منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

معرفی نرم افزار ENDNOTE

معرفی نرم‌افزار پرکاربرد رفرنس نویسی

معرفی نرم افزار  ENDNOTE
به قلم:Researcheditor

 

با توجه به اینکه امروزه مدیریت اطلاعات علمی برای پژوهشگران حوزه های مختلف یک دغدغه شده است، Endnote کمک بسیار موثر و چشمگیری به پژوهشگران و نویسندگان مقالات علمی در زمینه مدیریت مستندات، نوشتن مقالات علمی و نشر مقاله بر اساس استانداردهای مختلف ناشرین بین المللی می نماید.این نرم افزار می تواند با ارائه بیش از ۳۰۰۰ استاندارد نشر مقاله و انواع فرمتهای پذیرفته شده بین المللی استناد نویسی، با یکپارچه شدن با MS-WORD کمک شایانی هم به پژوهشگران و هم به اعضای هیات تحریریه مجلات علمی برای پذیرش مقالات کند.

Endnote:

معروف ترین نرم افزاری که اغلب دانشجویان با اسم آن آشنا هستند نرم افزار اندنوت می باشد.این نرم افزار از قدیمی ترین نرم افزارهای موجود رفرنس دهی می باشد و شهرت خود را مدیون سابقه طولانی خود می داند.برای استفاده از نرم افزار اندنوت باید هزینه ای معادل ۲۵۰ دلار پرداخت کنید، اما با توجه به هزینه ی بالا این نرم افزار، استفاده ی قانونی در ایران مرسوم و مقرون به صرفه نمی باشد و اغلب از نسخه ی کرک شده استفاده می شود. با توجه به قدمت این نرم افزار و جامع بودن آن، سایت های معروفی همانند گوگل اسکالر این نرم افزار را مورد استفاده قرار می دهند.

این نرم افزار رایگان نیست اما در ایران نسخه های مختلف آن به راحتی یافت می شود و بدون مشکل می توان از آن استفاده کرد.

 قابلیت های نرم افزار Endnote

ایجاد یک بانک اطلاعاتی به شکل کتابخانه مجازی،

برقراری ارتباط با بانک ها و پایگاه های اطلاعاتی و جستجوی اطلاعات در آن ها،

انتقال و ذخیره اطلاعات کتابشناختی مقالات بازیابی شده از بانک ها و پایگاه های اطلاعاتی در کتابخانه مجازی،

تهیه فهرست منابع و مآخذ برای پایان نامه، مقاله و غیره،

به روزرسانی کتابخانه دیجیتال از طریق ارتباط با بانک ها و پایگاه های اطلاعاتی،

امکان انتقال اطلاعات کتابشناختی منابع از طریق سیستم دستی(ورود اطلاعات).

 یادگیری این نرم افزار در ابتدا ممکن است کمی پیچیده و گیج کننده باشد اما مسلما ارزش یادگرفتن را دارد. شهرت نرم افزار و عمومیت آن تا حدی است که بسیاری از سایت ها و کتابخانه ها در فرمت خروجی اطلاعات خود بخشی را نیز به این نرم افزار اختصاص داده اند. اتصال به سایت ها و پایگاه های علمی مختلف از جمله Google Scholar و پشتیبانی از استایل های بسیار متنوع رفرنس دهی کار را برای بسیاری از کاربران راحت کرده است.

 تجربه های شخصی استفاده از نسخه X5 بروز اختلالات در زمان کارکردن به خصوص وقتی رفرنس ها زیاد باشد را نشان می دهد. پیشنهاد می شود در صورتی که در کل متن شما به تعداد کم مثلا ۲۰ بار قرار است رفرنس بدهید از این نرم افزار استفاده کنید چون در تعداد بالا چندین بار Crach میکند و سرعت آن به شدت افت پیدا میکند اما برای حجم کمتر مناسب است.

 

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام رفرنس نویسی مقاله یا پایان نامه، و سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش فرمتینگ(استاندارسازی) ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

ثبت سفارش فرمتینگ




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×