بود.

 

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

 

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×