منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا: شناخت مقصد (بخش اول)

مهاجرت به کانادا

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا: شناخت مقصد (بخش اول)
به قلم:Researcheditor

کانادا دومین کشور بزرگ جهان، امروزه مقصد بسیاری از مهاجران از سراسر دنیا است. این کشور دارای مناظر طبیعی زیبا، فرهنگ و میراث غنی و متنوع و مردمانی مهربان است.

مساحت این کشور نزدیک به ده میلیون کیلومترمربع است که حدود چهل برابر کل بریتانیا می‌باشد. به‌منظور مدیریت بهتر، این کشور به 13 قسمت (ده استان و سه قلمرو) تقسیم‌شده است.

در این مقاله سعی داریم اطلاعات مفیدی درباره کانادا به شما بدهیم تا اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، از سردرگمی درآمده و بتوانید با استفاده از این اطلاعات زودتر خود را با شرایط موجود در این کشور سازگار کنید.

 

1. آب‌وهوا:

کانادا کشوری عظیم با متنوع‌ترین تنوع آب‌وهوایی در جهان است. بیشتر مناطق این کشور، چهارفصل مشخص دارند که ازنظر طول زمانی و شدت دما متفاوت هستند.

اگر اهل آب‌وهوای معتدل یا گرم هستید، سرمای زمستان کانادا مطمئناً شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شدت سرما در مناطق مختلف این کشور متفاوت بوده و تقریباً به‌جز سواحل غربی در استان بریتیش کلمبیا، در هیچ جای دیگر کانادا متوسط دما از صفر فراتر نمی‌رود.

در بعضی از مناطق، دمای هوا به منفی چهل درجه می‌رسد که خارج شدن از خانه را تا حدودی دشوار می‌کند. بااین‌وجود با استفاده از لباس گرم و امکانات مناسب زندگی همچنان در این کشور جریان دارد.

تابستان‌های این کشور نیز بسته به منطقه متفاوت است اما معمولاً شهرهای مختلف این کشور از آب‌وهوای معتدلی برخوردارند. کانادایی‌ها زمان ثابتی را برای فصل تابستان در نظر نمی‌گیرند و سعی می‌کنند از تک‌تک روزهای گرم لذت ببرند.

#post_308

2. تنوع فرهنگی:

کانادا یک کشور چند فرهنگی است که این چند فرهنگی به جزئی از اصول اخلاقی این کشور تبدیل‌شده و در سیاست ملی آن نقش اساسی دارد. بیش از چهل نماینده مجلس این کشور، در خارج از خاک کانادا متولدشده‌اند.

تقریباً دویست ملیت در سراسر این کشور زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل، در بسیاری از شهرها و روستاهای این کشور، با زبان‌ها، آیین‌ها و فرهنگ‌های بی‌شماری روبرو خواهید شد.

همچنین بعد از مهاجرت به این کشور نیازی نیست که فرهنگ و ارزش‌های خود را رها کنید. تنها کافی ست ضمن حفظ ارزش‌های خود، خود را بافرهنگ موجود در این کشور نیز سازگار کنید.

 

3. هزینه زندگی:

هزینه‌های اساسی زندگی در کانادا پایین نیست. بهتر است قبل از ورود به این کشور، در مورد هزینه‌ها خوب تحقیق کنید تا بعد از ورود و مهاجرت به این کشور سوپرایز نشوید.

هزینه اجاره خانه و حمل‌ونقل عمومی می‌تواند بسیار زیاد باشد. بهتر است قبل از انتخاب شهر یا استان موردنظر خود در کانادا، در مورد هزینه‌ها خوب پرس‌وجو کنید.

شهرهایی مثل ونکوور و تورنتو، به‌خصوص مرکز شهرها، نسبتاً گران هستند. در مقابل، هزینه اجاره خانه در شهری مثل مونترال بسیار کمتر است. توجه داشته باشید که هزینه‌ها با حداقل دستمزد رابطه مستقیمی دارند.

اگر هزینه‌های اساسی در شهری پایین باشد، به این معنی است که حداقل دستمزد نیز نسبت به سایر شهرها پایین‌تر است و بالعکس.

#post_320

4. سیستم بهداشت و درمان:

سیستم بهداشت و درمان کانادا که مدی کر (Medicare) خوانده می‌شود، از بودجه عمومی دولت فدرال تعیین‌شده و برای همه کانادایی‌ها و کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند، رایگان است.

طبق این سیستم برای تمامی افراد یک کارت بهداشت توسط وزارت بهداشت هر استان صادر می‌شود و با استفاده از آن‌همه مردم از خدمات درمانی یکسانی بهره‌مند می‌گردند.

دولت فدرال طبق قانون سلامت کانادا، استانداردهای کلی بهداشت و درمان کشور را تعیین می‌کند، سپس وزارت بهداشت هر استان، سیاست‌های درمانی خود را بر اساس قوانین تصویب‌شده، تعیین می‌کند. بدین ترتیب در این کشور، برخلاف ایران، یک برنامه بیمه بهداشت و درمان ملی متمرکز وجود ندارد، بلکه سیزده برنامه بیمه بهداشت و درمان، در استان‌ها و قلمروهای کانادا تعریف‌شده است.

کسانی که اقامت دائم داشته باشند، تحت پوشش بیمه استانی قرار می‌گیرند که شرایط و زمان شروع آن بسته به استانی که در آن زندگی می‌کنند متفاوت است. همچنین کسانی که اقامت موقت دارند و یا برای سفری کوتاه‌مدت در کانادا حضور دارند، می‌بایست تحت پوشش یکی از بیمه‌های خصوصی این کشور قرار گیرند.

 

5. مالیات:

بر اساس سیستم فدرال غیرمتمرکز کانادا، مالیات در چندین سطح از مردم این کشورگرفته می‌شود. مالیات بر درآمد توسط هر دو دولت فدرال و استان‌ها اخذ می‌شود. مالیات بر درآمد بر اساس وضعیت شغلی و میزان درآمد تعیین می‌شود.

ممکن است در پایان سال مالی، بخشی از مالیاتی که در طی سال پرداخت کرده‌اید، به شما مسترد شود؛ اما مالیات بر فروش در هر استان متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، میزان این نوع مالیات در استان آلبرتا پنج درصد و در استان کبک حدود پانزده درصد است؛ بنابراین در هنگام خرید می‌بایست خیلی دقت کنید. اگر قیمت کالایی ده دلار باشد، باید ببینید که بعد از اضافه شدن مالیات قیمت نهایی چقدر می‌شود.

6. زبان رسمی:

کانادا دارای دو زبان رسمی است. انگلیسی و فرانسوی دو زبانی هستند که در این کشور به رسمیت شناخته می‌شوند. مردم در استان‌های شرقی این کشور بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و در استان‌های غربی انگلیسی‌زبان رایج مردم است.

در استان‌های شرقی همچون کبک، تلاش می‌شود که زبان فرانسه زنده نگه‌داشته شود؛ به‌طوری‌که اگر روی تابلوی مغازه‌ای در کبک به فرانسوی نوشته‌نشده باشد، آن مغازه‌دار به مشکل برمی‌خورد.

پس در هنگام انتخاب مقصد، حتماً به این مسئله توجه کنید و اگر به زبان فرانسه تسلط ندارید و یا مایل به یادگیری آن نیستید، استان‌های غربی این کشور همچون بریتیش کلمبیا را برای سکونت انتخاب کنید.

 

7. شهرهای اصلی کانادا:

  • تورنتو:

تورنتو بزرگ‌ترین شهر کاناداست که 5.429.524 نفر جمعیت دارد. این شهر، مرکز استان انتاریو بوده و دومین شهر مهاجرنشین و چندملیتی در جهان به شمار می‌رود.

مونترال:

دومین شهر بزرگ کانادا با 3.519.595 نفر جمعیت، مونترال است. این شهر مرکز استان کبک فرانسوی‌زبان بوده و به‌عنوان یکی از مراکز تجاری_بازرگانی اصلی کانادا بشمار می‌رود.

  • ونکوور:

ونکوور سومین شهر بزرگ کانادا با 2.264823 نفر جمعیت و مرکز استان بریتیش کلمبیا است. این شهر به داشتن حیات‌وحش دیدنی و فرهنگی پرتکاپو شناخته می‌شود.

  • اتاوا:

اتاوا با 989657 نفر جمعیت، پایتخت کانادا می‌باشد. این شهر در استان انتاریو واقع‌شده و دسترسی به بسیاری از مراکز تجاری و بازرگانی را فراهم می‌کند.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد ترجمه مقاله یا هر متن دیگری را دارید و زمان کافی برای انجام آن ندارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را اجرا کنید***

ثبت سفارش ترجمه

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×