منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

چگونه می توان یک چکیده گرافیکی جذاب ترسیم کرد؟

چگونه می توان یک چکیده گرافیکی جذاب ترسیم کرد؟
به قلم:Researcheditor

برای ترسیم یک چکیده گرافیکی جذاب، می‌توانید از رویکردهای زیر استفاده کنید:

۱. سادگی: تلاش کنید تا تصویر گرافیکی شما ساده و قابل فهم باشد. استفاده از رنگ‌های ساده و قرار دادن محتوا به صورت ساده و روشن می‌تواند تصویر شما را جذاب‌تر کند.

۲. بکارگیری فضای منفی: این رویکرد به شما این امکان را می‌دهد تا با بکارگیری فضای خالی یا منفی، تمرکز خواننده را روی اطلاعات اصلی ترسیم شده در تصویر گرافیکی خود جلب کنید.

۳. استفاده از تصاویر و آیکون‌ها: استفاده از تصاویر و آیکون‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مفهوم خود را به صورت قابل فهم و موثری به خواننده انتقال دهید.

۴. استفاده از طرح بندی و بلوک‌های رنگی: با استفاده از طرح بندی و بلوک‌های رنگی، می‌توانید تصویر گرافیکی خود را برای خواننده جذاب‌تر کنید و به محتوای خود وفادار بمانید.

۵. بکارگیری نمودارها و نمایه‌ها: بکارگیری نمودارها و نمایه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مفاهیم پیچیده را به صورت واضح و قابل فهم برای خواننده ارائه دهید.

۶. استفاده از تصاویر با کیفیت بالا: تلاش کنید تا از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. استفاده از تصاویر پیشرفته و با کیفیت می‌تواند به شما کمک کند تا تصویر شما به شکل جذابی برای خواننده نمایش داده شود.

در کل، برای ترسیم یک چکیده گرافیکی جذاب، می‌توانید از ترکیبی از رویکردهای فوق استفاده کنید. همچنین، باید به دقت به اندازه‌گیری‌ها و پرسش‌های خود در مورد چکیده گرافیکی توجه کنید و به مرور آن‌ها پاسخ دهید. با مرور چکیده گرافیکی خود و توجه به جزئیات، می‌توانید تصویر گرافیکی خود را بهبود دهید و به صورت جذاب‌تری به خواننده‌ها ارائه دهید.

سعی کنید از عبارات فنی و مخفف برای توضیح اشکال استفاده کنید و از نوشته ها یا توضیحات طولانی بپرهیزید.

دقت کنید چکیده گرافیکی باید ساده و گویا بوده و دربرگیرنده یافته های اصلی پژوهش شما باشد.

چکیده گرافیکی نباید حاوی جزئیات زیادی باشد پس از آوردن داده های تحقیق و یا پیشینه پژوهش خودداری کنید.

خروجی چکیده های گرافیکی باید تصاویری با کیفیت عالی باشد پس درصورت امکان آن ها را به صورت فایل های tif، jpg،eps ذخیره کنید.

در صورت آشنایی با نرم افزارهای طراحی، سعی کنید نرم افزاری را برای ترسیم انتخاب کنید که دارای امکانات خوبی باشد.

چکیده گرافیکی مقاله شما باید منحصر به فرد و مخصوص خودتان باشد پس از کپی برداری از سایر تصاویر خودداری کنید.

از فونت‌های Times، Arial، Courier، یا Symbol استفاده کنید. اندازه فونت را به اندازه کافی بزرگ انتخاب نمایید؛ زیرا در فهرست مطالب، اندازه تصویر شما به ارتفاع 200 پیکسل کاهش خواهد یافت.

ترجیحا فضای اضافی سفید که غیرضروری باشد در تصویر خود باقی نگذارید.

لازم است چکیده یک شروع و پایان مشخص داشته باشد و ترجیحا عناصر و نوشته‌های آن در جهت و ترتیب بالا به پایین یا چپ به راست گذاشته شوند.

سعی کنید تعداد عناصری که صفحه را شلوغ کرده و حواس خواننده را پرت می‌کنند را به حداقل برسانید.

دقت کنید که بیش از حد از رنگ های مختلف استفاده نکنید و از دو رنگ اصلی در طی کل چکیده گرافیکی استفاده کنید (بقیه رنگ ها هم بهتر است سایه های این دو رنگ اصلی باشند).

برای ایده گرفتن می توانید به مقالات پوستر در کنفرانس های مختلف علمی نگاهی بیاندازید.

فرمت رنگ هایی که در ترسیم چکیده گرافیکی استفاده می کنید باید RGB باشد.

                                                                  

  

  اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 






ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×