منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نگارش يافته ها در مقاله های علمی

شیوه نگارش قسمت یافته های مقاله

نگارش يافته ها در مقاله های  علمی
به قلم:Researcheditor

یافته های پژوهش

این بخش صرفاً مربوط به مقالات علمی پژوهشی می باشد و در مقالات مطالعاتی این قسمت وجود ندارد.

 در قسمت یافته های پژوهش اطلاعات و داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون های آماری یا روش های تحلیل داده ها بررسی می گردند. لذا برای این منظور جداول آزمون های آماری یا نتایج آزمایش ها و یا نمودارها ذکر شده و هرکدام به طور دقیق بررسی و تحلیل می شوند. نکته بسیار مهم در این قسمت حفظ صداقت است که اولاً اعتبار مقاله را تضمین می کند و ثانیاً استفاده از نتایج را برای سایر محققین نیز کاربردی و مفید خواهد ساخت. با توجه به استفاده بسیاری از محققین از نتایج مقالات، در صورت عدم صداقت، نوعی خیانت به جامعه علمی صورت می‌گیرد که سبب به خطر انداختن سایر محققین و اتلاف زمان، انرژی و هزینه های تحقیقات آن‌ها نیز می گردد.

 

در قسمت یافته ها، نتایج حاصل از تحقیق به فعل مجهول یا معلوم و در زمان گذشته نوشته می شود. نتایج بایستی به صورت واضح و بدون تفسیر نوشته شوند و می توان آن ها را به صورت متن، جدول، نمودار یا ترکیبی از آن ها ارائه کرد. اما نمی توان نتایج را به بیش از یک روش گفته شده بیان کرد و بایستی از تکرار پرهیز نمود. جدول ها و نمودارها و شکل ها باید کاملاً واضح باشند. بدین معنی که خواننده برای فهم آنها نیازی به مراجعه به متن نداشته باشد. همچنین باید تعداد آن ها حداقل تعداد ممکن باشد. لازم است تمامي تصاوير در متن شماره گذاري شوند و پاورقی داشته باشند.

 نتایج را می توان به ترتیب زمانی یا اهمیت آن ها نوشت. یعنی نتایج را به ترتیب زمانی که به دست آمده اند یا بر اساس اهمیت آنها از مهمترین نتایج تا نتایج با اهمیت کمتر نوشته شوند.

 

 در نوشتن نتايج بايستي متغيرهاي مورد مقايسه و جهت تغييرات آنها ذكر شوند. براي مثال در مقايسه فشار خون در دو گروه بيماران، ذكر اين كه بين فشار خون دو گروه تفاوت معني داري آماری وجود داشت كافي نيست و ذكر اين مطلب كه فشار خون كدام گروه از فشارخون گروه ديگر بيشتر يا كمتر است، ضرورت دارد. در مورد مطالعات باليني لازم است تعداد اوليه بيماران شركت كننده، بيماراني كه وارد مطالعه شدند، بيماراني كه از مطالعه كنار گذاشته شدند و دليل كنار گذاشتن آنها، بيماراني كه در حيند مطالعه كنار رفتند، و بيماراني كه امكان پيگيري وجود نداشت، مشخص گردد.

  در نوشتن قسمت یافته ها بایستی از نوشتن جملاتی که بیانگر تعریف و تمجید می باشد پرهیز کنید. مثل جمله هایی از قبیل نظير يافته هاي جالب، منحصر به فرد، بي نظير و جذاب و ...

  برای جلوگیری از گیج شدن خواننده و از دست دادن پیام اصلی مقاله، از نوشتن نتایجی که ارتباط مستقیم با فرضیه و سوالات مطرح شده در مقدمه ندارند اجتناب کنید.

 

 

 

 

  

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×