منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

اهمیت مطالعه مقالات به‌روز در دانشجویان و فارغ‌التحصیل علوم پزشکی

چرا مطالعه مقالات به‌روز در دانشجویان و فارغ‌التحصیل علوم پزشکی اهمیت دارد ؟

اهمیت مطالعه مقالات به‌روز در دانشجویان و فارغ‌التحصیل علوم پزشکی
به قلم:Researcheditor

 

رشته پزشکی یکی از علوم کاربردی است که بر شناخت، درمان و پیشگیری بیماری‌ها تمرکز دارد. پزشکی حوزه‌ای به‌سرعت در حال پیشرفت  و تحول، چه از نظر اکتشاف جدید علمی و چه از نظر نحوه، درمان است. تحقیقات در حال ظهور در این رشته دائماً نحوه درمان، تجویز دارو، درک تأثیر بیماری‌ها بر بدن و موارد دیگر را تغییر می‌دهد.

 

امروزه به‌روز ماندن در علم پزشکی، از همیشه چالش برانگیرتر است. علی‌رغم اینکه برای فارغ‌التحصیلی در رشته پزشکی زمانی حدود 7 تا 15 سال لازم است اما فارغ‌التحصیلی در این رشته به معنی پایان کسب علم و دانش نیست؛ بلکه تازه اول راه است. در سال 1950 پزشکان تصور می‌کردند که دانش و اطلاعات پزشکی هر 50 سال یک‌بار، دو برابر می‌شود؛ درحالی که تنها در سال 2020، دانش پزشکی هر 73 روز دو برابر می‌شد؛ که یکی از دلایل اصلی این مساله، شیوع بیماری همه گیر کرونا و نبود دانش و اطلاعات در مورد نحوه درمان آن بود.

  

علم پزشکی در دنیای امروز، درواقع نتیجه یک جریان مداوم از تحقیقات و نوآوری‌های تکنولوژیکی با پتانسیل بهبود روش‌های مراقبت از بیمار است. سرعت فزاینده توسعه دانش، ضرورت مطالعه مقالات جدید در این رشته را بیش‌ازپیش آشکار می‌کند. پزشکان و کادر درمان به‌طورکلی، می‌بایست دائماً دانش خود را در مورد بیماری‌ها و روش‌های درمان آن‌ها به‌روز کرده و بر تحقیقات منتشرشده در زمینه تخصص خود نظارت دقیق داشته باشند.

  در عصر حاضر با توجه به تعدد بیماری‌ها و افزایش جمعیت بیماران، پزشکان مستلزم ارائه خدمات تخصصی بر مبنای علم روز هستند. این مهم مستلزم مطالعه، تحقیق، پژوهش و کسب تجارب جدید است؛ اما اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، پزشکان در طول روز مشغول درمان بیماران بوده و نمی‌توانند زمان زیادی را به مطالعه تحقیقات جدید اختصاص دهند. از طرف دیگر، عدم به‌روز کردن علم و دانش تبعات بسیاری برای پزشکان خواهد داشت. وقتی یک پزشک از بیماری‌های جدید و روش درمان آن‌ها اطلاعاتی نداشته باشد، بیماران دچار مشکل شده و حتی ممکن است جان خود را از دست بدهند.

 ممکن است در وهله اول، داشتن دانش به‌روز دشوار به نظر برسد. همین‌طور هم هست؛ اما پس از مدتی، روند مداوم آموزش، یادگیری و رشد به بخشی از روتین روزانه یک پزشک تبدیل می‌شود. آن‌ها همیشه با علم پزشکی در ارتباط بوده و در یک اجتماع تنگاتنگ از همکاران قرار دارند؛ بنابراین مدام از یکدیگر یاد گرفته حتی بدون آنکه زمان زیادی را به مطالعه اختصاص دهند. روش های مختلفی برای به‌روز کرردن دانش و اطلاعات در زمینه پزشکی وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 خواندن مقالات معتبر:

مقالات منتشرشده در ژورنال های علمی معتبر همیشه بهترین منبع برای اطلاع از پیشرفت‌های جدید در تمامی رشته‌ها بوده‌اند. مقالات جدید و معتبر می‌توانند به به‌روز کردن دانش پزشکان کمک شایانی کنند؛ اما با توجه به مشغله پزشکان و نداشتن زمان کافی برای جستجو و مطالعه مقالات، این روش کمتر از گذشته به‌کاربرده می‌شود. برای رفع این مشکل بسیاری از پزشکان در ژورنال های معتبر در زمینه تخصص خود که مقالات به‌روز را منتشر می‌کنند عضو شده و از این طریق از مسائل روز حوزه خود مطلع می‌شوند. همچنین، با استفاده از اینترنت می توان به آسانی به اقیانوسی از اطلاعات جدید دست یافت و از اخبار مرتبط با علم پزشکی و مراقبت های بهداشتی مطلع شد.

 

 یادگیری از همکاران:

 

یکی از راه‌های به‌روز کردن دانش، یادگیری از همکاران است. پنجاه تا شصت درصد حلقه دوستان یک پزشک را کادر درمان تشکیل می‌دهند. ازآنجایی‌که این افراد علایق مختلفی دارند و اخبار مربوط به زمینه‌های مختلفی از علوم پزشکی را دنبال می‌کنند، صحبت کردن با آن‌ها می‌تواند دیدگاه متفاوتی از یک بیماری را به پزشک داده و دانش وی را در آن زمینه گسترش دهد.

 پادکست:

 در دنیای امروز، گوش دادن به پادکست یک روش بسیار در دسترس برای افزایش دانش و اطلاعات است. پادکست‌ها بر اساس زمینه‌های مختلف دسته‌بندی‌شده و هر کس می‌تواند بر اساس نیاز و سلیقه خود به آن‌ها گوش دهد. پزشکان نیز می‌توانند با استفاده از پادکست‌های پزشکی از تحقیقات جدید در حوزه تخصص خود مطلع شوند.

 شرکت در کنفرانس:

 کنفرانس‌ها ممکن است کم‌کاربردترین راه برای به‌روز کردن دانش در زمینه نوآوری‌های پزشکی به نظر رسد؛ اما کنفرانس‌ها چکیده‌ای از مهم‌ترین تغییرات در زمینه پزشکی را ارائه داده و در مدت‌زمان کوتاهی، مهم‌ترین تغییرات را به شرکت‌کنندگان انتقال می‌دهند. پزشکان بهتر است سالانه در چند کنفرانس شرکت کرده و علاوه بر افزایش دانش تخصصی، با سایر همکاران خود نیز آشنا شوند.

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×