منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

ساختار مقاله بر اساس پژوهش ميداني

مقالات بر اساس پژوهش ميداني به چه صورت هستند ؟

ساختار مقاله بر اساس پژوهش ميداني
به قلم:Researcheditor

 

 

 

پژوهش در شاخه های علوم به روش های مختلفی صورت میگیرد که همگی بر پایه ی روش علمی هستند (9). انجمن روان شناسان (APA) به منظور سهولت انتقال روش نتايج پژوهش، الگوای استاندارد شده‏ را در اختيار مؤلفان قرار داده اند تا در موقع تهيه گزارش پژوهشي خود، آن روش را به كار گيرند و تقريبا همه مجله‏هاي معتبر علوم انساني در تهيه نوشته‏هاي پژوهش خود از این اصول پيروي مي‏كنند. (هومن،1378،ص

 

 مراحل تحقيق ميداني

انتخاب موضوع و بيان مسئله

تعيين گزاره هاي پژوهش

تعيين مورد تحقيق

گردآوري داده ها

مشاهده

تجزيه و تحليل اطلاعات

تهيه گزارش تحقيق

تحقیق همبستگی یاهمخوانی

 

مختصری از روش نوشتاری APA :

موضوع یا عنوان مقاله:

عنوان، یا موضوع، مفهوم اصلی مقاله را به نمایش می‌گذارد و باید به‌صورت خلاصه، مفهوم اصلی پژوهش را نشان دهد. دانشجو باید سعی کند عنوان مقاله بسیار جذاب باشد، یعنی به‌گونه‌ای انتخاب شود که نظر خوانندگان را که در ژورنال‌ها و یا جستجوهای اینترنتی به دنبال مقاله خاصی می‌گردند به خود جلب نماید. همچنین عنوان باید کوتاه و گویا باشد و همه متغیرهای اصلی پژوهش را دارا باشد. تعداد کلمات در عنوان حداکثر دوازده واژه می‌باشد.

 نام نویسنده یا نویسندگان و پست سازمانی:

پس از عنوان پژوهش، نام نویسنده یا نویسندگان ذکر می‏ شود و در سطر زیر آن، نام دانشگاه یا مؤسسه که هر یک از نویسندگان در آن مشغول به فعالیت‌اند، می‌آید. اگر پژوهش توسط دو یا چند نفر صورت پذیرد و همه آن‌ها به یک دانشگاه یا مؤسسه تعلق داشته باشند، نام مؤسسه تنها یک‌مرتبه، آن‌هم به دنبال نام نویسندگان ذکر می‏شود. ولی اگر هر یک از نویسندگان به سازمان و یا دانشگاه خاصی وابسته باشند، باید بعد از نام هر نویسنده، بلافاصله نام سازمانی که به آن وابسته‏اند، ذکر شود. ترتیب قرار گرفتن نام نویسندگان بر اساس میزان مشارکت آنان در انجام پژوهش است؛ اما اگر همگی به یک‌میزان در اجرای پژوهش مشارکت داشته باشند، اسامی آنان به ترتیب حروف الفبا در دنبال هم قرار می‏ گیرد.

چکیده:

در حقیقت چکیده، مهم‌ترین بخش هر مقاله است که خلاصه جامعی از محتوای درون مقاله را بیان می‌نماید.  در چکیده، خلاصه اهداف، پرسش‏ها، روش‏ها، یافته‏ها و نتایج پژوهش، به‌صورت بسیار خلاصه‌شده، آورده می‏شود. به‌هیچ‌عنوان از آوردن هرگونه توضیح اضافی در متنِ چکیده باید خودداری شود. مطالب چکیده باید از زبان خود پژوهشگر (نه نقل‌قول) به‌صورت فعل گذشته (ماضی) تهیه شود. پژوهشگر باید چکیده را پس از پایان پژوهش تهیه نماید و طول آن معمولاً بین 100 تا 150 کلمه می‌باشد.

واژگان کلیدی:

در انتهای چکیده، واژگان کلیدی پژوهش معرفی می‌شوند تا به خواننده کمک تا متوجه شود چه مفاهیم و موضوعاتی در این مقاله بیشتر اهمیت دارد. معمولاً بر اساس حجم و محتوای مقاله، پنج‌تا هفت واژه کلیدی در هر مقاله قرار می‌گیرد

 مقدمه:

 تمام مقالات علمی قسمت مقدمه دارند. بيان كليات تحقيق و بررسي مختصري از پيشينه آن مي‏باشد یا حتی میتوان گفت خلاصه‏اي از فصل اول و دوم پايان نامه‏ها و رساله‏هاست ؛ در این قسمت به طور مختصر بیان مسئله، اهمیت انجام آن و اهداف بیان میشود و سپس سوابق پژوهشي که در ارتباط با موضوع تحقیق است بیان میشود. مقدمه يك منطق اساسي را در تحقيق بيان میكند و به خواننده نشان میدهد كه چرا اين تحقيق ادامه منطقي گزارش‏هاي پيشين است. در اين بخش پس از نتيجه‏گيري از پژوهش‏هاي بررسي شده، محقق بايد پرسش‏هاي پژوهش خود را بيان كرده و به تعريف متغيرهاي تحقيق به صورت عملياتي بپردازد. (هومن، 1378، ص 87).

 روش:

 هدف از بيان روش ، چگونگي انجام پژوهش است تا خواننده در پژوهش خود بتواند آن را تكرار نمايد و همچنين درباره اعتبار نتايج داوري كند؛ بنابراين مؤلف بايد همه مراحل اجرا را بيان كند.

 نتايج:

 توصیف آنچه به دست آمده. اين توصيف كلامي با اطلاعات آماري دقیق، كامل مي‏شود و بهترین روش آماری، نمایش با نمودار ها و اشکال میباشد. ساختار بخش نتايج، معمولاً مبتني بر ترتيب منطقي پرسش‏ها يا فرضيه‏ها و نيز وابسته به تأييد شده بودن يا تأييد نشده بودن فرضيه‏هاست. ترتيب بيان نتايج نيز يا برحسب ترتيب تنطيم سؤال‏ها يا فرضيه‏هاي آنهااست، (سيف، 1375، ص 30) يا برحسب اهميت آنها. روش متداول برای بیان ترتیب نتایج به این صورت است که ابتدا نتایجی که جذاب تر هستند بیان میشوند سپس آنهایی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند. (هومن، 1378، ص 90).

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×