منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نکات مهم در تسریع پذیرش مقالات

چگونگی تسریع چاپ مقالات

نکات  مهم در تسریع پذیرش مقالات
به قلم:Researcheditor

 

 

1- . بعضی از ژورنالها از شما می خواهند (البته بطور Optionalو نه اجباری) که بعد از Submit کردن مقاله، چند داور (reviewer) برای مقاله معرفی کنید که مقاله شما را برای داوری برای آنها بفرستند. حتما این کار را انجام دهید چون یاعث می شود که Editor ژورنال، در به در دنبال داور یرای مقاله شما نگردد و در نتیجه جواب مقاله شما زودتر بیاید. این کار را حتی برای ژورنالهایی که چنین چیزی را از شما نمی خواهند هم انجام دهید. یعنی افراد مورد نظر خود را با زدن یک Email به editor معرفی کنید. اما نکته مهم آنست که افرادی را که معرفی می کنید باید حتما از جاهای درست و حسابی (مثل کانادا، آمریکا و استرالیا و ...) باشند و مهمتر از آن حتما آدمهای شناخته شده ای (حداقل برای ژورنال) باشند. یه وقت استادان دانشکده خودتان و کلا استادان کشورمان یا کشورهای درجه سوم را پیشنهاد نکنید!!!! در ضمن اگر داوری به editor معرفی نکنید، ممکن است مقاله شما را به کسانی بدهد که اصلا سررشته ای در زمینه شما ندارند و تجربه نشان می دهد که این افراد هم معمولا با کوچکترین بهانه ای مثل ساختار بد مقاله، انگلیسی ضعیف و غیره مفاله شما را رد می کنند چون دنبال دردسر برای خودشان نیستند نمی خواهند اعتبار خودشان را با فبول کردن یک مقاله مشکوک (از دید آنها) خدشه دار کنند.

  2-   یک تصور اشتباه رایج آنست که هرچه ژورنال ارزشش کمتر باشد، لابد پذیرش مقاله در آن ساده است. این تصور کاملا غلط است. ژورنالهای ضعیفتر، داوران ضعیفتر دارند و در نتیجه ممکن است یک مقاله قوی و خوب را مثل آب خوردن و به دلایل واهی رد کنند (و البته بالعکس هم میتواند اتفاق بیقتد). در صورتیکه داوران باسواد و قوی (که با ژورنالهای قوی همکاری می کنند) معمولا به محتوی و اساس کار توجه می کنند.

 3-   متاستفانه بعضی از ژورنالهای بسیار معتبر، بیش از آنچه که به محتوی مقاله شما توجه کنند، به اعتبار Affiliation و استاد ارائه دهنده توجه می کنند (البته این مسئله طبیعی است و تقریبا در تمام ژورنالها اینگونه است ولی مشکل آنجاست که حالت افراطی به خود می گیرد ). یعنی در مورد مقالات ایرانی ها و کلا کشورهای درب و داغون (حتی اگر خوب باشد) با بدبینی نگاه می کنند و براحتی آن را رد میکنند. ولی اگر همین مقاله را مثلا Dr. John Prausnitz از دانشگاه برکلی ارائه دهد، حتما قبول میکنند. (مثل AIChE Journal در مهندسی شیمی)  سعی کنید به این ژورنالها مقاله نفرستید چون آخرش مقاله شما رد می شود.

 4-   داوری که مقاله شما را داوری میکند، مسلما یک استادی در یک گوشه ای از این دنیاست و لزوما هم باسواد و متعهد نیست. آنقدر مشغله و دغدغه دارد که مطمئن باشید که برای داوری مقاله شما خیلی وقت نمی گذارد (اگر کمی بی وجدان باشد، اصلا مقاله را نمی خواند و داوری آن را به دانشجویانش واگذار می کند). فوقش 30 دقیقه وقت بگذارد و در این زمان باید متقاعد شود که مقاله شما حرف یا ایده جدیدی برای گفتن دارد. پس تا می توانید مقالتان را واضح بنویسید و جوری هم بنویسید که انگار دارید برای آدمی که از زمینه مقاله شما سررشته ای ندارد، کار خودتان را شرح می دهید. چون خیلی وقت ها داور مقاله شما لزوما در زمینه کار شما تخصص ندارد. از من این را داشته باشید که همیشه داوران در صورتی که مقاله شما را نفهمند، خیلی راحت آن را رد میکنند. چرا باید خودشان را برای شما به دردسر بیندازند؟ آنقدر مقالات خوب برایشان فرستاده می شود که حوصله مقالات با فرمت بد یا دارای ضعفهای نوشتاری یا مقاله ای که آن را نمی فهمند را ندارند.

 5-   همیشه این را بیاد داشته باشید که نوشتن مقاله کاریست،  سختر از کاری که برای خود پروزه تان انجام میدهید.

 6-   به ترتیب اهمیت، قسمت های مهم یک مقاله عبارتند از (یعنی جاهایی از مقاله که داور تمرکز زیادی میکند):

 Abstract

Introduction

Conclusion

Results

Discussion

Model

 

 

 

یعنی داور مقاله در درجه اول چکیده، مقدمه وبعد نتیجه گیری (در آخر مقاله) و در پایان (اگر حوصله داشته باشند) Model و روابط ریاضی و فرمولهای شما را نگاه میکنند (برای همین هم گقتم که همیشه این را بیاد داشته باشید که نوشتن مقاله کاری است سختر از کاری است که برای خود پروزه تان انجام میدهید). در قسمت مقدمه، حتما و حتما به این مسئله اشاره کنید که اولا روی موضوعی که شما کار کرده اید، چه کارهایی توسط دیگران صورت گرفته (Literature Survey) و مهمتر از همه، این تحقیق شما چه مزیتی نسبت به کار دیگران دارد. فهماندن این مسئله نکته واقعا کلیدی در متقاعد نمودن داور است. تا میتوانید روی این قسمت کار کنید و آنرا برای خواننده بصورت واضح مشخص کنید.

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×